De vpro gids
De nieuwsbrief van Noortje Veldhuijzen is ook een aanrader. Verschijnt heel onregelmatig maar wel goede tips. Noortjes oortjes.
Ik ben net the retrievals geluisterd. Over vrouwen die onverdoofd ivf behandelingen ondergingen en structureel niet geloofd werden. Echt shocking. Van dezelfde makers als this American Life en serial.
Ik kom toch nog even een keer Maandag Klaagdag en Help I Sexted My Boss pluggen hier (ik heb geen aandelen) maar kan om beide zo erg lachen.
Van die tweede staan ook afleveringen op YouTube, zodat je met beeld kan kijken. Echt een typisch Britse podcast waarbij 1 van de 2 hosts etiquette expert is en ze elke week problemen van luisteraars bespreken. Die problemen zijn soms zo bizar dat je je afvraagt of het echt is gebeurd
Het concept van Maandag Klaagdag is een beetje hetzelfde (maar dan niet Brits natuurlijk)
Toegegeven, heel diepgaand is het allebei niet, maar soms heb je gewoon even iets lichts nodig voor op de fiets of tijdens de afwas.
Hoe okƩ is reality tv is een interessante podcast! Leuke gasten en boeiend verteld. Ik heb meteen weer het boek black box van Anna Woltz gelezen. Wat een fictie verhaal is over een reality show. Niet overal even sterk geschreven, maar toch eens leuk om te lezen.
ik vond unreal: a critical history of reality tv van bbc radio 4 ook heel goed! beetje zelfde idee.
Die heb ik laatst geluisterd (denk op jouw aanraden?) en toen was er een vrouw die de dildo van haar moeder had gebruikt en die bleek a clone a willy van haar vader te zijn? Echt beste tip ooit. WTF
Hahahaha ja ik zag dit fragment op Twitter voorbijkomen. Ik ging stuk
Omg nachtmerrie
Hahahaha ja erg hĆØ
Ik had dit ook voorbij zien komen haha, maar ik geloof eigenlijk niet dat het echt is
Ik heb besloten dat rare dingen die ik lees op het internet / hoor in podcasts etc misschien wel of niet waar kunnen zijn , maar aangezien ik die mensen niet ken het ook niet uitmaakt of het waar is of niet. Dus misschien is het verzonnen, misschien niet, maar het verhaal heeft me vermaakt dus ik vind het helemaal top!
Via deze tip ben ik Yeti van de BBC gaan luisteren vanochtend en ik gok dat ik vanavond alle afleveringen heb geluisterd. Een onderzoek naar of de Yeti echt bestaat. Ze gaan naar allemaal verschillende landen, Nepal, Bhutan etc en het is super interessant om naar te luisteren. Ik word echt helemaal meegesleept in het verhaal/het onderzoek.
Ja leuk!!! Ik heb ook stage gelopen bij de podcastgids, heerlijke plek
Podcast luistervink
Dat gesprek met de imker bij damn honey is heel leuk. Die man spreekt met zoveel passie dat je zelf meteen bijen wil gaan houden.
Ja deze was zo leuk! En die man had zoān fijne stem. En ook eens een goede afwisseling met wat ze anders maken, soms vind ik ze niet prettig om naar te luisteren de laatste tijd.
Ik luisterde onlangsāFred the headā en van dezelfde maker āThe mysterious case of the gentlemanā. Heel uitgebreide, weliswaar droge podcasts over twee true crime zaken.
Iemand the Banksy Story al geluisterd?
Heeel erg leuk deze, wat een leuke man!
Ik heb twee maanden gratis podimo, hebben jullie nog aanraders? Ik ben niet echt liefhebber van true crime of het genre ātwee BNersā.
āJoranā luister ik wel maar vind ik matig, komt heel gemaakt over.
āDe Gifdodeā vind ik (in tegenstelling tot andere true crime) wel fijn om te luisteren. Ik volgde dit verhaal omdat mijn moeder die Yvon kent en nu ben ik dus hooked aan deze podcast.