Haha wat is dat “een leuke chips” toch mooi.
Oh k dacht chipstips
Tuurlijk dat platform betaalt ze, spotify niet
Is het niet vaker zo dat podcasts eigenlijk van Podimo zijn maar dan de eerste periode op Spotify staat om mensen te trekken?
Een podcast maken kost tijd, geld en is ook gewoon echt wel werk. Van spotify krijgen ze niks, dan moeten ze reclames in hun shows verwerken en daar zit ook niet iedereen op te wachten.
Ik snap ergens wel dat je als maker naar Podimo gaat.
Ja ik ook, ik vind de “booschappen” bij Yvette en Teun ook heel irritant. Maar ik snap wel dat het moet.
Bedankt, ook @vitaminwater, @Swelgje, @Luzarl, @Leuk123 en @Plukkies!
POM luisterde ik voor de overstap naar Podimo! Ze zitten beide in mn irritatiezone maar desondanks dus wel fijn om te luisteren. Vooral hoe Alexander de Corrie basht miste ik soms nog wel. Tjits chat heb ik een aflevering geluisterd en klonk leuk! Bijzonder dat ze gewoon alleen met een microfoon een leuke aflevering kan maken.
Ga er allemaal eens goed naar kijken en over 2 maanden kijken of ik blijf. Qua app ben ik nog niet per se enthousiast, maar dat heb ik met Overcast ook niet meer. Ben benieuwd of als ik meer luister via Podimo, ik ook betere aanbevelingen ga krijgen. Ik scroll nu nog elke keer langs podcasts waar ik gewoon echt geen interesse in heb en ook niet ga krijgen. Zou leuk staan als ik suggesties zou krijgen die bij mij passen, dan zou ik misschien verlengen. Ook qua betaling voor makers sta ik er zeker achter, alleen jammer dat het concept niet in een keer echt goed uitgewerkt is.
Ik heb nu een half jaar podimo, ik krijg iedere keer nog de suggestie om true crime te luisteren, ook al wil ik dat echt niet. Ondanks dat ik dat ook niet als interesse heb aangevinkt.
Als aanvulling nog voor podimo-exclusives: de krokante kruldistel: een tuinman en iemand zonder groene vingers, die een soort cursus ‘tuinieren voor beginners’ geven.
In het algemeen: ik hoorde in de laatste aflevering van ‘weer een dag extra’, dat dat stopt bij podimo, dus ze houden het bij de doordeweekse openbare afleveringen. Ik moet zeggen dat ik ook al half was afgehaakt.
Je kan Podimo 2 maanden gratis proberen. Na het aanmaken van een account kan je direct weer opzeggen. Dan stopt het proefabonnement na 2 maanden.
Ja dat snap ik. Ik bedoelde meer dat ik niet verwacht had dat Podimo succesvol is in Nederland omdat ik er in het begin zoveel slechte verhalen over hoorde. Dat de app zo slecht werkt en heel veel stroom vreet. En dat het aanbod eerst ook niet heel uitgebreid was. Ben benieuwd of ze ook echt winst maken of dat er nog steeds geld bijgelegd moet worden.
Weet iemand hoe je bepaalde podcasts in Spotify kunt blokkeren
Heb het al gegoogled maar dan kom ik alleen uit bij artiesten blokkeren voor muziek
Dit wil ik ook weten ik wil gewoon de hele categorie weg, ik kom daar voor muziek en niet voor een podcast
Never gonna happen lijkt het wel. Elke week posten er wel mensen op Spotify community dat ze deze feature willen en elke keer sluiten ze het idee en schrijven ze dat je kan voten op een aantal ideeën die al sinds 2019 open staan die hetzelfde zijn
Ik heb al vele uren naar heel veel andere podcasts geluisterd in de hoop dat eindelijk zus&zo (waar ik een halve aflevering van het geluisterd) niet elke keer in de autoplay zit. Ook al 1 ster gegeven, marked as played etc alles maar elke keer komen we weer terug
Ja ik heb dus ook zo’n autoplay en hij komt ook constant in m’n beginscherm die podcast van Kai Gorgels
Die reclame voor ‘borrelpraat voor mannen’ van ‘drie studenten die vertellen over hun zinderende studentenleven’. Ik huil elke keer van binnen als ik het hoor
Ben podcast-moe. Alles lijkt op elkaar, iedereen wordt een karikatuur van zichzelf, ook podcasts die ik eerder nog wel leuk vond. Is B&B Vol Liefde nog verder herkauwen echt het enige wat je kunt bedenken??
Uit verveling MM en Isa aangezet maar dat is zo try-hard dat ik er plaatsvervangende schaamte van krijg.
Ja ik vind er aan veel ook echt niks meer aan, ten minste de podcasts die ik wekelijks luisterde.
Ik luister nu liever een luisterboek op momenten dat ik normaal een podcast zou luisteren. En ik ben nu zomergasten aan het terugluisteren.
Jaa ik luister ook Zomergasten terug! Maar deed dat via de tv-uitzending dus ga even switchen naar de podcast.
Luisterboeken zou ik ook wel vaker willen doen, maar vind ik wel net een andere vibe/aandachtsspanne vragen. Heb je nog aanraders?
Denk dat ik vooral klaar ben met de podcast duo’s
Twee podcasts die ik pas geluisterd heb en echt indrukwekkend en goed gemaakt vind: DOCS - Brieven van spijt en De Zwembadclub (beide over kindermisbruik)
Jaa hier sluit ik me bij aan, superleuke podcast! Heb alle afleveringen afgelopen weken geluisterd, dus nu wachten tot de zomerstop voorbij is
En mocht je podimo hebben, in de podcast ‘dit komt nooit meer goed’ worden zij ook in een aflevering geïnterviewd.