Podcasts #2

Ik ga dit inderdaad doen denk ik, zat sowieso al te overwegen om een keer MAFS te gaan kijken en met een podcast erbij van hem is dat waarschijnlijk helemaal genieten. Maar het zijn echt miljard afleveringen van langer dan een uur (MAFS)?
Daar krijg ik een dagtaak aan :sweat_smile:

1 like

Haha mijn grootste ergernis deze aflevering is dat Doortje mensen die in de metro lezen performative vindt :sob: uitgesproken door de meest performative meid ooit die ook nog eens journalist en schrijfster (!!!) is. Oke misschien moet ik gewoon stoppen met luisteren haha

18 likes

haha way to tell on yourself!

3 likes

Ja je moet meteen beginnen en ook wekelijks allevier de nieuwe afleveringen kijken zodat het proportioneerbaar blijft. Hierdoor ben ik ooit afgehaakt bij B&B.

4 likes

Hahahaha ja die aflevering zat ik ook zo:
image

Was laatst in een boekhandel en toen zeiden twee jonge meiden (20-22?) tegen elkaar: “Omg dit is het nieuwe boek van Doortje Smithuisen!!” “Oh ja dit is van de boekenweek!!”
Ik was in de tussentijd weggelopen dus ik hoorde de rest niet meer maar was wel verbaasd dat ze blijkbaar inmiddels een soort celebrity status heeft onder jonge twintigers.

1 like

Boekhandel in welke plaats

Haarlem

1 like

Ik vond Doortje best leuk toen ze de Monica Geuze fan podcast maakte. Nu volg ik haar niet meer, maar ik denk dat ze best wel een “IT girl” is onder de (rijke) GL/d66 linkse randstad elite is. Of twintigers die zichzelf een beetje greenwashen en “woke” zijn alleen als het zichzelf uitkomt.

7 likes

Doortje is bij mij weer wat gestegen na de slimste mens. Wel typisch dat ze letterlijk NIKS van topografie en mixdrankjes weet :joy:

2 likes

Hahaha ik vond dit ook ZO’N domme uitspraak

2 likes

Nee zij is toch een ieders bec

3 likes

Ik luister nu ook naar de podcast Onderweg naar morgen van Frank van der Lende en Bas Louissen. En ik vind Bas in deze podcast echt leuker en relaxter. Het enige wat ik echt irritant blijft vinden, is zodra het een beetje een persoonlijke vraag is, hij niets wil zeggen.
Je maakt een persoonlijke klets podcast…

7 likes

Ik ben hier ook aan “De vrouwen van Saramacca“ begonnen en ben het helemaal met je eens. Echt een tip. Staat (ook) op spotify!

3 likes

Ja ik snap dat je niet per se de hele tijd over allerlei persoonlijke onderwerpen wil uitweiden maar hij houdt het nu wel heel geforceerd af. Dat vind ik zelf ook niet echt passen bij zo’n persoonlijke kletspodcast.

3 likes

Als ze geïnterviewd wordt valt me op dat ze echt niet tegen kritiek kan en het bijna niet eens is met de interviewer. Ze is ook nergens ingegaan op de kritiek op haar boek, dat snap ik ergens wel, maar het is overal haar eigen niet helemaal kloppende verhaal oreren.

Ik zoek de titel van een podcast en ik heb maar een paar details. Gaat over een vrouw die wordt vermoord en er zijn sporen in de sneeuw in haar tuin. En ik kom er niet achter welke dit nog maar is. Ik wil de uitkomst ook nog niet weten want ik wil hem dus nog luisteren, maar ik kan hem gewoon niet meer vinden.

Ik heb laatst Death in Ice Valley opgeslagen, maar nog niet geluisterd, dus geen idee of het inhoudelijk klopt, pure gok door de naam. :sweat_smile:

2 likes

Volgens mij is die van mij een Nederlandse podcast.
Echt, ik zit er de hele dag al over na te denken

4 likes

Ik vind de podcast goede smaak van janny van der Heijden en haar zoon zo gezellig. Ze zijn zo lief voor elkaar 🥹. Het zijn ontzettende oud geld kakkers met een huis aan de Prinsengracht, opgegroeid in Aerdenhout, een veilingverslaving en shoppen in Jermynstreet in Londen maar dat maakt het ook wel leuk. Leer ook nog een wat meer over kunst.

5 likes

Dat is de moord op Heidy Goedhart, daar is podcast Mr. Big over gemaakt en een paar afleveringen van Grijs Gebied.

6 likes