Podcasts #2

In “mijn” ziekenhuis, waar ik niet werk, zou ik zonder problemen in de centrale hal met een witte jas aan kunnen gaan staan en mensen ontvangen en daar ter plekke voor de balie een gesprek voeren, zonder dat iemand die daar echt werkt naar mij toe komt en vraagt wie de fuck ik ben hoor. Daar werken honderden mensen. Zij zal gezegd hebben dat ze klaar is met haar dienst ofzo, gewone kleren aan. Niet zo moeilijk, wel brutaal.

9 likes

Jaaa ik vind het gewoon heel veel lef hebben ofzo, misschien daarom meer de verbazing. Het zou in de praktijk inderdaad makkelijk kunnen.

4 likes

Het lukt buitenstaanders helaas ook best vaak om aan ziekenhuiskleding te komen!

1 like

Weer 1 grote Tiitia-show bij Wzhtzd

3 likes

Opzich is zij bevallen in dit geval.

3 likes

Je zou bijna denken dat ze gewoon op zoek waren naar een Nederlands scamanda verhaal.

1 like

Kan echt 0 sympathie voor Anika opbrengen. Zou me niks verbazen als zij zelf de fantast is.

4 likes

In “mijn” ziekenhuis waar ik als patiënt kom moet ik soms rond de tijd dat de late dienst daar start langs zo’n uitgifte-apparaat voor kleding lopen. Vaak word ik in die gang dan door het personeel begroet alsof ik er ook werk, haha. Vind ik heel gezellig, tot ik dan voorbij dat apparaat ben en helaas toch naar m’n behandelaar moet ipv naar m’n werk.

1 like

Ja ik vind het ook zo bijzonder dat er wordt gesuggereerd dat Roos mentaal niet in orde is, maar Annika dan?

Als dit een man was geweest, een meerderjarige man die zo’n contact heeft met een minderjarig meisje waren de reacties ook al heel anders geweest.

Echt niet oke. Zo’n professionele grens overgaan.

7 likes

En dan wil ze aangifte gaan doen wegens mentale mishandeling. Sorry hoor maar als jij dit 3 jaar lang gelooft ben je zelf ook niet helemaal goed in je bovenkamer.

Zoveel clichés ook die in Marlottes verhaal voorkomen, slechte band met vader, sekte, ritueel misbruik etc. Zelfs een doofstomme blinde had hier al 10x achter haar oren gekrabd

11 likes

Ja op een gegeven moment zei ik ook hardop: Oja tuurlijk is ze misbruikt.

Deze Annika is toch ook in opleiding voor iets als psycholoog ofzo? Of help ik nu onwaarheden de wereld in? In elk geval mag je in zo’n geval ook iemand wel eens goed onderzoeken of je dit in het werkveld wil. Sorry heel hard, maar hoe zij zich heeft opgesteld is natuurlijk ook niet oke en het bevragen waard.

Volgens mij was het jij @Shaaar die het typte maar moest ook nog denken aan de verbazing van de journalisten die doen alsof dit een soort ongelooflijke scam is. Terwijl ik ook meerdere mensen ken met op zijn minst hele sterke verhalen. Zo niet grote leugens. Vind het zelf helemaal niet zo bijzonder ofzo. En met een telefoontje was die hele leugen zo in elkaar gedonderd.

7 likes

Hahahahahahha re: Marlotte ik vind het zo grappig en genant hoeveel tijd de journalisten steken in goedpraten dat ‘iedereen in de maling genomen kan worden’. Ik moest hardop op straat lachen toen ze bij die ziekenhuisbestuurder zaten en vroegen ‘maar snap je dat we toen dachten dat dit echt was?’ en die bestuurder echt antwoordt met nou nee eigenlijk niet, dit is totaal debiel en het is raar dat journalisten dit geloven. Ziekenhuizen die via Whatsapp communiceren??

En dan echt denken dat je een diepe misstand hebt ontdekt gebaseerd op ‘zoooo veel documenten’ (dat kan chatgpt wss gewoon produceren) en denk hm ja heel logisch dat in Coronatijd de AVG niet meer geldt en het ziekenhuis een random nobody gaat zitten appen, en dat de pakketjes naar de Hema gestuurd moeten worden.

