Podcasts #2

Ik heb geluisterd naar ‘Welkom in de Volksbuurt’ en aan de ene kant is het mooi gemaakt waarbij het de bewoners van volksbuurten mooi in beeld brengt, maar ook op zo’n laag niveau inhoudelijk. De verteller doet er twee afleveringen over om het concept ‘privilege’ te snappen.

2 likes

Die podcast gaat over de wijk waarin ik woonde en ik woonde in een van de nieuwbouwhuizen die hij noemt. Ik heb me kapot geërgerd aan zijn naïviteit (‘wow mijn buren die om 7 uur ‘s ochtends in de voortuin gaan zitten vinden iets van yuppen op urban arrows?’-gehalte) en vond het ook een beetje spijkers op laag water zoeken door het geheel door het kader van gentrificatie te bekijken. Had het eigenlijk beter gevonden als dit een podcasts over de veranderende verzorgingsstaat was geweest.

Soesterkwartier is altijd al een wijk met vrij arme en vrij rijke inwoners geweest. Zo is het simpelweg gebouwd. Is het gentrificatie als oude volksbuurtbewoners net zoveel last hebben van de woningcrisis als de rest? Of als tweeverdieners uit andere steden in je wijk komen wonen en dan koophuizen kopen die sowieso al onbetaalbaar waren voor de halve wijk want woningcrisis? Want als het gaat om veranderend straatbeeld, een proces van verdrijving van oude inwoners en het bewust aantrekken van kapitaalkrachtigen herken ik het Soesterkwartier daar niet echt in. In Amsterdam en Utrecht is het overduidelijk want ze slopen je woning onder je kont vandaan om de nieuwe duurder de markt op te brengen en schrijven dat expliciet op. Dat is in het Soesterkwartier gewoon niet zo.

5 likes

Ik zag dat Nicolaas Veul en Tim den Besten de nieuwe 100-dagenserie over een volkswijk gaan maken.

Ik ben wel heel benieuwd

15 likes

Haha ja ik heb toevallig gisteren de laatste geluisterd!
Echt van genoten en heel fijn om zo de zomerstop van alle andere podcasts te kunnen opvullen.

4 likes

Ja same! Vond het echt perfect om de zomer mee door te komen en zit nu telkens hun Instapagina te checken wanneer er een nieuwe aflevering komt. :joy: Zomerstop is wel voorbij vind ik!!!

4 likes

Haha ik hoop volgende week! (Einde zomervakantie?!)
Heb nu niks om te luisteren nu alle podcasts die ik luister nog moeten starten na zomerstop :sweat_smile:

2 likes

Oh bijzonder, dat verhaal hoor je inderdaad niet terug in de podcast

1 like

Ik heb net Dr. Bones geluisterd maar de 3e aflevering was ineens de laatste zonder einde? Wat zonde van m’n tijd. Raar.

1 like

ik ben vorige week begonnen aan Opscheppers en ik hou echt van de onderwerpen, maar ik vind het zo irritant dat Emma zoveel verkleinwoorden gebruikt. :melting_face: Over haar terugreis vanuit Korea: “ik zat lekker onigiri-tjes te peuzelen”, aaaargh.

3 likes

Via cariceenhalina.nl toch maar 2 mnd gratis Podimo geprobeerd, komt eigenlijk door Damn, honey en hun enthousiasme over Er is iets vreemds gebeurd maar zij geven maar 1 mnd gratis :frowning:

Hele rare zin met al die namen :rofl:

Edit: jezus, kan niet eens naar mn Google Home streamen?? (Om nog maar een extra 21e eeuwtintje aan deze post te geven)

6 likes

Ja door hen twijfel ik ook, ik vind dat namelijk een hele leuke podcast. 2 maanden is wel kort, vroeger was het een half jaar

1 like

Kan dat niet via bluetooth? Ik kan ook alleen via bluetooth naar mn echo maar dan lukt het tenminste wel

1 like

Nee mijn Home heeft geen BT, dat gaat via wifi! Maar mn telefoon heeft ook wel een prima speaker I guess, of ik kan nog mijn Flip pakken

Edit: dit kan wel Muziek afspelen op je speaker of scherm via bluetooth - Google Nest Help
S/o naar me homie luzarl

3 likes

Jaaaaaa ze zijn er weer :partying_face:🫶🏼

2 likes

Heb helemaal ontwenningsverschijnselen nu het seizoen van Tip van Jet & Co is afgelopen :joy:
Kwam een poos geleden Elise tegen en wilde bijna zeggen: “Jullie hebben zó’n leuke podcast!” maar dat vond ik iets te fangirl-erig.

2 likes

Yes ik zag het, heel leuk!! :grin:

6 likes

dit artikel is op 1 september geüpdatet met een editors note :thinking:

Editor’s Note: Amanda Montell has since dropped her lawsuit against Isa Medina and retracted claims that any abuse or misconduct occurred during their partnership.

2 likes

Er is een nieuwe van de maker van de Deventer Mediazaak. Heb hem nog niet geluisterd maar ga vanavond beginnen!

3 likes

Ik zat laatst nog te denken, want er kwamen steeds gewoon nieuwe afleveringen. Toen dit naar buiten kwam dacht ik dat het einde verhaal was. Maar fijn dat het allemaal meevalt want ik luister er graag naar :sweat_smile:

5 likes

Ik ben hier aan begonnen maar werd echt een beetje misselijk van de details die er werden verteld.

3 likes