Podcasts #2

BNR nieuws vandaag

deze luister ik idd elke ochtend, dit is precies wat je zoekt @Ikbeneenkonijn. Ook altijd ongeveer 20 minuten :slight_smile:

2 likes

Ik ben begonnen aan De Ware Jacob. Een true crime podcast over een meesteroplichter. Zit goed in elkaar en luistert lekker weg!

9 likes

Ik heb gisteren voor het eerst op mn wandeling naar werk geluisterd en het is idd wat ik zoek! Precies lang genoeg ook nog eens.

4 likes

Ok ik ben er klaar mee hoor. Parool misdaadpodcast van de week: terugblik op 2025.

Pro forma: terugblik op 2025.

Is nu de derde keer in korte tijd. Gewoon simpel scoren. Jammer wel.

1 like

Haha ik snap je punt maar ik denk niet dat een terugblik op 2025 nou een uniek onderwerp is waarvan het gek is dat twee podcasts dat gebruiken

8 likes

Nee, ik eerste instantie niet. Maar dit is dan de derde podcast bijna achter elkaar die over hetzelfde gaat en ik heb het idee dat die Wouter als host van Pro Forma ook wel het makkelijke hiervan inziet. Vind het gewoon een beetje stom.

3 likes

Ik heb de Parool misdaadpodcast zojuist afgezet (die met het jaaroverzicht). Wouter slaat echt totaal de plank mis m.b.t. die statistieken dat mannen meer kans lopen op slachtofferschap van geweld in het uitgaansleven. Hij heeft het zelf altijd over de onderbuik, maar wat hij nu zelf zegt laat zien dat hij weinig kennis heeft van het interpreteren van statistieken (en vooral hoe vertekenend het kan zijn, zeker in het geval van criminaliteit waar altijd sprake is van een dark number en een complexe combinatie van variabelen). Vind sowieso dat ze bij het Parool op vlak van misdaadjournalistiek niet heel anders zijn dan de Telegraaf

Edit; ik zie op spotify dat veel mensen hem al op de vingers tikken hierover, dat geeft me dan weer een beetje hoop haha

14 likes

Oh ik vond dat ook zó raar en misplaatst! En dan later in de aflevering gaat het over Hicham A, die serieverkrachter, en toen zei hij “ik ben blij dat ik geen dochter heb”. Huh??? Eerst zeggen dat het helemaal niet zo’n probleem is voor vrouwen en dat mannen er veel meer last van hebben en dan later toch blij zijn dat je geen dochter hebt omdat je bang bent dat het haar ook zou kunnen overkomen? Echt nare uitspraken doet ie soms.

5 likes

Ik vond dit ook echt misplaatst en niet oké, gelukkig ging die andere vrouw er wel tegen in maar hele rare conclusies / oorzaak-gevolg trekkingen maakt hij daarin o.a. t.a.v. ‘‘mannen hebben meer risico op geweldsmisdrijven’’. Ja mannen onderling ja, is toch iets compleet anders.

3 likes

Ik ga ook echt helemaal bad op dat “hi ha ho zijn jullie ook weer lekker Borsato aan het luisteren en wat is jullie favoriete nummer” steeds in Pro Forma van Wouter/Chris/Ayse

3 likes

Ik wil eigenlijk niet naar doen over vrouwen in dit soort rollen/functies, want yes voor meer vrouwen die de shine durven te pakken in hun werkgebied ipv de zoveelste witte man, women support women etc., maar ik vind haar elke keer weer zo onsympathiek en “pick me”, haha ik baal er zelf gewoon een beetje van. :broken_heart::sob:

2 likes

Ik luister fred en ries en vind het echt hilarisch. Lekker slap lullen

4 likes

Ik mis echt zo’n fijne podcast waar je in kunt verdwijnen zoals De brand in het landhuis ofzo. Mis ik iets of is alles nu mwah? Of ben ik te verwend?

(Vond Op zoek naar Marlotte bijvoorbeeld “wel oké”, maar niet zoooo hysterisch goed als ik veel om me heen heb gehoord)

1 like

Ik was hier ook lang weer naar op zoek maar ben toen weer helemaal into luisterboeken geraakt! Eigenlijk hetzelfde: een verhaal waar je helemaal in opgeslokt raakt, en je hebt vaak wat meer luisteruren en opties haha

7 likes

Echt vreselijk walgelijk en blegh. Napleiten en pro forma staan hoog in m’n lijstje met favorieten, maar was dus echt even zwaar teleurgesteld en verbolgen hoe er over Marco en z’n muziek gepraat werd

1 like

Ja inderdaad wilde dit ook als tip geven. En ik heb vorig jaar een paar podcasts geluisterd van BBC zoals Vishal dus beetje buiten NL/BE zoeken werkt ook.

3 likes

Bob
El tarangu
Het verhaal van de schaal
Het geheim van Rijswijk

Deze heb ik afgelopen jaar geluisterd die beetje in de buurt komen bij Brand

2 likes

Fijne vraag, ik ben ook weer op zoek naar dit soort podcasts!

Ik was zelf ook helemaal invested bij:
het habbo-mysterie
de deventer mediazaak
de gifdode
Olaf zit vast

Verder vond ik ‘wie is Mia’ wel interessant als vervolg op Marlotte.

2 likes

De brand ken ik niet, maar ik vond ´waar is zuster Gabriel´, ´de kunst van het verdwijnen´ en ´het fortuin Carlier´ best goed.

3 likes

Qua verhalend: Ik vond de 7 levens van Betty heel mooi. En ook een tip: beide podcasts van NRC uitgelicht: Gerede Twijfel en ik luister nu de Godmother.

Verder vind ik Erfenis (van de maaksters van o.a. Bob) mooi, en ook de podcast Waarom vond ik erg mooi. En Geisha!

Nog een paar en gerelateerd, wsl heb je veel al gehoord:
De verloren zaak van JosĂŠ
Hier woont mama nu
De schaduw van Dutroux
De dood van Robert
Moord op het Oosterved
Niemandsland
De Zwembadclub
De erfenis van Engel
Open/eind (ik weet alleen niet goed wat ik hier in ethisch opzicht van vind, maar dat geldt voor wel meer podcasts)
Laatste dans
De gestolen kinderen
Een soort god
Op hoop van zegen
Het zwanenmeer (miste hier wel een beetje afsluiting)
Het Habbo-mysterie
De Nieuwjaarsmoord
Who’s your daddy?
Bingomaffia
Koud bloed: in de sekte van de Gemeente Gods (ben alleen niet zo’n fan van de vraagstelling van die maakster)

Verder heb ik deze op Podimo geluisterd, weet niet of die op Spotify staan:
Onaantastbaar
Rot fruit

10 likes