Waar? Ik kan niks vinden
Podimo
Aaah thanks!!!
POM zeker? Welke podcasts bespreken dit?
Lol die laatste napleiten. Heel gesprek over dat de dader zo’n nette man was en psychisch niks mankeerde. Man trok als jongvolwassene een meisje van haar fiets, verkrachtte haar, doodde haar, zweeg er een tiental jaren over en begon een gezin zonder er tegen iemand wat over te zeggen. Heel normaal en netjes.
Ja! Ben wel enthousiast, fijne dynamiek en interessant.
Net geluisterd. Ik vond het interessant en makkelijk luisteren. Had me nog nooit verdiept in de complotten rondom 9/11.
Ik vond het ook lekker wegluisteren. Vond de conclusie alleen wat snel getrokken. Ben benieuwd naar de volgende aflevering.
Ja dit had ik ook & vind ik echt vaker. Natuurlijk is een dader niet alleen dader, maar soms in 40 minuten tijd wel 5x benadrukken hoe goed en normaal persoon iemand is vind ik ook wat vreemd.
Echt een raar sfeertje. Van die advocaat snap ik het nog, maar de presentatoren. Las later dat Jasper S. 28 was en al twee kinderen had toen hij het deed. Hele normale vent.
ja ik had dezelfde gedachte maar voor mijn gevoel ging wouter laumans er wel tegenin?
Haha ja Wouter is altijd de geschokte rechtsorde toch. Vind soms ook wel dat het zo’n typische advocaten praat is waarin er dus heel veel ruimte is voor de verdachte (schuldige?). Ergens logisch want ja goh, napleiten. Maaarrr vind het dus wel gek klinken als er zo positief gepraat wordt over iemand die vreselijke dingen gedaan heeft, ook wel ongepast op een bepaalde manier. Het geeft toch indirect een soort podium aan zo’n verdachte waar dan ff z’n straatje schoongeveegd wordt ofzo
Dit was echt weer zo’n aflevering waarvan ik dacht waarom in vredesnaam luister ik deze podcast, heb hier echt ongeveer niks van opgestoken en alleen een soort daderverheerlijking gehoord?
Pffff welgeteld 10 seconden reflectie naar aanleiding van die kleurenfoto van Marianne. En aan het einde een minutenlang lofzang over z’n eigen fantastische tv interview die ook nog eens genomineerd is geweest voor interview van het jaar!!! Wouter probeerde inderdaad nog een beetje de geschokte rechtsorde te spelen, maar vond hem nog behoorlijk mild.
Ben Aaf en Lies aan het luisteren maar volgens mij heeft Aaf echt een terrorhond
Hoorde dat die Lies in de kuiten had gebeten.
Ja wtf was dat! Ook dat verhaal dat hij aan zijn vrouw en kinderen moest vertellen dat hij het gedaan had en hoe vreselijk dat ook voor hem was. Ja, weet je wat goed helpt om dat soort situaties te voorkomen? Geen kinderen verkrachten en vermoorden.
Ik luister meestal wel graag naar napleiten maar bij deze aflevering dacht ik ook jeetje het is gewoon een man die één van de meest gruwelijke dingen denkbaar heeft gedaan; een kind verkracht en vermoord. Dat hij daarbuiten gewoon een onopvallende boer was maakt hem echt niet menselijker (daders hebben vaker een heel normaal leven hebben buiten hun daden om, dit is niet uitzonderlijk?) en ik denk dat hij ook niet vermenselijkt diende te worden (de advocaat haalde geloof ik ook aan dat hij van het “monster” een mens wilde maken). Dergelijke daden moeten gewoon niet genormaliseerd worden, en het feit dat hij jarenlang de angst had om opgepakt te worden maakt hem ook echt niet menselijker. Integendeel, want hij heeft al die jaren de ouders in onwetendheid gelaten, mensen onterecht laten beschuldigen en pas nadat het onvermijdelijk was dat zijn betrokkenheid bekend zou worden, toegegeven wat hij heeft gedaan. Uit niets blijkt dat hij ook maar enige empathie voelt voor iets of iemand anders dan zichzelf.
Ik vind goede strafrechtsadvocatuur ontzettend belangrijk, maar dit ging niet meer over een eerlijke verdediging.
En hij verdient toch iets meer dan dat modaal waar hij het steeds over heeft en mee loopt te verkondigen dat bijna iedereen een ton kan sparen
En ze moesten er allebei hard om lachen? Ik zou me doodschamen als mijn hond iemand zou bijten.
Ik luisterde gisteren de podcast De Complottenpiramide over de koninklijke familie. Daar hadden ze het ook over Bernhard die wel of niet lid was van de NSDAP. En vanochtend was in het nieuws dat zijn lidmaatschapskaart is gevonden.