‘Eefke, in rook opgegaan’ misschien? Daarvan weet ik dat de familie niet akkoord was.
Open/eind over Henno van Mil uit Amersfoort? Van het AD.
Oh ik denk dat deze het wel zou kunnen zijn! Hier zit ook wel een zelfde ethische overweging in dacht ik (of juist niet en daardoor wat problematisch)
Ja klopt deze is het! Vond het ook echt een enorm slechte podcast😬
Podcast in de categorie vermiste personen waar familie wél aan meewerkt: verdwenen van de EO
Nouuuh die laatste Aaf en Lies pakken door, wat doen ze snobistisch over Madonna zeg. En Aaf luisterde al heel lang niet meer naar Madonna (ze was eerst fan) “oh ja dat album Ray of light was wel aardig maar heb ik niet meer echt geluisterd. En tell me was ook wel een ok nummer”
die vrouw is een icoon, kom op zeg.
Lies: “En ik zou haar zo gunnen dat ze lekker oud durft te worden” Zo neerbuigend. Waarom? Laat die vrouw. De ene wil dat met rimpels en de ander niet. Leuk om zo over een andere feministische vrouw te oordelen.
Oh en “ik denk dat zij nog steeds haar broek naar beneden trekt op feestjes alleen dan dat niemand meer kijkt”
Ik weet niet waarom ik de behoefte heb om voor Madonna op te komen
maar vond het gewoon niet erg aardig allemaal.
Ja viel mij ook enorm op en ben ik niet van hun gewend. Vond het ook negatief. Jammer. Verder vind ik ze nog steeds geweldig haha.
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten maar heb aan de hand van de podcast Zware Jongens de serie Advocaat van de onderwereld gekeken op NPO, het is een docuserie over een vrouw in Denemarken die vroeger werkte als jurist en daarnaast ook van alles regelde voor criminelen (rondom witwassen etc). Nu heeft ze zich gemeld bij een Deense tv zender omdat ze uit deze wereld wil en gaat ze haar werk in de onderwereld weer oppakken maar dit keer als mol, en wordt dus alles wat ze doet gefilmd en opgenomen. De criminelen die je ziet zijn ook de echte criminelen met wie ze zaken doet. Het wordt allemaal best wel spannend/gevaarlijk en op het einde zit ook nog een plottwist
heb het echt gebinged, het zijn 4 afleveringen van een uur. Meer mensen die dit gezien hebben?
ik bleef ook nog met best wel wat vragen achter, ben heel benieuwd hoe het nu gaat bijvoorbeeld met de mensen die hierin betrokken zijn en hoe het nu precies zit met haar privéleven zeg maar
Ja, ik heb het gekeken. Ik las dat men heel Denemarken in rep en roer was door deze docu.
Ik merkte wel al snel dat ik geen empathie voor Amira had, dus de plottwist verbaasd me wat dat betreft niet. Als je googelt kan je best veel info vinden wat er met iedereen daarna is gebeurd (veel hebben gevangenisstraf gekregen, ook Amira)
Dit weekend heb ik de podcast ‘Verhaal onbekend’ geluisterd, met elke aflevering 1 persoon met een persoonlijk, waargebeurd verhaal. Een aanrader wat mij betreft!
Vind dit soort tips altijd zo fijn, dan zet ik ze meteen op mijn lijstje!
In dat kader deel ik de podcast Sextortion over de rechtszaak die van start gaat waarin een man terecht staat voor seksuele en financiële uitbuiting. Gemaakt door een voormalige vriend van de verdachte.
Er zijn nu 3 afleveringen, de rest wordt nog opgenomen nu de rechtszaak gaat lopen
Ben in aflevering een, maar vind het tot nu toe heel interessant. Wat lijkt mij het zwaar om erachter te komen dat je naasten zo’n dubbelleven leiden
Update: ik ben mij even aan het inlezen over de zaak en jezus, wat ontzettend naar dit.
Artikel van vandaag Slachtoffer van Mark S. deed vier keer aangifte: ‘Door politie aan lot overgelaten’ https://www.nu.nl/misdaad/6384770/slachtoffer-van-mark-s-deed-vier-keer-aangifte-door-politie-aan-lot-overgelaten.html
Ik ben begonnen aan de ‘rolverdeling’ en vind het aandoenlijk en inzichtelijk tegelijk, aanrader wel!
Ik vind het ook zo aandoenlijk en zo confronterend altijd om achtstegroepers te horen praten. Zo piepjong, maar tegelijkertijd soms al heel wijs en doordacht klinken.
Heeft iemand van jullie meegekregen of poëzie vandaag is gestopt? Er is heel januari niets nieuws bijgekomen maar ik kan er niets over vinden.
Ik hoop alleen een winterstop? Als het echt gestopt zou zijn zou ik verwachten dat dat wel ergens zou staan…
Twee tips:
- Bas en Frank onderweg naar morgen. Bas van mammanman en Frank van de Lende die samen in de auto op weg naar een doel praten over doelen in het leven. Ik hou ervan. (Oh en in aflevering 2 vertelt Bas veel inside info over het Podimo gedoe)
- Hitlers meisjesschool. Over een elite school voor nazimeisjes hier in Nederland.
Ik heb net het witte goud geluisterd, leuke podcast ook als je niet zwanger bent en/of kinderen hebt.
En ik ben net begonnen met the Birth keepers en dit gaat over een groep vrouwen die helemaal alleen, zonder medisch toezicht of wat dan ook, een bevalling willen doen. Klinkt sekte achtig maar ik ben nog maar net begonnen.
Wel een interessant stuk nog op vrt VRT NWS: nieuwsfree-birth-waarom-sommige-vrouwen-kiezen-voor-een-bevalling-z/
Werkt de link niet of ligt dit aan mij?
The birth keepers heb ik ook net geluisterd, heel heftig vond ik hem. Sommige verhalen waren echt horror.
Milde spoiler - ik ga nooit meer vergeten hoe één van de “leiders” van die beweging haar schapenhond als midwife had, en dat noemde ze dan haar “midwolf”
gast bel gewoon een menselijke vroedvrouw, wat probeer je te bewijzen