Podcasts #2

Ja wat je zegt over AD podcasts herken ik wel. Weet niet waar het precies in zit. Interessante onderwerpen, maar altijd een beetje ‘rommelig’ ofzo

5 likes

Ik heb 10 minuten allemaal oude berichten doorgespit om deze te vinden, omdat ik deze chips vandaag eindelijk gevonden heb en hij komt idd dichtbij walkers. Hij kan er niet aan tippen (maar niks kan daaraan tippen), maar beste Nederlandse S&V tot nu toe!

3 likes

Ja inderdaad, de onderwerpen zijn interessant maar het word soms een beetje simpel gebracht ofzo.

@Kwal dankzij jouw tip aan believe in magic begonnen en ik vind m weer zo goed! Love de bbc podcasts

3 likes

Goed om te horen! Ik ben zelf op chips onderzoek in Schotland en er is grote kans dat pickled union salt & vinegar van de troon gaat stoten…

Ohh, ik ga in augustus naar Engeland, ik zet m alvast op de lijst :ok_hand:t2:

2 likes

Schaamteloos Randstedelijk heeft er na hun theatershow de brui aan gegeven of zo? Of miss even een break… Heb ook wel het idee dat de onderwerpen nu een beetje ‘op’ zijn. Volgens mij komt Jonas van de Havermelkelite ook met een eigen podcast, die doelgroep/onderwerpen zullen nagenoeg hetzelfde zijn

De eerdere podcast van Doortje Smithuijsen, de Monica Geuze Fanpodcast, eindigde destijds ook zonder aankondiging. Hopelijk hebben ze nu gewoon een break, want vond Schaamteloos Randstedelijk wel vermakelijk.

3 likes

Onderwerpen waren maanden geleden al op tbh

5 likes

Succession is afgelopen, voor nieuwe content moeten ze eerst New York Magazine weer bijlezen

7 likes

Thanks nog voor deze tip. Net de laatste aflevering van Scamanda geluisterd en kan niet wachten op de aflevering van volgende week week. Echt een bizar verhaal!

Tussen dertig en doodgaan is echt mijn ‘love to hate’ podcast. Ik blijf luisteren, maar vind Malou eigenlijk zo irritant. Passief agressief inderdaad, wat ik hier laatst ook al las, en ook vind ik dat name droppen van al haar ‘bekende’ vrienden altijd heel irritant haha

5 likes

Hier ook begonnen met Scamanda! :raising_hand_woman: Wat is die stemactrice er goed in zo irritant mogelijk over te komen zeg!

En ben net klaar met Believe in Magic, dus blijf lekker in thema.

5 likes

Ik snapte echt niets van die laatste aflevering van schara. Ze zijn nu gewoon hun eigen ondertitel geworden. Ze zijn alles wat ze niet willen zijn.

8 likes

ik snap ook echt de naamsverandering niet :joy:

1 like

Ik luister nu ‘de Taxioorlog’. Zou ik alleen al doen om die lekkere platte Amsterdamse accenten in m’n oor :smiling_face_with_three_hearts: ik weet nog als kind (opgegroeid in Amsterdam) dat dit gaande was maar heb het nooit begrepen.

4 likes

Ik vond blood on the dancefloor erg goed, bedankt voor de tip! Dat geluid was ook wel echt mega goed, ik was aan het luisteren terwijl ik de keuken aan het opruimen was en dacht echt dat ik zelf glas kapot liet vallen toen er in de podcast een glas kapot viel haha

3 likes

Ik luister nu ook naar Scamanda. Interessant! Ben benieuwd hoe ze dat allemaal gedaan heeft joh ook met het ziekenhuis?!

Edit: heb alles gebinchet dit weekend en dacht dat de 6e aflevering de laatste was maar hij loopt nog! Nu in spanning wachten tot volgende week.

3 likes

Ik ook niet. Het is dat een april net geweest is. Wat verwacht Doortje nou? Dat iedereen Schara vergeet het braaf VSR gaat zeggen? Vind het echt vaag gedoe en snap niet dat Perre hier in mee is gegaan.

2 likes

Heeft iemand tips voor een podcast over kunst? Ik ken “dat kan mn kleine nichtje ook” al, die vond ik ook echt heel leuk omdat je er veel nieuwe dingen door leert kennen en een goede uitleg/achtergrond erbij. En ik heb “kunst is lang” en “kunststof” ook weleens geprobeerd maar vind die erg saai en weinig tot de verbeelding spreken. En het zijn interviews, dat vind ik qua podcastformat ook niet vaak goed uit de verf komen.
Mag ook in het Engels!

Ik mis na televisië ook echt zon soort podcast. Niet per se puur over televisie (want bij televisie maakte de presentatoren ook wel echt de podcast) maar mag ook een podcast zijn die kruist tussen kletspodcast en aanraders op gebied van film, series, boeken, kunst, dat soort dingen.

2 likes

Misschien naakt op een kleedje, de jurk en het scheepswrak en/of de muze is moe?

3 likes

Lize Korpershoek heeft een nieuwe podcast: “OK, wow” waarin ze samen met anderen met de blik van nu terugkijkt op tv-programma’s die we keken toen we pubers waren. Er is net 1 aflevering online waarin ze met Lotte van Eijk terugkijkt naar Plain Jane. Ik vind het leuk!

Podcasts over kunst:

• Naakt op een kleedje
  • Het mysterie van de Diriyah Star Night
  • Beethoven is meer dan een hond (klassieke muziek, ook soort kunst toch? :stuck_out_tongue: )
  • Ongesigneerd (over onopvallend design, zoals fietspaden en het paspoort bijvoorbeeld)
  • Mathilde’s Mysterie (over de muze van Karel Willink)
  • Frida’s liefdes
9 likes