Op zoek naar Marlotte geluisterd. Bizar verhaal en goed gemaakt. Iets over soortgelijke verhalen:
Kan me herinneren dat ik ooit een podcast heb gehoord over een verhaal dat hier echt heel erg op leek. Ook iemand die zich voordeed als ernstig ziek en in het ziekenhuis en zo iemand aan het lijntje hield met een heel verzonnen situatie eromheen. Is al wel lang geleden en zou ook goed iets Amerikaans geweest kunnen zijn, maar dus toch iets dat vaker voorkomt.
Een vriend heeft ook zoiets meegemaakt. Helemaal in de begintijd van internet met ICQ en een meisje, Anne, dat kanker zou hebben. Daar bleken uiteindelijk meerdere personen achter te zitten en zij hebben met dit verhaal ook meerdere mensen voorgelogen. Heeft ontzettend veel invloed gehad op die vriend, terwijl dat ‘maar’ een maand of drie geduurd heeft. Niet te vergelijken met wat Annika is overkomen. Het doet hem nog steeds wat en is inmiddels iets van 25 jaar geleden.
Ik vond het wel goed hoe Annika aan het eind hierover sprak met compassie voor degene die het gedaan had. Hoop dat die houding haar helpt hiermee om te gaan.