Podcasts #2

Serial heeft een nieuwe podcast: The Retrievals. Klinkt enorm interessant, de eerste aflevering staat net online. Over een vruchtbaarheidskliniek, vrouwen die klagen over pijn tijdens/na een behandeling en een verpleegster die Fentanyl stal.

Nog een tip, door Halina Reijn getipt in hun eigen podcast: Sweet Bobby. Een verhaal over catfshing uit onverwachte hoek.

6 likes

Ja Sweet Bobby is echt bizar. Hoaxed is ook een interessante, van dezelfde producers/makers (?).

2 likes

Niet luisteren als je niet tegen naalden kunt!
Jakkes echt kippenvel van die beschrijvingen van de procedure in de eerste ep, arme arme vrouwen

2 likes

Zowel Vishal als Sweet Bobby geluisterd de afgelopen tijd en vond het echt boeiende en shocking verhalen, maar bleef toch een beetje met een onverzadigd gevoel achter na beiden (snap uiteraard dat het gewoon de realiteit is en dat dingen zo werken, maar toch)

5 likes

Ik heb drie afleveringen van Sweet Bobby geluisterd, en vind het eigenlijk nog niet extreem shocking. Maar misschien heb ik in mijn leven te veel afleveringen van Catfish gekeken.
Ik neem aan dat er nog heel veel bizarre elementen gaan komen, aangezien ik pas op de helft ben. Of kan ik beter stoppen als ik het tot nu toe niet super boeiend vond?

2 likes

Ik vond het eerlijk gezegd niet véél spannender worden. Wel afgeluisterd gisteren, want vond het wel ‘vermakelijk’. Maar enige wat shocking is is dat het zo lang door is gegaan I guess? Vond het verder ook niet heel anders dan een Catfish aflevering idd.

Merk ook bij mezelf dat ik niet kan laten om de hele tijd te denken ‘maar dit geloof je toch niet’ en ‘wie trapt daar nou in’. Heb ik ook altijd bij de tv show, ik begrijp het gewoon echt niet. En daardoor heb je toch wat minder feeling met de hoofdpersoon ofzo? Al vind ik het wel heel zielig voor haar natuurlijk.

5 likes

Oh ja, ik snap dat dus eigenlijk wel. Je brein gelooft toch wat het wil geloven. En helemaal omdat het in dit geval zo goed is uitgevoerd, met dat hele netwerk van mensen eromheen, die kinderkleding etc. Lijkt me echt afschuwelijk als je hele werkelijkheid ineens een leugen blijkt te zijn.

1 like

Ja dat is waar. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je een relatie wil met iemand die je nog nooit hebt gezien, maar liefst 10 jaar. En dat je niet argwanend wordt als iemand nooit wil videobellen en er elke keer bij afspreken nét weer wat tussenkomt :woman_shrugging:t3:

7 likes

Ik luister nu naar de vegan lekkerbek #14 met isabel boerdam (de hippe vegetariër) maar wat is zij vervelend zeg!!! en hypocriet, maar daar word ze gelukkig wel op gepakt haha

2 likes

Ja dat gedeelte vind ik ook altijd wel lastig om voor te stellen.

1 like

Ja, ik vond haar al niet zo leuk, maar nu weet ik weer waarom! Ik vond het echt goed dat er zo doorheen geprikt werd!

4 likes

Ik heb Scamanda ook afgeluisterd en ik zat er helemaal in. Gewoon een documentaire, zonder beeld.

4 likes

Ik zit helemaal in de Tip van Jet & Co podcast, vind 'm heerlijk wegluisteren tijdens het werken/koken/etc

5 likes

Ze hadden dit verhaal inderdaad veel meer kunnen uitdiepen en de spanning kunnen opbouwen. Doordat ze er zo snel doorheen gingen kreeg je als luisteraar amper de tijd om je ter verplaatsen in het slachtoffer.

4 likes

Hiske heeft een nieuwe podcast maar die is Podimo exclusive
 heeft een van de andere Hiske stans hier Podimo en zin om het te recenseren?

2 likes

Lijkt niet standaard met Hiske samen te zijn? Zal de afleveringen met haar in ieder geval zsm gaan luisteren :grin:

1 like

Oh zo begreep ik het! Jammer :smiling_face_with_tear: wil zo graag weer naar Hiske luisteren

2 likes

Ik ben benieuwd of mensen de merch van VSR gaan kopen.

Ik keek even op hun insta maar je moet dus een tshirt opsturen, dan printen zij het en dan krijg je het weer teruggestuurd?
Ok then

2 likes

Haha ja, lekker omslachtig wel. Aan de ene kant vind ik het goed dat ze naar een duurzamere manier van merch zoeken. Aan de andere kant, de meest duurzamere manier is gewoon geen merch

4 likes