Podcasts #2

Eens! Het voelt toch of de drang om te scoren sterker is…

3 likes

Ik wilde net aflevering 3 gaan luisteren van Marlotte op spotify. Maar het lijkt een compleet andere podcast?

Edit: oke het is ook een andere podcast. Raar want in de titel staat wel Op zoek naar Marlotte.

Ja omg dit! Heb hem nog niet helemaal afgeluisterd, maar als alles erop wijst dat dit kind nooit heeft bestaan blijft ze er toch in geloven. Zo raar.

4 likes

Haha ik blijf over die podcast nadenken. Het bedrog is wel echt zoooo bizar. Ik blijf ook maar denken aan de qr code die dan is gemaakt om contact te houden met het ziekenhuis. Echt zo leip dat je dat niet alleen bedacht hebt maar ook gemaakt

4 likes

Waar vind je aflevering 3? Ik vind er op spotify en Podimo maar 2

3 likes

Npo luister staat alles op

1 like

Spotify inderdaad niet, daar kwam ik dus achter toen ik naar een compleet andere podcast aan het luisteren was.

Begint de echte aflevering 1 niet met uitgestrooide as? :skull:

1 like

@Kastanjeboom Ja komt volgens mij omdat Zembla op de radio wordt uitgezonden en je dan volgens mij een hele radiouitzending met meerdere fragmenten aanklikt. NPO luister werkt beter.

Ik ben pas bij afl 4 dus zit een beetje met een half oog hier mee te lezen om spoilers te ontwijken. Maar denken jullie niet dat die podcastmakers al veel eerder twijfels hadden, maar dit (nog) niet laten horen in de uitzendingen omdat het uiteindelijk een rond en spannend verhaal moet worden? Ze konden moeilijk in afl 1 al aankomen met: “Fucking raar verhaal maar we gaan ff kijken wat we kunnen vinden.” Veel beter om de luisteraar stukje bij beetje mee te nemen met stukjes info die niet blijken te kloppen, zodat je zelf ook mee gaat puzzelen in je hoofd.

8 likes

Jemig wat een bizar verhaal ben net ook de eerste afl aan het luisteren maar dit kan toch niet echt zijn dat die Annika dit geloofde?

1 like

Ik ga echt nooit deze podcast luisteren want niet m’n ding maar inmiddels wel heel benieuwd :joy:

Wil iemand in een spoiler kort zeggen wat het verhaal is?

2 likes

Ik ben nog niet ver genoeg voor een eindoordeel, maar ik vind het ook wel boeiend dat dit om Zembla journalisten gaat, want die hebben wel eens vaker harde missers gemaakt rondom kindermishandeling.

7 likes

Oh echt? Weet wel van Argos, die hebben zichzelf echt belachelijk gemaakt met die Lisa zaak

4 likes

Op zoek naar Marlotte:

Summary

Ik begrijp niet dat er zo casual gedaan wordt vanuit de interviewer en Annika, dat Annika 2,5 jaar contact gehad heeft als volwassene met een kind van 12… en dat contact gelegd heeft vanuit werk waarin dit helemaal niet mag? En waarom is er vanuit de omgeving van Annika niet ingegrepen? Waarom heeft ze het ziekenhuis niet gebeld? Dan doe je de opleiding in de richting pedagogiek en dan maak je zulke vreemde keuzes.

18 likes

Een catfish situatie

3 likes

Ze maakten ooit een superovertuigende aflevering (Verdachte Ouders) over ouders die in hun ogen onterecht verdacht werden van kindermishandeling door artsen en jeugdbescherming. De moeder uit die aflevering kreeg later een tweede kind dat ook mysterieus ziek werd en is uiteindelijk veroordeeld tot 11 jaar cel omdat bleek dat ze haar kind vergiftigde met loperamide.

Die van Argos was inderdaad ook ziekelijk.

afl 2

Ik ga stuk. Ze vinden dagboeken van een 12 jarig meisje en ze heeft het over maatschappijleer, filosofieopdrachten?

5 likes

Eens! Ze heeft zeker iets fout gedaan: niet gehandeld volgens de regels van de kindertelefoon

1 like
Marlotte

Die journalist heeft ook contact met die ‘zusjes’ die minderjarig zijn, dat is toch ook raar. Uiteindelijk begrijp ik dat dat ook die Roos is maar dat wisten ze toch ook niet van tevoren.

5 likes
Summary

Zeker mee eens. Ze spoort wel aan op contact met ouders erbij, maar ze houdt wel contact met hen via app, in de veronderstelling dat het minderjarigen zijn. Toch vraag ik me dan af, hoe heeft dit voor Annika nooit verkeerd gevoeld. De interviewer had iets te halen in dat contact (nog steeds fout he), Annika in principe niet.

6 likes

Enige wat ik in Annika’s verdediging nog bedacht is dat het net corona tijd was en er toen echt meer een idee heerste over hoe mensen in tehuizen en ziekenhuizen zich in isolatie bevonden en buiten de boot vielen qua zorg/sociaal contact…

7 likes

Ja deels mee eens, maar alsnog vind ik haar mega naïef en goedgelovig. Daar ging het veel te weinig over! Heeft ze ooooit iets over het BWC of bijbehorende behandelingen gegoogled??

@Branko over je laatste deel van de post: door deze slechte handelingen vind ik ze eigenlijk echt een beetje voor lul staan, lijkt me ook geen goede reclame eigenlijk. Dan liever geen goed verhaal dan dit.

6 likes