Podcasts #2

Dank!

2 likes

Haha ja ik vind het ook schattig maar die zoon is zooooo :sparkles:decadent :sparkles: , vind Janny wel echt een schat maar alleen al die kakstem van die zoon word ik soms boos van :joy: Maar ze doen het leuk!

5 likes

Klinkt gezellig. Ik vond haar ook heel leuk toen ze bij Lightless Lounge te gast was.

1 like

Ik vond Stefanie van de shitcast altijd al gewoon stom, maar las net een interview met haar in Volkskrant magazine en het is zo’n bizar rare vrouw met een heel vreemd wereldbeeld vind ik. Lijkt me ook een afschuwelijke vriendin om te hebben.

14 likes

Stefanie H van de Shitshow bedoel je? Ik ga dat interview even zoeken.

Edit: zit achter een betaalmuur. Jammer

3 likes

Ja die! Ik vind haar bijzonder onsympathiek overkomen en zonder enig zelfinzicht. En ze zit er kennelijk op haar grote leeftijd heel erg mee dat ze vroeger onderschat werd (wie de fuck niet?) en nouja lees het maar, maar dacht die is echt niet helemaal goed.

Edit: ik kan morgen wel ff screenshots naar je sturen als je wil @ZusjevanJoost

6 likes

Oh ja graag!

2 likes

Zij heeft ook een boek over haar vriendschappen geschreven en als je dat leest denk je aan het einde toch; misschien ben jij het probleem

16 likes

Ja ik vond het echt verbazingwekkend hoeveel vriendschappen ze zei verbroken te hebben.

2 likes

Dit had ik ook na het lezen van het boek! Maar in het interview wordt haar eerste boek ook een soort van bejubeld en dat is logisch in een interview over haar, maar toch snap ik niet wat er zo goed aan was.

2 likes

Ja, nou, eigenlijk vanaf de eerste verhalen al wel.

Ik heb net even het interview opgezocht en gelezen. Ze heeft een vreemd beeld van dingen inderdaad. Ze noemt ook ergens dat ze een blinde vlek voor hoe ze is in vriendschappen. Volgens mij heeft ze wel meer dan die ene blinde vlek.

Haar besprekingen van B&B vol liefde in de Shitshow vond ik dan trouwens wel altijd leuk.

2 likes

Ik vond het verder wel een prima boek hoor, las lekker weg, scherp geschreven. Snap wel waarom een Herman Koch fan is, ze delen wel een stijltje

3 likes

Ja dat denk je na dit interview ook. Ze is ook heel ongekend genie omdat ze havo deed in een vwo omgeving.

Ik bedoel er zijn duizenden van ons miskende Havisten, hoe is dat levensbepaaaalend?

3 likes

Ik voel me gezien (schrijf ik terwijl ik als iemand van 30+ nog aan mijn nog altijd niet afgeronde scriptie hoor te zitten)

2 likes

Ik dacht altijd dat ze in de podcast een beetje overdreef; zichzelf uitvergrote. Maar toen ik dit weekend het interview las, dacht ik: je bent dus gewoon echt een kutwijf met nul zelfinzicht.

6 likes

Maar bij andere mensen kan ik juist denken: wat jammer dat je tóch vals blijft, terwijl je weet dat ik dit soort dingen in mijn podcast bespreek. Voor die valse mensen is het juist bedoeld. Zo van: doe eens wat aardiger.’

Yooo :rofl:

1 like

Ik heb Stephanie al eerder wereldvreemd genoemd, maar dat wordt ook elke week bevestigd. Ze heeft zulke vreemde eigen bedachte ‘regels’, waar vervolgens niemand aan kan voldoen. En dan is de rest van de wereld onbeleefd/dom/onaardig/asociaal etc.

4 likes

Ik vind haar vooral een koningin in gaslighten. Alsof zij de grondlegger is. Ze kan alles zo draaien dat je toch even helemaal meegaat in haar rare kronkels. Dat je eerste reactie dan ook is van oh ja wat een rare vriend/vriendin/opticien/tennistegenstander/iedereen anders die niet haar vriend of Janneke is. Tot je dan 1 seconde zelf nadenkt en tot de conclusie komt dat zij eigenlijk degene is die zich raar gedraagt/onhaalbare verwachtingen heeft. Ik vind dat echt doodeng haha, ze is daar echt heel goed in

5 likes

Bedoel je misschien Moordzaken aflevering 74? Die heet ‘De vrouw in de sneeuw’.

2 likes

Het bleek mr big te zijn! Heb hem inmiddels al geluisterd, aanrader wel

3 likes