Podcasts #2

Ik ga weer stuk om zijn stories, wat heerlijk.

Ze willen doorgaan, maar ze stoppen bij Podimo, dit zeiden ze op het eind van de laatste aflevering. Dus ik denk dat de samenwerking met Podimo is gestopt, misschien kunnen ze terecht bij Meer van dit, hopelijk. Het lijntje ligt er al: Roelof–>Marcel–>Gijs.

3 likes

Mijn lijstje:

Altijd:
MMA :cry:
Alle eerste dingen
Oh no Ross and Carry
Noble Blood
Volksjury
Tooth and Claw (mijn favo! heb ook patreon, podcasts over dieren die mensen aanvallen, maar ook veel feitjes. Beetje true crime vibes)
Grafspraak
If books could kill
Maintenance Phase
Normal Gossip

Vaak:
Behind the Bastards
Lore (voor inslaap vallen)
Sleep and sorcery (slaap)
Nothing much happens (slaap)
Red Handed
You’re wrong about
National Park after Dark (super leuk maar veel te veel reclame breaks)

5 likes

Ja ik vind deze ook echt een aanrader!

3 likes

Love deze lijstjes!

Wat ik allemaal luister:
Weer een dag
Teun en Gijs vertellen alles (+ de extra)
Ervaring voor beginners
Met Groenteman in de kast (ligt een beetje aan de gast wel)
Peptalk (vooral de afleveringen met Alex & Christine)
Echt gebeurd
Maandag Klaagdag (heb echt een zwak voor Robbert)
Carice & Halina
Radio Romano
De Krokante Leesmap (vooraan begonnen)
Media Meiden

En dan nog een hoop verhalende podcasts maar dan wordt dit bericht heeeeel lang vrees ik. :sweat_smile:

4 likes

De Leeuw Lult Verder
MM en Aaf
Gijs en Teun
De Shitshow
De Mediameiden
Weer een dag (niet meer dagelijks, sinds ze ‘m later uploaden)
Geuze en Gorgels (sinds vorige week)
Carice en Halina (sinds vorige week)
Maarten van Rossem (af en toe)
De Krokante Leesmap (alles al geluisterd, maar heel af en toe terugluisteren voor de fa2)

6 likes

Ik luister naar:
De volksjury
Moordcast
Moordzaken de podcast
Napleiten
De spelletjesvrienden podcast
Heksenverhalen uit het hoge noorden
I’m not a monster
De podcast voor avontuurlijke vrouwen
De Willem podcast
De nieuwjaarsmoord
MM en Aaf vinden iets

En nog wat losse podcasts

2 likes

‘Proof’ is ook een mooie podcast over eten en eetcultuur. In het nieuwste seizoen zit een mooie aflevering over een man die net vader is geworden en de Ramadan opeens anders beleeft en wil invullen nu hij een dochtertje heeft.

3 likes

Hij stelt echt zo vaak een vraag waar net 3 seconden eerder al antwoord op is gegeven :sob::sob: Ik word daar zo plaatsvervangend ongemakkelijk van

2 likes

Ja als ik ooit opgepakt wordt en ze willen me martelen om antwoorden ergens over los te krijgen moeten ze Rauw op repeat zetten voor me en ik geef me binnen vijf minuten over. Echt zo cringe. :face_with_spiral_eyes::confounded:

1 like

Het gebeurt ook zo vaak dat zijn gasten zijn vraag niet begrijpen haha.
Het erge is wel dat ik dit natuurlijk weet omdat ik het wel vaak luister. Waarom weet ik ook niet, want hij is inderdaad echt geen goede interviewer.

Wat ik eigenlijk altijd luister:
Dit was de radio
Onbehaarde apen
De broadcast
Veldheren
And that’s what you really missed

Maar zeker die laatste gaat zo hard dat ik echt moeite heb om het bij te houden. Gelukkig zijn we aan een verbouwing begonnen en klussen = podcast luisteren.

1 like

Ik vind Gonzo soms zo bijzonder. Dat je een ‘hall of fame’ maakt waarin journalisten de ene na de andere totaal onethische situatie lachend onthullen. Vandaag zit er een journalist in die a) onthult dat ie de mensen die hij interviewt bewust dronken voert b) een warme band onderhoud met de behandelend psychiater van Joost Zwagerman waarover hij geschreven heeft incl. onthullingen vanuit die psychiater en c) vertelt dat hij ooit de fout heeft gemaakt het huisadres van Joost Zwagerman te onthullen en dat vervolgens (want hij is toch dood en er wonen nu anderen) HERHAALT en d) Blijkt dus dat de ex vrouw van Zwagerman het als een mede oorzaak van zijn dood ziet dat hij die week nog met die journalist gedronken heeft in combinatie met zware medicatie en dat wuift die journalist weg want ze hadden ook maar 12(!) glazen op. Hoe dan?

7 likes

Wtf op alles, maar vooral WTF op die psychiater die informatie aan een journalist geeft?!?

3 likes

Hij heeft het nieuws over zijn dood ook rechtstreeks van de psychiater

2 likes

Die psychiater is hopelijk niet meer actief?

3 likes

Geen idee

3 likes

Nee die vent wordt echt gehaat door andere psychiaters, mede vanwege zijn mediageilheid

4 likes

De zaak X
De zaak ontleed
Napleiten
Pro forma
Parool misdaadpodcast (Taghi podcast)
Moordzaken
Gonzo
Geuze & Gorgels
Carice & Halina
Schaamteloos randstedelijk

4 likes

Wow wat?? Ik had die aflevering afgezet omdat ik toen even niet in de stemming was voor een gesprek over zelfdoding en ik me ergerde aan die drankverhalen in de intro, maar had niet verwacht dat het zo zou ontsporen.

Vind ook eigenlijk de afleveringen over interviews niet zo heel interessant.

1 like

Bram bakker?:nauseated_face:

5 likes