Ik ging ook helemaal kapot toen ze naar die psychiater gingen en helemaal gingen beschrijven dat hij zo veel boeken in zijn huis had en zelfs een foto van Einstein aan de muur = hij is dus HEEL SLIM! En dan vragen HOE kan het dat iemand LIEGT :broken_heart:? En die man van ja nou dat heet liegus maximus oid en dat is dus dat iemand heel veel liegt. Wordt daar veel onderzoek naar gedaan? Hm nou in deze eeuw niet meer. Nog een misstand!!!

En toen ze die Roos gingen confronteren werd ik ook echt geïrriteerd. Ze waren zo overduidelijk BOOS op haar, gingen allemaal informatie eisen over haar mentale gezondheid en behandeling. Echt onprofessioneel vond ik dat. En dat die lullo eindredacteur die vet pissig is dat zijn exposé weg is dan ook nog tegen die meid gaat zeggen dat ze andere hulp nodig heeft? BITCH WHO ARE U? HER DAD? My god flikker op je bent gewoon butt hurt.

26 likes

FF SCROLLEN ALS JE NIET HET EINDE VAB MARLOTTE HEBT GELUISTERD

Ja die journalisten, sorry maar óf ze wilden gewoon een goeie podcast maken en negeerden de superduidelijk aanwijzingen of ze zijn echt daadwerkelijk bedroevend slecht in onderzoek doen (serieus, ritueel kindermisbruik + een cult + meerdere amputaties hadden toch ALLE ‘dit is door een fantast bedacht’ bellen moeten laten afgaan?) Het kán niet meer cliché dan dat! Voor je überhaupt al die duizenden documenten gaat doornemen bel je toch ff Beverwijk en kan je binnen 5 minuten checken of het kan mocht je zelf nog niet bedacht hebben dat deze dingen bizar zijn (doen jullie aan transplantaties? Appen jullie over patiënten? Liggen mensen hier 3 jaar? Hebben jullie wel eens 3 amputaties uitgevoerd?). Hoe bevind je je in godsnaam als onderzoeksjournalist in de situatie dat je aan het appen bent met een -in jouw ogen- zeer jong kind (noukie) ipv instituties bellen en daadwerkelijk ONDERZOEK doen.

En de emiritus hoogleraar?! Wtf, hoe weet hij niet dat dit al zo lang het internet bestaat standaard praktijk is? Like, op oud EFG hadden we meerdere mensen die jarenlang logen, er zijn iets van 10 seizoenen Catfish, 15 seizoenen Kees van de Spek ontmaskert etc etc etc.

Heb het idee dat iedereen die zo’n programma heeft gezien DIRECT wist zodra ze Roos noemde en zeiden dat Roos Marlotte had gekend wist dat Marlotte nooit had bestaan en Roos de fantast was. Ze was de enige die het kón zijn, en ook de enige reden dat ik wist dat Annika het niet allemaal zelf had bedacht want dan moesten Roos en Annika samenwerken, het ena-meest-logische scenario. Vond het ook ronduit bizar dat ze Annika niet natrokken en verifieerden of ze bij de kindertelefoon had gewerkt etc.

Wist jij direct dat Roos een fantast was toen ze haar voor het eerst noemden?

• Nee ze was een van mn verdachten
  • Nee nooit aan haar gedacht
  • Ja, de enige die zowel Marlotte als Annika had ontmoet dus het moest wel, kon niemand anders zijn.
  • Ja, mijn kijken naar catfish shows hielp me hierbij

0 stemmers

Die ziekenhuisvertegenwoordiger was echt ons allen heb ik het idee, die toon van haar van omg hoe kkdom zijn jullie bij Zembla :clown_face:

20 likes

Ik dacht dat het Annika was, dat was wel extra juicy geweest

Maar nee het bleek gewoon nog een dombo in dit verhaal

2 likes

Helemaal eens! Mag hopen dat dit niet de standaard voor een onderzoeksjournalist is. En de naam Marlotte is ook nog eens een niet veelvoorkomende naam. Met een beetje geluk heb je dat zo gevonden. En dan helemaal de argumentatie dat ze misschien wel in een beschermingsprogramma zit en daarom een andere naam heeft. Sorry maar wie gaat in godsnaam iemand de schuilnaam Marlotte geven. Vind het gewoon raar. Ga gewoon voor iets standaards, Eline, Marjolijn, LOTTE.

