Podcasts #2

Moet zeggen, vond dit deel peak Gijs. Wat een heeeeerlijk analyse van treurige mannen, terwijl hij er zelf ook een is (misschien juist daarom?)

7 likes

Ze hebben eerst een aflevering opgenomen waarin ze ruzie kregen. Die hebben ze niet online gezet maar daar voor in de plaats een kort stukje waarin ze zeggen dat er een ‘technische storing’ was waardoor de aflevering later zou komen. En in die aflevering (snap je het nog haha) geeft Bas toe dat er geen technische storing was maar ruzie.

2 likes

Er zit zoooooo veel oud zeer bij Bas, hij is zooo verbitterd. Ik vond dat hij Domien ook nog wel onderuit de zak geeft wanneer hij hem verwijt onaardig te zijn over producers. Dat Domien er altijd slecht over sprak, producers zijn koffie moesten halen etc.
Hij gooit bij alles z’n kont tegen de krib. Als de anderen ja zeggen, zegt hij nee. Gewoon om het met ze oneens te zijn .
Zo vermoeiend

5 likes

Klopt inderdaad, Bas was vaak wel de wat nuchtere en ik vond hem soms ook wel een fijne tegenhanger bij de altijd blije/enthousiaste Chris en Domien (zijn humor kon ik ook waarderen) maar hij kon soms ook wel doorschieten naar verbitterd of nukkig. En met dat soort sneren of zich zo gekrenkt voelen over het weinig complimenten krijgen ten opzichte van Chris blijkt er wel meer te zitten ja, want ik denk dat een Bas die verder goed in zijn vel zit dat soort gedrag alleen maar zielig zou vinden. Ik vind het ook jammer dat hij op een bepaald moment helemaal niet meer wilde praten over zijn gezin, dat kapte hij altijd heel snel af. Natuurlijk staat het iemand vrij om te delen over mensen in zijn directe omgeving wat hij/zij wil in een publieke podcast maar dat maakte wel dat het bij hem minder persoonlijk voelde allemaal

1 like

takes one to know one, inderdaad.

Al lijkt Gijs er niet per se rancuneus van te zijn geworden, meer gewoon dat hij zwelgt in zijn eigen treurigheid (single-man-met-hondje) die hij zelf veroorzaakt heeft.

en Aaf lekker aan het thriven :sparkles: door haar krijg ik echt zin om 50+ te zijn met oudere kinderen, geld, smaak, en meer zelfvertrouwen dan ooit

26 likes

In z’n interview met Arie Boomsma in de kast merkte je heel erg dat hij soul searching aan het doen is en z’n eigen onhebbelijkheden eindelijk onder ogen komt. En daardoor ook wel zal snappen dat Aaf klaar met hem was.

3 likes

Het is een beetje een “hoezo kan je dit zelf niet vinden” vraag, maar ik kan het dus zelf niet vinden.
Is er een podcast die een soort dagelijks NOS journaal is? Vroeger keken we thuis altijd het journaal en ik was als kind beter op de hoogte van wat er speelde in de wereld dan ik nu ben. Ik heb wel een kranten abbo maar vergeet die meestal te lezen. Ik heb nu het geluk dat ik lopend naar mn werk kan, dus ik zoek een dagelijkse podcast van ongeveer 20 minuten die me weer een beetje op de hoogte brengt. Ik kan veel podcasts vinden die een onderwerp uitdiepen, maar ik wil juist veel verschillende onderwerpen. Hoeft niet van de NOS te zijn, maar ik zoek ook weer geen EditieNL achtige dingen.

2 likes

Veel NPO radio 1 programma’s worden tegenwoordig ook als podcast uitgebracht. Dus je zou bijv. in de ochtend met het oog op morgen kunnen luisteren.

3 likes

BNR nieuws vandaag is denk ik ook wel een aanrader.

4 likes

Los van de andere aanraders plaatst nu.nl alle nieuwsbulletins op spotify :nerd_face: ff een minuutje. En de dag van npo radio 1 en nrc vandaag

4 likes

Inderdaad Met het oog op morgen. En voor een beetje verdieping op actuele onderwerpen: De Dag, de Volkskrant Elke Dag en Lang verhaal kort.

1 like

Gister begon de wij-analyseren-onszelf-aflevering van Marlotte te autoplayen bij mij en kon het ff niet afzetten want was aan het fietsen. Heb het iets van 5 minuten geluisterd maar omg het begon weer met

Rode kasten
Zwarte stoelen
Witte bureaus

“Wij hadden al meteen een bordje met ‘is dit echt?’, dat hebben we altijd aangehouden, maar het is ook volstrekt logisch dat we dit allemaal geloofden want onze chef is een soort jeugdzorg complot gekkie en die heeft veel en veel gekker dan een 3voudig geamputeerd stompje in Brabeev gezien!!!”

