Podcasts #2

Ik zag dat Halina Reijn en Carice van Houten een podcast gaan beginnen, ben benieuwd! Vond het voorstukje al leuk haha

3 likes

Ndat was het programma! Dit gaat over de achterkant van de VPRO gids

1 like

Haha oh net ff anders

1 like

Ahh ja leuke tip! Ik vond het zelfs jammer toen het stopte want m’n ouders hadden nog een abo op de VPRO gids toen (dus ik las het nog altijd als ik daar was)
Super leuk dat je er strips voor getekend hebt!!

2 likes

Haha ja aan haar stem moet ik idd ook wennen. Maar goeie, ik ga die eens luisteren.

1 like

Meer meiden die naar media meiden gaan? Ik heb er zin in!

1 like

Huh, ik zie alleen een trailer?

1 like

Ah leuk! Ik zie het. Suf dat in de algemene serial podcast alleen de trailer staat.

Nog een tip voor de liefhebbers van de AD refo podcast. Er is ook een podcast over dit onderwerp van de gelderlander. Niet van de wereld. Die vond ik misschien nog wel beter.

Verder heb ik de Tylenol murders geluisterd over iemand die in de jaren 80 capsules met pijnstillers vergiftigde waardoor allemaal mensen opeens dood neervielen.Vond 8 afleveringen iets te langgerekt maar wel goed verhaal.

Tiffany Dover is dead. Over een complottheorie dat een verpleegkundige dood zou zijn na het krijgen van een covid vaccinatie. Ze gaan op zoek naar bewijs dat ze leeft.

5 likes

Ik wil! Maar ik wil weer niet alleen gaan.

1 like

Zooo mijn misofonie gaat door het plafond bij De Eeuw van de Amateur. Dat theegeslurp - hoe kan je dat niet horen!!! Ik krijg serieus een woedeaanval (ja, ik heb het uitgezet).

1 like

Zijn er ook iets van algemene kennis podcasts :stuck_out_tongue: Ik ben nieuw met podcasts dus wil beginnen met een soort geschiedenis podcasts… ? Of laat ik het zo zeggen podcasts om echt iets te leren. Iemand enig idee?

2 likes

Misschien is Alle Geschiedenis Ooit iets?

2 likes

De universiteit van Nederlands misschien?

4 likes

Hey leuk! Dankje!

4 likes

Thanks! Ziet er ook goed uit!

1 like

The Rest Is History…

Is wel in het Engels maar als dat geen obstakel is, dan is t echt een enorme aanrader! Opzet is hetzelfde als Alle Geschiedenis Ooit: kriskras door de geschiedenis, allerlei curieuze dingen, maar ook de ‘grote’ gebeurtenissen etc. En dan door echte historici met enorm veel kennis en connecties, dus ook regelmatig gasten die dan van een specifiek onderwerp alles afweten. En met veel Britse humor. Al met al: super leuk!

6 likes

Thanks!! Ik vind podcasts in Engels juist iets fijner! Super leuk

3 likes

you’re dead to me van de bbc is ook een aanrader qua geschiedenis duiding

4 likes

Het verhaal van Nederland is ook wel leuk, en laagdrempelig om mee te starten denk ik. Maar de eerder genoemde podcasts zijn wel beter!

(Oh, maar wel Nederlands dus…)

2 likes

Ik heb de eerste aflevering geluisterd, maar tikkeltje chaotisch nog. Alhoewel ik de verhalen op zich wel interessant vond, maar ergerde me wel beetje aan Halina. Dus binnenkort even de tweede aflevering luisteren of dat anders is…

Edit: oke ik moet wel hard lachen om het begin van aflevering twee. Dus ben hoopvol haha

2 likes