Podcasts #2

Ja de 7 levens van Betty vond ik ook mooi. Ik moest een beetje wennen aan de stem van de vertelster, maar uiteindelijk vind ik deze podcast wel de moeite waard. Ik vond het heel duidelijk merkbaar dat de maakster veel respect had voor Betty, en ook wilde benadrukken dat zij als sekswerker niet noodzakelijk een “zielig vogeltje” was, maar ook gewoon een vrouw met autonomie over haar eigen leven. Ik heb heel veel moeite met een groot deel van het aanbod van true crime podcasts, maar dit vond ik juist best een mooi monument voor Betty.

8 likes

Ik vond De laatste dans heel mooi. Ik vind dit soort verhalende podcasts heel interessant, maar vaak niet zo ethisch, iig als iemand die mentale problemen heeft of kwetsbaar is (zoals bij Bob) tot een verhaal gemaakt wordt. Dan staan de makers er totaal niet bij stil dat ze zonder enige kennis van zaken echt heel ver in iemands persoonlijke leven aan het duiken zijn voor content. Ik vind dat Bob op het einde ook echt gered wordt door die random arts die de podcast volgde en besloot in te grijpen (!) en dan komt uitleggen hoe mensen met dementie het leven ervaren. Dan vertelt ze dat je niet met hen kan denken in feitelijkheden en dat dit soort vragen heel veel onrust kunnen veroorzaken, en dat die podcastmakers zitten van wow!!! wat een inzicht!!! echt saved by the bell hoor

Hier is de podcastmaker wel iets meer persoonlijk betrokken geraakt bij de situatie waar het om gaat, maar de persoon in kwestie heeft nog steeds geen idee wie hij is. En in plaats van een sensationele zoektocht naar iemand die echt iets BizARs heeft gedaan, stelt hij zichzelf de hele tijd de vraag waarom hij dit eigenlijk doet, en wat dat over hem zegt, en of hij niet te ver gaat. En het is mooi geschreven! En het is liefdevol! En er is geen wannabe Kees van der Spek momentje voor de “”“confrontatie”" maar iedereen wordt gerespecteerd!!! Als ik eraan terugdenk is het misschien wel mijn meest favoriete podcast ooit

5 likes

Verdwenen van de EO kan ik ook aanraden.

1 like

Titia is te gast bij altijd wat je favoriete podcast maar haar stem, ik kan het niet aaaaaaan. Ik heb zelden iemand zó vreselijk bekakt horen praten. En haar stem klinkt ook ‘nat’ ofzo. Brrr

5 likes

Dat vind ik van Carmen Felix. Ik kon niet luisteren naar die aflevering met haar. Titia vind ik ook niet echt een leuke gast. Ik vind Altijd Wat nog altijd een leuke podcast, maar er zijn een paar gasten waar zij helemaal gek op zijn, waarvan ik niet echt begrijp waarom ze dit nou juist de leukste gasten vinden.

1 like

Ja zoals Bram de Wijs die elke keer terug komt :cry:

Vind Maurice de Bruijn bijvoorbeeld wel heel erg leuk. Of Tom (R.I.P.)

4 likes

Ja, bij Bram heb ik zeer slechte vibes en Maurits is extreem grappig. Tom ook!

5 likes

Love de afleveringen met Maurits de Bruijn! Vond die met Matijn Nijhuis ook leuk.
Maar inderdaad lang niet alle gasten zijn even leuk of fijn om naar te luisteren. Kevin Hassing vind zichzelf bijvoorbeeld echt te geweldig

Maar in the end blijven de afleveringen met Tom het fijnst!

9 likes

Eens. Terwijl ze uit Ede komt??

Ik vind dit een mooie en interessante podcast

1 like

Er is een Televisië eindejaarsshow!!! Makes up voor al mn favo’s die met kerstvakantie zijn

16 likes

Ik twijfel om podimo op te zeggen, luisterde er nog Manmanman maar verder amper iets. Of nog aanraders hierop?

2 likes

Als je het opzegt krijg je een aanbieding voor 1 2 of 3 euro (ligt een beetje aan iedereens mood en de stand van de maan enzo) maar op die manier luister ik al maanden voor goedkoper

10 likes

Jep, dit. Ik kreeg zelf een aanbieding voor 5,99 pm bij opzeggen, via een advertentie zag ik weer 1 euro voor 3 maanden.

En wat betreft je vraag: ik heb het voor de Zelfspodcast en Alle Geschiedenis Ooit

2 likes

Ik ging al stuk bij het begin van dat liedje ‘CD van jou’ van De beste zangers. Had dat helemaal gemist, maar wat een gedrocht.

4 likes

Naar aanleiding hiervan ben ik wie is mia gaan luisteren maar deze manier van vertellen kan ik niet naar luisteren, zo’n vreemde manier van uitspraak / klemtoon ofzo? Toen ze geen geduld had om veilig thuis af te wachten en in plaats daarvan chatgpt ging vragen ben ik afgehaakt

3 likes

Nou vond het ook echt geen topper. Die presentator wou zo graag de boel een bepaalde kant op sturen. Het is geen journalist maar dat hoor je dan ook wel heel duidelijk

5 likes

Haha echt zo triest inderdaad he. In latere afleveringen gaat ze ook nog helemaal verontwaardigd doen dat veilig thuis uiteindelijk had verwezen naar info die op de website staat. Terwijl daar echt letterlijk alle info stond waar ze naar op zoek was, en die mensen hebben wel wat beters te doen dan elke hobbyist met een podcast uitgebreid te woord staan?

6 likes

@MangoMango @Iduna ik heb verder weinig gemist dus :sweat_smile: wel echt respect dat jullie verder zijn gekomen dan aflevering 1

2 likes

Ik ben hierdoor ook afgehaakt. Die duidelijke Rrrr nekte me :joy:

2 likes