Iemand geluisterd? Hebben ze na die 5 minuten nog ergens een soort besef dat ze echt een schandalig slecht stukje ‘journalistiek’ hebben afgeleverd en dat ze daar maaaanden mee bezig zijn geweest ipv echt goede onderzoeksjournalistiek uitvoeren?

7 likes

Ik moest hier hardop om lachen

2 likes

Ik heb laatst dat abo op Pro Forma genomen. Luister altijd graag naar Napkeiten en vind het wel oke om ze te steunen met die €2, maar het is me nu voor de tweede keer opgevallen dat een onderwerp dat Wouter eerst in de Parool Misdaadpodcadt bespreek vervolgens ook in Pro Forma komt. Eerst met de zaak Lisa en nu weer Peter R. Heb die laatste nog niet geluisterd van Pro Forma maar bij die over Lisa zei Wouter echt heel veel dingen van dezelfde strekking. Beetje irritant als de ene podcast gratis is en de ander betaald.

2 likes

Waar heb je deze gehoord?l ik zie nergens een nieuwe aflevering. Ben wel benieuwd hoewel ik geen zelfreflectie verwacht

4 likes

Oh lol ik zie nu dat het gewoon aflevering 4 was hahahhaha

1 like

Ja anderzijds ook wel een beetje te verwachten aangezien ze in allebei die podcasts altijd actualiteiten bespreken toch? Alleen is de invalshoek anders omdat je in de ene enkel journalisten aan het woord hebt en in de ander een advocaat die er wellicht een ander licht op kan werpen.

3 likes

Meer luisteraars van het verraad van de familie zilversmid? Ik heb net aflevering 2 geluisterd en ik ben benieuwd wat jullie vinden van die historica. Het klinkt als een geval slechte communicatie waarbij het niet duidelijk is geweest wat de verwachtingen waren. En nu klinkt het erg onaardig wat die historica zei maar ik snap wegens ook wel dat ze denkt ja tis veel werk en ik maak al een boek dus tja jammer dan. Maar ja het gaat wel over iemands familie en waar je dan niet meteen info mee wil delen vind ik wel vreemd al wil je vast ook niet als onderzoeker ingezet worden zonder dat er wat tegen over staat. Nja het is eigenlijk best apart als mensen zo onderzoek doen naar je familie zit ik nu te denken.

4 likes
Summary

Ik vond het ook best een intrigerend vraagstuk, maar heb uiteindelijk toch wel moeite met de houding van die historicus. Zou ik met medisch onderzoek eens moeten proberen, onderzoek doen naar een familie zonder expliciete toestemming :”) en I guess dat de directe betrokkenen niet meer leven maar vind “kind van” echt nog wel zo dichtbij dat je wat zij ervan vinden niet kan negeren. Ook omdat het allemaal zo herleidbaar is over wie het gaat.
Zat me wel nog af te vragen of ik hier anders tegenaan zou kijken als ik dit zou horen uit het oogpunt van een kind van een verrader? Ik denk namelijk dat ik dan minder zwaar zou tillen aan het belang van de nabestaanden maar kan dat eigenlijk ook niet uitleggen voor mezelf.

7 likes

Ja goed punt wat je maakt het gaat over haar vader dat is wel heel dichtbij. Een overgrootouder zou wat mij betreft al wel wat anders zijn. Maar toch je geeft stapels informatie die iemand, nam ik aan, kan gebruiken voor zijn onderzoek. Alleen wil je daar dan niets mee delen want dan loop je elkaar in de weg? Terwijl er vaak genoeg meerdere media gebruikt worden om iets haar buiten te brengen. Maar ja zonder die historica en nabestaande van de verraders was ze misschien nog wel lang niet gaan zoeken. Ingewikkeld maar ik neig naar dat ik het niet oké vind als je familie niet betrekt in beslissingen, ook als het gaat om nabestaanden van verraders. Wel vind ik dat de historica nu best negatief neergezet word en ik vraag me af of dat nodig is. Is die historica daar wel oké mee? En ook hoe ze best sensatiebelust over die nabestaande praat. Ik vind de podcast ook maar ingewikkeld wat dat betreft.

(over het verraad van de familie zilversmid)

Edit: Oké ik heb nu alles geluisterd en ik vind het wel terecht dat die historica zo neergezet is. Die nabestaande zit nu ook in een rare spagaat door haar opsetteling. Wbt sensatiebelust over de nabestaande, ik vind het nog steeds wat dubbel ook hoe ze haar omschrijft in aflevering 5 maar al met al laat het vooral zien hoe ingewikkeld het is en ze beide een eigen verwekingspad hebben en verschillende dingen die met elkaar kruizen. Ik weet nog niet of ik het boek ga lezen maar ik ben wel benieuwd wat die vrouw er van heeft gemaakt en of ze straks na de uitgave alle gegevens wel gaat delen