Podcasts #2

Fun fact, er is destijds onderzoek gedaan naar de truth and reconciliation comissions in ZA (waar Donald Pols door ontdekt is lol) en het bleek dat mensen daardoor een veel beter gevoel van verwerking/afsluiting kregen dan in regulier strafrecht. En dat was in de jaren 90, kan je nagaan, eigenlijk heel modern.

8 likes

Oh wat heerlijk nostalgisch, ook inclusief beeld op Youtube!

4 likes

Ik ben begonnen met “Ontvoerd naar Noord-Korea”. Komen in totaal 9 delen van uit, zijn er nu 4. Over een Nederlandse vrouw die mogelijk ontvoerd is naar Noord-Korea om spionnen te gaan baren. Is van de telegraaf, hoor je op sommige momenten ook wel terug (beetje te juicy of sensatie focused). Maar een tip!

7 likes

Het is een relnicht

3 likes

Ik ga wel heel goed op het intro liedje 🫣😂

Ik mis “havercappu kaascroissaaaaaant” :sob:

6 likes

Oh ik vind dat intro juist Heel Erg Wanhopig, die teksten a la haar op zolder dat zeiden ik en mn corporale vriendinnen tegen elkaar in… 2010 ofzo? Vind ze echt qua dat introotje/humor een beetje zo (sorry voor dit woord) gnerkerig, echt een beetje middelbare schoolniveau.

5 likes

Ik geef toe, enorme guilty pleasure. Maar zit het toch elke keer mee te zingen haha

1 like

Ik vond Joost extra vervelend tegen Marleen doen, bij de aflevering van De Stemming van vandaag. En die grapjes over Yves Berendsen worden ook flauwer en flauwer.

Klopt ik vind hen een rare dynamiek hebben. Joost doet de hele tijd super jolig en flauw en marleen probeert serieuze dingen te bespreken. Werkt niet goed

6 likes

Ja, ik word heel ongemakkelijk van hun dynamiek. Sla de podcast daardoor regelmatig over de laatste tijd.

1 like

Echt WAAROM luister ik nog naar pro forma als ik om de paar weken met misogynie moet dealen daar, nu weer Wouter die naar die voorstelling van Thijs Römer geweest is en “het eigenlijk wel mooi” vond.

Iemand nog een andere tip voor een zondagochtend podcast?

2 likes

Ik heb na die aflevering mijn abonnement stopgezet. Echt klaar mee.

2 likes

Ja het abonnement is van m’n vriend, als ik hiervoor zelf zou betalen was ik allang gestopt.

1 like

Ik luister pro forma niet maar Wouter deed hetzelfde bij de Parool misdaadpodcast deze week. Echt walgelijk. Ik vind hem zo misogyn, en ik vind Paul daarin helaas niet beter

2 likes

Ik vind de paniekjaren een leuke podcast. Over daten in je dertiger jaren, kinderwens en als dat niet lukt (of op een andere manier), omgaan met ziekte etc.

5 likes

Volgens mij is deze podcast hier nog niet eerder getipt: No worries if not!
Gaat over vrouwen en internetcultuur (bijv. de anti-pil beweging, tradwives, dat dun zijn ineens weer in de mode is etc.). Begon in 2023/2024 en daarna heeft ze lang geen afleveringen gemaakt, maar nu is ze weer terug en ik vind het weer erg fijn om naar te luisteren. Lekker linkse vrouw met Brits accent. Zelf luister ik alleen, maar het nieuwe seizoen is ook met beeld op youtube te zien, ze tekent zelf veel van de animaties erbij.

7 likes

Ohhh ik vind het echt irritant als mensen naast een openbare podcast ook een betaalde extra hebben en dan de hele tijd in de openbare zeggen “dit bewaren we voor in de betaalde”, “dit vertellen we in de betaalde”, “wil je de juice van dit en dat weten? Dat vertellen we in de betaalde”. (Ok het werkt wel want nu wil ik nóg een extra abo afsluiten, maar toch)

14 likes

heeft iemand een podcast tip voor mij?? ik luister eigenlijk alleen 3 kwartjes en dat vind ik heel leuk want ik vind hun grappig en ik vind muziek leuk. en no such thing as a fish luister ik ook want ook grappig en ik vind domme weetjes leuk. en een podca ooit over volksverhalen en mythen van 2 vrouwen en die waren ook grappig samen. dus i guess iets met humor en een leuk interessant onderwerp? heel persoonlijk natuurlijk haha maar als iemand een idee heeft dat qua humor overeenkomt iig met 3 kwartjes of no such thing as a fish do tell

1 like

We love nederlands heb je al uit waarschijnlijk. Maar zo niet, doee