Podcasts #2

Ik heb hem wel geluisterd maar ze hebben hem natuurlijk niet voor niets offline gehaald. Ik vond het een mooie aflevering en ik kan niet zeggen dat er iets in voorkwam waarvan ik op dat moment kon denken ‘oei beetje tricky dit’, behalve de details omtrent het delict zelf, die vond ik wel erg heftig en expliciet beschreven deze keer. Zou me kunnen voorstellen dat de nabestaanden daar bezwaar tegen kunnen hebben.

Het ging in grote lijnen in een zaak waarbij een persoon volledig ontoerekeningsvatbaar, onder invloed van wanen, een familielid om het leven had gebracht.

7 likes

Deze zaak.
En de gene die vertelde was nu volgens mij lid van de hoge raad (niet 100% zeker) maar toen der tijd in opleiding. Hij kwam hem nog tegen bij tbs-zittingen.

5 likes

Oh ik ben dit nu aan het luisteren via youtube

O dan heb ik hem al wel iig deels geluisterd. Beetje naïef maar ik ging er wel vanuit dat er met de nabestaanden wel contact zou zijn dat de zaak besproken zou worden. Ik dacht zelf van misschien dat de zaak toch niet helemaal afgesloten bleek te zijn of nieuwe details bekend geworden zoiets. De rechter is wel vaker in de media geweest met deze zaak.

1 like

Kan ook zijn vanwege het geheim van de raadkamer. Meestal zijn rechters vrij terughoudend in Napleiten. Ik vond deze behoorlijk openhartig

3 likes

Luistert er iemand Schaduwliefde? Ik luisterde net de nieuwste aflevering en het gaat dan over een jonge vrouw waarvan de partner jarenlang iets had verzwegen. En dat was (een maand voor de opnames) uitgekomen, dikke vette crisis in de relatie natuurlijk. Maar wat ik me dan altijd afvraag: hoe zit je een MAAND later al in een podcaststudio je verhaal te vertellen? Hoe werkt dat? Dan zit je er praktisch middenin en dan mail je al de makers dat je mee wil doen?

3 likes

Ik vind Joost Vullings sinds hij De Stemming. met Marleen de Rooij doet echt zó stom. Hij doet heel vaak echt heel denigrerend tegen haar, zelfs een beetje misogyn? Terwijl ik haar bijdrages echt heel interessant vind, vooral steeds haar analyses over de Duitse politiek.

9 likes

Nee trek hun zalvende stemmen niet; met name die Corine is m’n BEC

5 likes

Ik vind juist die ander niet te doen

2 likes

Bij dit soort mensen denk ik altijd dat zo iemand dan redacteur of radiomaker of iets anders in medialand is en daardoor bij z’n eigen misère meteen denkt “dit verhaal moet vertéld worden” en dan zelf gaat rondbellen hahaha.

3 likes

Ja ik snap wat je bedoelt, alsof hij haar niet helemaal serieus neemt. Vind ik ook jammer. Ik hoop eigenlijk dat die andere man/jongen (Jorn ofzo? Die ook wel eens invalt) zijn plek vast overneemt

5 likes

Ik heb juist het idee dat Joost verbitterd is door de politiek van afgelopen jaren en daardoor steeds zo cynisch reageert.

4 likes

Ja kan toch bijna niet anders? Haha
Of een beste vriendin die zegt: omg schat wat erg voor je… zou wel echt perfect passen in de podcast waar ik redacteur van ben

3 likes

vind ik ook, alsof hij het vertrek van Xander moet compenseren.

1 like

Ik luisterde standaard De Liefde van Nu en op een dag had plotseling ik zo’n antipathie ertegen dat ik niet snapte hoe ik meerdere seizoenen heb kunnen doorstaan.

Corine heeft zo’n lijzige slome stem, en ze doet heel erg haar best om nul oordeel te hebben en geen kritische vragen te stellen, wat me op een gegeven moment ook enorm tegen begon te staan, en ik dacht opeens: wat boeien al deze mensen met hun privéverhalen eigenlijk. Ga lekker in je zestigerspolycule zitten, I don’t care.

Schaduwliefde lijkt me de verergerde versie daarvan, moeten we gaan aanhoren hoe Bert met de secretaresse heeft gewipt maar hij en Petra er ‘echt sterker’ van zijn geworden, en hoe Tara het echt heeel moeilijk vindt om de minnares te zijn maar hem niet kan laten gaan? (Ik heb het niet geluisterd, dus als ik het verkeerd heb hoor ik het graag haha)

7 likes

Ik vind de dynamiek met Marleen ook niet zo geslaagd, ben daarom hele tijd geleden al afgehaakt. Weet niet of het perse aan Joost ligt maar hun samen zijn niet erg leuk of gezellig.

1 like

Ze zijn ook niet echt kritisch en gaan zo makkelijk mee naar rechts. Ik kan er niet meer naar luisteren, maar ik vond Xander ook al niets eigenlijk.

1 like

Vind die Corinne juist ultra judgy en verbergt het ook totaal niet.

12 likes

Omdat het een podcast van de NOS is, is het (zogenaamd) onpartijdig en daardoor vind ik het ook de minst interessante politieke podcast.

Ik vond Xander ook al niet echt fantastisch, voor mijn politieke fix luister ik liever naar De Volkskrant (love Sheila) en dan naar NRC Haagse Zaken, maar die is ook minder sinds het vertel van Lamyae, en als laatste De Stemming als ik nog tijd overheb.

4 likes

Ik ben ooit door haar geïnterviewd samen met mijn toenmalige vriend bij mij thuis. Zie je het voor je, zo’n vrij kakkineuze veertiger in een studentenkamer van 12m3? Had niet eens een bank dus ze moest op m’n bureaustoel zitten :joy: Ik vond/vind een niet-warme, gehaaste vrouw die beter romans kan schrijven want ze wil toch vooral in haar eigen woorden, haar eigen verhalen schrijven. Heb dat stuk toen ook echt met 50 rode pennenstrepen teruggestuurd haha.

1 like