Podcasts #2

Same! MM en Isa zelfs nooit geluisterd. Vind Aaf echt zo’n leuk mens. Ben door haar ook de podcast ‘over geld praat je niet’ gaan luisteren. Vind deze inmiddels ook wel echt interessant haha

3 likes

Ik ben nog steeds nieuwsgierig wat er nou is gebeurd tussen die 2. Zag dat MM Aaf niet meer volgt op Instagram maar Aaf MM wel.

1 like

Ja alsof ze het acteert.

1 like

En ze zoekt volgens mij ook iets op over het onderwerp dat ze echt voorleest met een andere stem. Lekker spontaan, not.

1 like

Iemand al begonnen aan De Zwembadclub? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, heb nu alleen de eerste geluisterd maar twijfel of ik verder ga. Krijg er beetje naar gevoel bij?

1 like

Ik snapte niks van de eerste aflevering dus ben gestopt

3 likes

Eerste aflevering is het minste, daarna word het een stuk beter. Maar gezien het onderwerp, zou ik het niet aan iedereen aanraden. Heb het af en toe op pauze gezet omdat het gewoon te veel werd

Ik zit nu in aflevering 4 maar het boeit me niet zo heel erg, moet ik eerlijk zeggen. Het lijkt een soort zoektocht te worden naar of wat die man vertelt over de zwembadclub waar is of niet, maar nu zit ik te luisteren naar of de moeder van zijn buurmeisje wel of niet een moffenhoer was dus het dwaalt een beetje af naar mijn idee. Mijn gevoel erbij is dat het ook prima in twee afleveringen had gepast

5 likes

Hmmm, dan laat ik het hierbij denk ik!

1 like

Ja ik vond het ook zo vaak afdwalen!

En de hele tijd of zijn herinnering nu wel/niet juist was…

Misschien dat de laatste aflevering een goede wrap up is?

1 like

Ik heb ‘m toevallig vandaag afgeluisterd. Vond ‘m wel goed/interssant. Je moet het denk ik echt zien als een podcast over meerdere onderwerpen:

• zwembadclub / misbruik van kinderen in de jaren na de oorlog
  • hoe werk het brein als het gaat om het maken van herinneringen
  • hoe fact check je herinneringen van lang geleden

Het is zeker niet alleen de focus op dat eerste. Eerder een mix met de focus op dat laatste.

5 likes

Ik vond het juist wel een goede podcast! Naar onderwerp, maar vond het steeds boeiender worden.

7 likes

Haha ik vind die twee echt leuk samen. En leuk om te weten dat Connie Palmen (zij werd besproken in de rubriek goeroe’s) zoveel kruinen heeft. Heb ik al als funfact verspreid op feesten en partijen.

14 likes

Ik luister ‘over geld praat je niet’ van Aaf en Vincent en leer best wel iets. Maar Vincent gunt zichzelf erg weinig financiële ruimte om naar de (inmiddels behaalde) ton te gaan. Lijkt mij niet fijn als partner.

1 like

Ik vind Aaf d’r haar wel steeds meer op dat van prinses Beatrix lijken :smiley:

8 likes

Nee mij ook niet! Maarja hij heeft de ton waarschijnlijk mede bereikt door super zuinig te leven/zichzelf niets te gunnen

(Naast de ruimte die hij had om te beleggen en de positie waarin hij zich bevindt om überhaupt te kunnen sparen)

1 like

Luisterde net een podcast van het Parool over de havermelkelite. Het was niet er doorheen te komen. Die jongens waren denk ik eind twintig/begin dertig en zaten te mijmeren over dat vroegâh Amsterdam diverser was. Want vroeger gingen de artistiekelingen naar de Roxy.
Man wat lul je nou. De Roxy is in 1999 afgefikt. Ik denk dat dreumesen niet werden toegelaten daar.

Ondertussen doet die gozer van de havermelkelite aan wekelijkse facials (degene waar je naar schoonheidsalon gaat) volgens zijn stories. Alsof dat niet luxe gelul is.

En ondertussen maar miepen dag Amsterdam verpest wordt door de havermelkelite.

4 likes

En Aaf en Lies maken juist nu reclame voor een ORV in hun podcast, de ironie.

5 likes

Zoiets komt me ook wel ietwat obsessief over. Helemaal omdat zijn geld ook ‘vastzit’ in aandelen. Dus mocht zijn vrouw het dan nodig hebben moet ze die ook goed kunnen verkopen.

2 likes

Budgettip voor de Podimoluisteraars van Over Geld Praat Je Niet: Vincents boek is daar te luisteren.

4 likes