Deze serie vind ik zo goed. Kan wel uren luisteren naar Remue
@Marquez @Chuckie Ik heb hem net afgeluisterd, dus late reactie, maar vind het ook wel een situatie waarin je merkt dat journalisten gewend zijn regie en macht te hebben. Waarmee ik bedoel; dit is iets waar bijna iedereen die meedoet aan onderzoek tegenaan loopt.
Ik weet niet precies hoe dit in die tak van wetenschap gaat, maar dit gaat niet anders dan anders in de sociale wetenschap, met als verschil dat we meestal onderzoek doen met mensen die veel minder middelen hebben om hun kant van het verhaal te doen. Uitgebreid terugkoppelen voor je publiceert is relatief zeldzaam omdat het je onafhankelijkheid aantast. Dus als jij aan een boek werkt en de personen over wie dat boek gaat je enkel materiaal willen geven als jij ook iets voor hen doet ligt dat niet zo simpel. Zijn (terecht) de laatste jaren discussies over, maar in elk scenario waarin je mensen laat meelezen betekent het dat je iets van je onafhankelijkheid inlevert. Want wat doe je als mensen na het lezen zeggen: nou ik wilde wel een boek over Oma Betsie, maar nu het allemaal zo op papier staat weet ik het niet meer? Of: ik ben het fundamenteel oneens met de manier waarop je dit hebt opgeschreven. Het wel/niet hebben van hoor en wederhoor is een fundamenteel verschil tussen journalistiek en wetenschap en ik denk dat de podcast daar wel een gesprek over mist. Nu lijkt het net alsof zij gewoon zomaar nee zegt, omdat ze geen zin heeft. Kan hoor, die zijn er ook, maar het zou zomaar wel een serieuzere reden kunnen hebben.
Ik heb een stukje omhoog gescrold maar kon het niet vinden. Over welke podcast gaat dit?
Het verraad van de familie zilversmit, wel echt een aanrader ook.
Interessant wat je zegt! Klink heel logisch ook. Leuk dat je dit deelt.
Ik luister Damn Honey x Eeuw van de Amateur en vind mezelf opeens een héél makkelijk en gezellig mens in vergelijking met Botte. De tandjes.
Haha ik moet hem nog luisteren. Maar is dat niet altijd zo? Vind hem vaak heel wereldvreemd met bepaalde dingen en best wel inflexibel en ongezellig
Dan heeft Ype iets leuks te vertellen en dan komt Botte het weer afkraken.
Ja, ik zet hem wel vaker uit als hij zoân bui heeft. Maar deze cross-over lijkt het nog erger. In zijn eigen podcast gaat hij ook zo scheef als het over het afwijzen van sektes gaat.
Ik heb niet vaak in een appgroep willen zitten, maar die van Hanneke (uit de podcast van Aaf & Lies) lijkt me toch wel heel geweldig.
Haha ja daar is hij zo wereldvreemd. âJa dan zeg je toch gewoon dat hij uit die sekte moetâ (iets in die trant)
Gelukkig had Damn Honey wel tegenwicht daarop!
Ik hoorde net dit stukje en vind het goed dat Nydia en Marie Lotte er zo tegenin gaan. Ik dacht toen ik Botte eerder in de Eeuw hoorde over die situatie van Jasper al van: nou zeg, Botte, nogal ongevoelig en wereldvreemd van je. Ik vond het toen ook stom dat hij die Stijn, Tobi en Jeppe podcast meteen na dat bericht had afgezet en dus helemaal niet wist hoe ze verder gingen, maar wel allemaal dingen erover zei die niet klopten
En dat voor een journalist haha.
Dat is sowieso een structureel probleem van Botte; hij heeft een zeer sterke mening over iets waar die zich helemaal niet in heeft verdiept. Hij luistert nooit naar de podcast, heeft niet eens 1 hele aflevering geluisterd, weet niks van sektes en toch is hij heel stellig in zijn mening. Maar ik vind dat heel vaak bij hem.
Hij zal niet voor niets Botte heten.
Ik vraag mij bij dat soort type mens (heb er ook een paar in mijn omgeving) af wanneer hun chagrijn en levenshouding zo de overhand nemen dat mensen hen gaan ontwijken. Ik vond het ook zo raar hoe hij deed over die piemels tekenen en opeens zeggen dat hij het met Nydia helemaal niet zo leuk vond om te gaan tekenen ergens. Nou, fijne vriend.
Haha oh dat was inderdaad raar. En dat Marie Lotte zich dan half grappend âopoffertâ om mee te gaan zodat Botte ook mee gaat en hij dan nog steeds niet iets leuks weet te zeggen. Ik zou al geen zin meer hebben in die tekenafspraken als ik Nydia was ![]()
Toevallig bedacht ik voor mezelf tijdens het luisteren âhoe zou ik met hem omgaan als hij een vriend of podcastcollega van mij was, zou ik dan nog met hem willen omgaan nu?â. Ik vind hem afgelopen tijd zĂł lastig voor zichzelf (en anderen), moeilijk, onzeker.
De podcast lijkt voor hem soms ook meer een soort serieuze vergadering die hij af moet werken in plaats van iets waar hij plezier aan beleeft.
Ik ga ook niet meer luisteren heb ik besloten, dat Eeuwofoon bericht van die vrouw over de Stopera en dat gesprek dat daarna onstond, ik dacht echt waar luister ik naar.
Een vriend zou ik niet meer opzoeken. Maar een collega, poeh, zou ook lastig zijn. Ik ken wel echt negatieve exemplaren, maar vooral dat âik neem een plek in voor een anderâ vond ik zo raar.
Ik heb een Eeuwofoonbericht gestuurd, een paar maanden geleden. Die kwam in de uitzending, maar Botte reageerde erg kortaf erop, sindsdien luister ik ook niet meer. Nog niet ontvolgd, maar er zit dus geen stijgende lijn daar, als ik het zo lees.