Podcasts #2

Ik vind dit ook echt een gemis! Tot op heden inderdaad nog niets gevonden wat erbij in de buurt komt.
Ik hoop eigenlijk dat ze toch weer een keer terugkomen met iets.

6 likes

@Marquez @mijnerzijds thanks :smiling_face_with_three_hearts: weer genoeg op mijn lijstje om te gaan proberen, super!

3 likes

99% invisible ken je vast al? Zo niet: het gaat vooral over design maar ook wel over beeldende kunst of architectuur bijvoorbeeld. En ze hebben lekker veel afleveringen. ‘The many deaths of a painting’ vind ik zelf een heel leuke aflevering :blush:

Edit: oh en wat betreft podcasts met kletsen + films, misschien vind je Nooit Gezien wat?

2 likes

Kletsen in combi met tips over films/series/boeken: de shitshow mss iets?

Serie reviews (wel anders als wat je zoekt, maar ik vind t wel leuk): skip intro

4 likes

Ik heb deze net beluisterd en voor een eerste aflevering best leuk!

Mis net als andere ook televisië. Heb wel geprobeerd om die serie podcast van 1 van de twee van televisië te luisteren, maar die vond ik saai

2 likes

Jaaa ongesigneerd is echt mij favoriet! Jammer dat daar geen nieuwe meer van komen.

Luister nu zelf Wie Wat Bewaart

1 like

Misschien de vpro koos podcast, al is die wel gesropt inmiddels

1 like

Ik volg nu Gerede Twijfel en vind het wel interessant tot nu toe: Spotify

Over gerechtelijke dwalingen en een groep studenten die een zaak onderzoekt.

In deze zevendelige podcastserie volgt NRC elf studenten van de VU in hun maandenlange onderzoek naar een mogelijke gerechtelijke dwaling. Onder begeleiding van rechtspsycholoog professor Peter van Koppen en twee van zijn collega’s, analyseren zij deze moordzaak uit 2012. Wat vertellen de bewijsmiddelen nu echt? Wat schreef de politie allemaal níet op? En waarom onderzocht Justitie nooit serieus of het verhaal van de verdachte Antonio kan kloppen?

De studenten vormen de nieuwste lichting van het project Gerede Twijfel, dat mogelijke gerechtelijke dwalingen onderzoekt en in ruim twintig jaar meerdere baanbrekende onthullingen deed. Vorig jaar nog kwam een onschuldige vrij, dankzij onderzoek van Gerede Twijfel. Gaan ook deze elf studenten voldoende aanwijzingen vinden voor een heropening van de zaak? En hoe kan het regelmatig zo mis gaan bij politie en justitie, dat onschuldigen veroordeeld worden?

10 likes

Omg niks over gehoord verder maar vond de sfeer van de aflevering deze week was het erg lauw tussen ze.

1 like

Oh heerlijk, ik ga hierin duiken, dank voor de tips

1 like

Maaaaaar het heet nu Voorheen Schaamteloos Randstedelijk dus alles is opgelost! :sweat_smile:

My god die Doortje had echt veel te idealistische ideeën bij deze hele podcast.

10 likes

Heerlijk, heb toevallig net een gratis maand podimo dus kan samen met ze mee haten :two_hearts:

Ik wil de podcast niet luisteren maar ben wel benieuwd, waarom was ze er ineens klaar mee dan?

ze vindt het een meme geworden en had gehoopt dat ze daadwerkelijk mensen zou kunnen veranderen maar in plaats daarvan bedankte de rocycle eigenaar haar voor de aflevering

En die jongen zegt dan terecht dat ze teveel verwachtte. En toen kwam vjeze fur een verhaal vertellen over nikkietutorials en zijn instagram-agency

3 likes

Haha ik heb precies deze aflevering overgeslagen omdat het me minder chill leek om naar een live aflevering te luisteren, maar vond het al een beetje vreemde omslag naar voorheen schaamteloos randstedelijk, maar dus wel de moeite om nog even te luisteren dus haha?

Je hoort miss 3x mensen lachen maar verder is het een vrij normale setting (ik luister schara normaal niet maar wilde deze tea wel meemaken)

3 likes

:rofl: dank je! Schaamteloos hoge pet op van zichzelf

Ja dat vond ik ook. Ze zei elke keer als ik instagram open zie ik mezelf. Maar ik heb haar nog nooit gezien dus dat is gewoon haar eigen bubbeltje natuurlijk

7 likes

Gênant zeg

Wat is die cringe rapper ook bij die liveshow van schara? Echt heel kut

1 like