Ik vind het ook heel leuk! Ook Puck, vind het leuk dat haar mening vaak anders is, of ik het er nou mee eens ben of niet. En love Bas, ik herken mezelf ook wel in z’n mood en ook dat hij niet echt open kan zijn over z’n gevoelens (misschien duidelijker in z’n podcast met Frank wel). Ik weet wel dat manmanman gerommel had onderling, maar weet niet meer tussen wie dat nou was?
Ik vind het ook wel leuk dat ze zich herpakt hebben en gerommel er dus ook gewoon bijhoort soms of mag zijn.
Haha ik liep wederom hardop lachend de hond uit te laten. Kinderlul!!! Kinderhoofd!!! Kinderhond!!!
Heeeerlijk, ook echt hardop gelachen
De Vondeling
Ben hier nu mee bezig, dankjewel voor de tip! Ik ben de hele tijd zo ontroerd over hoe iedereen voor dat baby’tje in de bres springt en haar probeert te helpen ![]()
Ik keek wel even op van het feit dat Stichting De Beschermde Wieg een grote rol heeft, want ik dacht altijd dat dat een anti-abortus club was. Ik krijg heel vaak advertenties op Tiktok van ze en ik kreeg er pro-life vibes van. Maar blijkbaar doen ze goed werk (met die vondelingenkamers)… heb ik het verkeerd?
Ja ik ook! Onderwerp greep me ook wel echt aan, zo zielig voor alle partijen (ouders en kindje bedoel ik dan).
Over de beschermde wieg weet ik eigenlijk niet. Kan me niet voorstellen dat ziekenhuizen met zo’n partij (als ze anti-abortus zijn) zouden samenwerken? Maar misschien heb ik dan teveel vertrouwen in ze haha.
Ik denk het wel. Ik heb hun site bekeken en ze hebben ook een kopje over abortus en dat ze met je mee willen denken over de opties (abortus of andere mogelijkheden) en hoe je dat het beste kunt aanpakken. Ze helpen mee in het overzicht krijgen en bieden een luisterend oor. Het klinkt als een fijne stichting! En ze doen veel meer dan ik dacht. Ik ben nu ook wel benieuwd naar die podcast waar jullie het over hebben.
In de nieuwste aflevering van Geuze & Gorgels is Monica super brak van het Amsterdams Verbond, heeft maar een paar uurtjes geslapen enz. Maar dit is zó erg te horen in de podcast, je hoort gewoon (zegt ze trouwens ook) dat ze er geen zin in heeft en het lijkt alsof elke zin ontzettend veel moeite kost om uit te spreken. Plan het dan ff op een andere dag ofzo ![]()
Ja dit is een goede stichting die juist vrouwen wil helpen die hij kind te vondeling willen leggen. Want een kind te vondeling leggen is naast strafbaar ook gevaarlijk voor een baby want ze kunnen niet gevonden worden en dan overlijden.
Er zijn nog steeds situatie waarin het gevaarlijk is dat iemand zwanger is, of iemand heeft geen opties qua hulp, slechte ervaringen met instanties en noem maar op waardoor deze vrouwen niet de hulp krijgen die nodig is. Deze vrouwen worden niet bereikt en vallen tussen wal en schip waardoor het uit wanhoop hun baby willen achterlaten of vermoorden wel te volgen is.
Met een vondelingenluik willen ze juist deze vrouwen helpen. Ze helpen ook bij anoniem bevallen en met een vondelingenluik/kamer is er nog de mogelijkheid om gegevens achter te laten/puzzelstukje mee te nemen zodat ze elkaar kunnen vinden. Ze doen nog meer maar het is echt bijzonder vind ik hoor wat zij bereikt hebben qua samenwerkingen. Als ik het goed weet is er een keer een baby achter gelaten.
Als je het interessant vindt er is op NPO start nu een hele toffe fictie serie genaamd generation uitgebracht dat gaat over een vrouw die haar pasgeboren baby heeft vermoord. En er is kort geleden ook een interessant boek de bestedeling door menno landting uitgegeven wat gaat over kindveiligen in Nederland. Daar komt te vondeling leggen ook zijdelings in voor. Een boeiend boek maar wel wat vaag soms door de manier van schrijven. Er komen veel verschillende mensen in voor en dat is dan niet t altijd duidelijk. Soms is de informatie ook summier en had ik wel meer willen weten over die desbetreffende personen. Maar zeker het lezen waard. Deze website is ook interessant
Ik vond de Nederlandse podcast heel goed in elkaar zitten en ontroerend, dus ik ben ook aan de Engelse begonnen. Maar de Engelse is echt niks voor mij. Ik vind het ook geen onderzoek/zoektocht, maar meer een verhaal. Met veel boosheid (logisch), verwijten en ingewikkelde familiedynamieken. Ik word er soms ongemakkelijk van, omdat er zoveel privé informatie gedeeld wordt.
Aah Fanny (mediameiden) komt terug met een podcast!! Samen met iemand die ik niet ken (ene Armando)
Heel leuk! Ik hoop wel dat het niet betekent dat er gedoe was tussen Fanny en Tamar en dat Fanny daarom met een ander doorgaat. Zij waren prive ook bevriend.
Ik denk ook een redacteur, ik ken een Armando die bij DWDD heeft gewerkt en nog wat andere talkshows.
Ik luisterde vanochtend de aflevering van Pro Forma met Bart Swier (advocaat van Ali B) als gast en heb me dood geërgerd. Lopen janken dat hij het zo erg vindt om beschuldigd te worden van victim blaming en vervolgens bijna de gehele uitzending niks anders doen dan victim blamen. Er kwam ook 0,0 tegengas van Wouter en Christian op zijn uitspraken. Echt teleurstellend.
By far mijn favoriete podcast, met onverklaarbare verhalen. Soms paranormaal, soms gewoonweg onverklaarbaar, soms ook horror achtig of UFO’s haha maar vooral heel veel mooie verhalen zeer uitgebreid verteld door de mensen die het hebben meegemaakt. Ik vind veel verhalen best credible verteld, er wordt ook best wat research omheen gedaan door de makers en ze posten op hun instagram allerlei foto’s, filmpjes documenten rondom de verhalen. Beetje de amerikaanse variant van “er is iets vreemds gebeurd” van podimo maar dan beter. Of het nou waar is of niet, de verhalen zijn fantastisch. Hier wat van mijn favs
Volgens mij hebben ze een vriendschappelijke relatie met hem. Mijn vraag is vooral waarom.
Ik snap dat voor Bart Swiers wel wat te winnen valt hiermee. Je verhaal vertellen met weinig weerstand en eventueel je imago een beetje oppoetsen (hoewel het zit achter een paywall. Dus het bereik is een stuk minder)
Maar wat hebben de mannen van Napleiten hiermee te winnen? Behalve je vriend een dienst bewijzen?
Zag op Insta dat iemand vroeg waar Tamar is en daar werd op gereageerd met ‘luister woensdag!’ dus valt hopelijk allemaal mee! Ga wel even luisteren morgen 🫶🏼
Hie heet due nieuwe podcast van Fanny dan?
Fanny & Armando’s Showbizz Revue, niet echt kort en catchy nog ahahaha
Oh dank voor deze tip, hier hou ik van en ik zie dat er genoeg afleveringen zijn om terug te luisteren. Helemaal zin in nu
Ja het zijn er enorm veel haha! Ik ben ook lid van hun patreon en heb intussen 300 afleveringen ofzo geluisterd. Hun instagram @otherworldpod is ook echt een leuke toevoeging, dan kun je ook zien wie de verhalen verteld hebben soms ook incl hun instagramprofiel.