@grace ja dat heb ik ook nog even gedacht.

Misschien dacht roos ook wel gedurender dit hele gedoe: eens kijken wat voor geks ik nu weer kan verzinnen. En vind het niet helemaal oke dat ze haar stem laten horen. Wat een dom argument ook: want onze podcast gaat over waarheid vinden blabla dus dan moet je wel de ware stem laten horen. Die hele omschrijving ook met dat theezakje en rood gekleurde thee.

Overigens hier echt iemand ervaringen met psychose (niet nu!!:joy: Denk ik… :joy:), benieuwd welk wild verhaal ik de wereld in heb geholpen. Gelukkig nooit een zakje as gevonden in mn jaszak.

10 likes

Hahahahahahhahahahaha

‘Hmm niemand heeft haar ooit in het echt gezien, we vragen een hoogleraar natuurkunde naar de laatste ontwikkelingen in onzichtbaarheidstechnologie’

16 likes

Maar als het annika was dan was Roos sowieso medeplichtig geweest want die bevestigde dat Marlotte bestond. Annika zelf had geen persoonlijk bewijs, Roos wel.

Roos was bij haar ‘dood’, Roos vertelde op een veel te enthousiaste manier wat er te zien was op die xray van het bekken (toen wist ik het een miljard procent zeker, zij verzint dit, zij heeft hier allemaal lore achter gecreëerd). Er was geen scenario mogelijk waarin Roos niet op z’n minst óók loog en een fantast was. Ook die Voicenote van Roos over de zitting van de klachtencommissie was trouwens een Red Flag, veeeeeeel te veel details, toen ze begon over de geslachten van de advocaten etc wist ik ook dit zo’n klassieke fantast fantasie, een normaal iemand noemt dat allemaal niet zo. Vond het ook heel typisch voor haar ziektebeeld, of iig vergelijkbaar met andere fantasten.

Ben nog wel het meest benieuwd naar hoe Roos het voor elkaar kreeg dat het ministerie reageerde op haar niet-bestaande ziekenhuis app en er daardoor een paper trail was maar daar heeft ook iemand echt z’n werk niet zitten te doen denk ik?

9 likes

Ja nee achteraf kan het ook niet maar ik dacht nog lang dat het idd een vriendin was ofzo of dat dat filmpje ergens vandaan geplukt was. Was afgeleid door het babymisbruik denk ik, net zoals deze Pulitzer kandidaten (sekte + misbruik + jeugdzorg + doofpot = true crime podcast)

Ben nog wel het meest benieuwd naar hoe Roos het voor elkaar kreeg dat het ministerie reageerde op haar niet-bestaande ziekenhuis app en er daardoor een paper trail was maar daar heeft ook iemand echt z’n werk niet zitten te doen denk ik?

SOWIESO gewoon een photoshop. E-mailadressen staan online. Of het e-mailadres was annadevries@echtserieusvws.nl

5 likes

Maar er was wel echt een (wederom, USELESS )mediator ingeschakeld etc? En ze hebben echt contact geprobeerd te hebben met mensen? Hoe kan het dan dat het contact dat VWS met ‘Beverwijk’ had via Roos ging, dat snap ik niet helemaal.

• die mediator was wel echt de belichaming van de rompslomp he, Jezus. Zo ineffectief terwijl ze zich allemaal ‘zo’n enorme zorgen maakten dat ze daar in shifts wilden gaan waken’ maar vervolgens nergens contact vinden en dus maar niks doen???
9 likes

Ingehuurde ambtenaar die wel haar uren heeft geschreven maar uit dr neus heeft zitten eten. Journalist komt met vragen. Verzint een lul verhaal dat ze contact gehad heeft maar alles al opgelost leek.

4 likes