Ja dat is natuurlijk ook zo! Ik had gehoopt dat er misschien al meer duidelijk zou zijn over of de zaak heropend zou worden of niet. Maar dat is dus nog even afwachten. Wel interessant om te lezen hoe zo’n project gaat, het had van mij best nog wat uitgebreider/meer afleveringen gemogen.
Ze gaven zelf al aan dat het vreemd was dat er alleen meiden waren geselecteerd. Werd verder niet toegelicht.
Waarom? Omdat het alleen vrouwen zijn?
Ik had inderdaad meer willen horen van de docenten (die het project begeleiden
Ongeveer 85% van de studenten criminologie is vrouw en er zijn heel weinig mannelijke studenten die solliciteren
Ok dat verklaart een hoop, haha. Werd zo gebracht alsof het een gigantische eer is om voor dit project geselecteerd te worden en 100den sollicitaties waren. Daarna dat het zo uniek was dat het alleen maar vrouwen waren. Maar helemaal niet zo vreemd dus.
Omdat ze (met name in het begin) erg giechelig doen. Niets ten nadele van vrouwen, ik ben zelf ook in deze sector werkzaam. Ik vond het de serieusheid een beetje wegnemen. Maar misschien ben ik te kritisch, ze vonden het in elk geval duidelijk spannend
Oh ik dacht dat het juist een mix uit verschillende studierichtingen was, niet enkel criminologie? Maar heb misschien niet heel goed opgelet.
Ik luister dus alle afleveringen terug van Aaf en MM en ik besef dit nu pas: ik heb nu al afleveringen lang eigenijk niet meer gelachen. In het begin was het zo leuk. (Ik ben nu bij juli 2022)
Ik vind MM ook vaak zo van die steken onder water geven. Altijd commentaar op hoe Aaf iets zegt of dat ze het niet goed uitlegt. Aaf vindt iets, MM vindt het niet (en schildert Aaf meteen raar af) en Aaf geeft dan toe.
Ik weet niet, beetje ongelijkwaardig lijkt het.
Ja idd!
Ik kreeg via 2Doc de eerste aflevering van Verdwenen winkels getipt en heb meteen daarna de andere 4 afleveringen geluisterd. Echt een interessante podcast!
De gestolen kinderen van Trouw vind ik een aanrader. Het gaat over misstanden bij het adoptieproces in Chili. De adoptie non komt ook ter sprake en aan het woord.
In De Gestolen Kinderen zoekt Trouw-journalist Petra Vissers de waarheid achter het schimmige adoptieverhaal van Mirjam. Ze werd in 1972 geadopteerd uit Chili en zoekt al tientallen jaren naar de waarheid over haar afkomst
https://verhalen.trouw.nl/degestolenkinderen/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Dank aan degene(n) die Co & zo aanraadden!
Echt een leuke chemie tussen hen. En ook leuk om te luisteren als je in een totaal andere situatie zit qua (geen) kinderen.
Oh deze gaat precies over hetzelfde
Die heb ik ook geluisterd maar ik vond de gestolen kinderen wel water beter. Die was meer onderzoekend en minder sensationeel
Thanks! Ja, echt heel leuk!
Heb nu de nieuwste vier afleveringen geluisterd en twijfel of ik alles in omgekeerde volgorde ga luisteren of dat ik nu gewoon bij de eerste begin haha.
Jaaa ik heb ook alles gebinged. Van begin tot nu is het leukst, dan heb je ook het hele date leven van Nina chronologisch
In gestolen kinderen wordt ook benoemd dat die vrouw (de hoofdpersoon die geadopteerd werd, ben even haar naam kwijt), alle info die de maakster vond deelde met die Alejandro, die het vervolgens deelde met andere journalisten. En je kon horen dat de maakster dat niet echt chill vond.
Het gaat dus waarschijnlijk om deze podcast. Tis dus helemaal geen toeval, maar gewoon een soort aftreksel van het originele onderzoek?
De adoptienon heb ik niet geluisterd overigens, dus misschien heeft ook nog wel eigen onderzoek/ insteek hoor.
Ik snap niet precies wat je bedoelt, bedoel je dat de adoptienon een aftreksel is van die trouw podcast? En wie is alejandro?
In de adoptienon gaan ze in afl 1 meteen in gesprek met de non en een paar geadopteerde kinderen, verder heb ik nog niet geluisterd, maar het voelt niet aan als neppe of gestolen info ofzo