Podcasts #2

Dit is precies waarom ik schara en soortgelijke podcasts onuitstaanbaar vind, dus ik vind het wel grappig dat ze het zelf ook ziet. En specifiek bij Doortje Smitshuijsen vind ik het verschrikkelijk omdat die best wel scherp populaire cultuur kan analyseren, maar het dan resulteert in een soort grote grap.

3 likes

Haha jawel, ik heb hier ergens boven een berichtje erover staan, dat ze nu letterlijk hun ondertitel zijn geworden: ze zijn alles wat ze niet willen zijn. Dacht eerst dat dat ook de grap was, maar het was serieus.

2 likes

Oh dat is niet eens wat ik hekel, ik zou het best vet vinden als er een keer een echt kritische podcast over het mega destructieve dat onder het hme cultuurtje ligt komt, maar dan moet dat idee dat het allemaal grappig is eraf en Doortje als mega nepo baby zou ik daar best geschikt voor vinden. Vind het dus best tof dat ze zelf ook vindt dat het niet geworden is wat ze wilde maken.

6 likes

Haha ik heb echt een schijthekel aan ejp dus voel direct de neiging om het met hem oneens te zijn. Vind op zich best dat je je publiek in zo’n podcast mee mag nemen in die wijziging. Of je dat op zo’n avond moet doen, geen idee, maar ik kan me ook totaal niet inleven in het type mensen dat naar zo’n avond gaat.

1 like

Ik heb de liveshow van Schara geluisterd en ooit een aflevering van de MG-fanpodcast, die met Peter Pannekoek. Ik vraag me af: heeft Doortje überhaupt humor? Dat geblaat in de liveshow over die naam en dan met veel bombarie niet verder komen dan ‘VSR’… wat een pretentieus gezeik.

8 likes

Slechts drie keer in mijn mond gekotst telkens toen EJP het over “zijn korte broekje” had. :skull:

5 likes

Ik vraag me wel echt af of iemand dat ooit gaat doen, begon dat havermelkelite instagramaccount niet ook als een soort kritiek? En kijk wat het nu is :”)

3 likes

Genant
Ik ken de podcast alleen van hier + komen vaak reels langs op insta. Maar ik vind het beetje op zelfde level als De hairclip van Marieclaire op insta. (Kritiek op) yup vs studentikoos.

Edit: ok blijkbaar heel havermelkelite account op insta gemist. :rofl: Kende het begrip wel, maar account niet. Maar dit dus. Podcast = gelijk aan dat account.

Oh en nogmaals; ik geniet echt van Marc Marie en Aaf en ben nu nog meer benieuwd wat er nou is gebeurd tussen hun twee. Wel raar idee als je het zo terugluistert, dat die vriendschap/werkrelatie nu om zeep is.

Edit: waarom is het zo groot dik gedrukt :scream:

2 likes

Ja precies dat denk ik ook. Alles wat nu gemaakt wordt eindigt toch al bij”ugh ja kapitalisme” en dat is nou het stuk analyse wat ik zelf ook wel kan maken, het blijft zo oppervlakkig en dat is echt zonde.

6 likes

Ik vind het tbh wel lekker dat het oppervlakkig is, maar ik dacht wel dat dat ook de bedoeling was. Inderdaad een soort ‘haarclip van marie-claire’ satire. Ik had tot deze ‘gate’ echt geen idee dat het nu zo idealistisch bedoeld was. Ik vind het wel stom om te horen/lezen. Echt pretentieus en zonder zelfspot

3 likes

Ik betaal hem voor die nieuwsbrief :sweat_smile: vind het heel fijn dat hij er zijn werk van kan maken en vind die nieuwsbrief interessant maar ik vind dat instagramaccount en vooral die meest hme acties op zondag echt HEEL stom

4 likes

Thanks voor deze tip!! Benieuwd hoe het verder gaat met deze zaak

Ik luister (nu pas) de POM aflevering over Schara. Ik wist dus niet dat ze (Doortje en Perre) live op het podium ruzie hadden. Dat het heel ongemakkelijk was. Maar dat je daar niets van hoort in de geknipte podcast-aflevering.

2 likes

Ik vind POM over schara leuker dan schara zelf

3 likes

In welke aflevering van pom bespreken ze schara?

Edit nevermind staat dus op podimo, dat heb ik niet. Kon t al niet vinden op spotify

4 likes

Echt zin om dit te luisteren maar geen zin om daarvoor een podimo account aan te maken

1 like

Bij POM zijn ze zo goed in mensen of bedrijven lekker venijnig afzeiken. Dat mis ik wel nu ze achter een paywall zitten

3 likes

Hebben ze ook een afl over marc marie en aaf?

1 like

Haha snap ik. Ze zijn best vilein tegenover Doortje.

• ze zeggen dat iedereen rondom de productie van Schara onder de bus wordt gegooid door Doortje (bijv. Dat Doortje zegt dat Thimo de oorspronkelijke naam die Doortje had bedacht niet goed vond maar ook alle adverteerders.)
  • ze hadden te doen met Perre. Hij had er veel aandacht aan besteed maar kregen in de loop naar het event toe ruzie.
  • iedereen wordt op een gegeven moment een karikatuur. Daar moet je gewoon mee dealen.
  • Alexander heeft mededogen, hij vindt dat Doortje het veel te serieus neemt.
  • De naam (Schara) is niet het probleem, maar Doortje zelf. Omdat ze rare dingen zegt, niet relateerbaar is en dat niet doorheeft.
5 likes

Haha misschien dat ze het ooit terloops hebben genoemd, maar geen aflevering helaas

1 like