Podcasts #2

Ooh echt? Waar lees je dit, en met welke reden? Jammer!
Ik vond het ook wel een leuke podcast al vond ik onderwerpen soms wel matig onderzocht en maar vanuit een kant belicht. Hun mening was altijd: " Internet is amazing en boomers maken zich druk om niets."
En ik vond Samya soms te irritant hyper.

5 likes

In de nieuwe aflevering die ook meteen de laatste is. De reden is niet snel genoeg voldoende luisteraars.

5 likes

Las op de Insta van Samya dat ze van Dag en Nacht 10K luisteraars hadden moeten hebben na twee (?) seizoenen, in zes maanden geloof ik, maar zijn blijven steken op 6K. Vind dat zoiets naars.

Hoorde volgens mij bij Chefs de Mission ook een keer dat ze zeiden van ā€˜ja volg deel like reageer blablabla etc want dan is de kans het grootst dat we deze podcast ook daadwerkelijk kunnen blijven maken’. Snap echt wel dat geld belangrijk is maar wat lijkt het me kut en lastig om met die gedachte een podcast te moeten opzetten zeg.

9 likes

Ik vraag me ook af in welke mate Dag en nacht media die verantwoordelijkheid dan bij de podcastmakers neerlegt of hoe dat precies werkt.
Verklaart wel waarom er steeds meer BN-ers enzo podcasts gaan maken.

1 like

Ik snap wel dat er heel veel podcast zijn en dat je dan kritisch moet zijn op wat je door kan laten gaan. Denk dat de meeste podcast nog steeds alleen maar geld kosten om te maken en heel weinig tot niets opbrengen. Overigens ken ik de podcast niet, maar kunnen ze dan niet zonder dag en nacht verder gaan?

1 like

Ik ga er vanuit dat als je een podcast maakt via een mediabureau, dat je er niet zomaar mee door mag gaan als je stopt bij het bureau. Het concept zal wel van hen blijven, want dan kunnen zij er eventueel nog wel mee doorgaan met andere hosts als ze dat zouden willen.

ā€˜Marc-marie en Jan zijn voor niemand bang’ is nu ook gestopt bij podimo, MM en Jan zeggen in het nieuwe jaar ergens anders te verschijnen (achter de betaalmuur vandaan) maar ik heb er een hard hoofd in.

Vind die podcast ook echt niet werken. Zal ook niet heel goedbeluisterd zijn.

Over Internetten de podcast - die stem/intonatie van de twee meiden vind ik echt heel vervelend.

Ja die hebben gewoon direct een groot bereik door hun volgers en dan zijn sponsoren meteen enthousiast. Echt balen. Ook omdat met televisiƫ dit ook gebeurde :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja precies, die scoren tenminste. Wel echt jammer hoor, vind het juist leuk om eens andere stemmen/geluiden te horen maar die krijgen gewoonweg geen kans op deze manier.

@Marqant Ja, tuurlijk! Dat is ook zo en daarom zei ik ook dat ik het snap qua geld maar het lijkt me gewoon zo’n druk om je podcast te moeten beginnen wetende dat het enkel en alleen om cijfertjes draait

6 likes

zo nu en dan check ik nog even of de makers van TelevisiĆ« een nieuwe podcast hebben gemaakt, maar helaas :’(

5 likes

Alex zat bij Skip Intro maar de dynamiek was echt minder 🄹

3 likes

Onpopulaire mening wsl maar ik heb meerdere keren hardop gelachen

1 like

Ja ik moest ook gelijk aan Televisiƫ denken, ook dag en nacht. Het is natuurlijk commercieel dus raar is het allemaal niet maar wel jammer dat er niet meer tijd en/of energie gegeven wordt aan dit soort podcasts. Een beetje zoals het netflix model waarbij al die series gecancelled worden.

1 like

Nav het interview bij voorproevers heb ik de drie afleveringen van ā€˜de kronieken van de dood’ geluisterd. Interessante podcast. Leuk ook om de fragmenten uit de dagboeken te horen in oud Nederlands, het is verassend goed te volgen ook.

3 likes

Ik luister nu de Bonte Was podcast. Voornamelijk omdat ik benieuwd was naar de laatste aflevering over hoe o.a. de media verslag doet over het Israƫl - Palestijnse conflict. Maar vind de podcast sowieso een aanrader!

Ik wil Die Poscast van Sagid en Shay tippen. Het ging eerst alleen over muziek en heette toen nog Die muziek Poscast van Sagid en Shay. Maar nu gaat het over allerlei onderwerpen, twee leuke een keer niet-witte vrouwen die kletsen over van alles en nog wat.

1 like

Het valt me de laatste tijd zo erg op dat iemand enigszins een interessant wil gaan vertellen of aan het vertellen is en dat er dan iets gebeurt in de studio en dat er dan hard wordt gelachen/ gesprekken over het voorval en dat het beginpunt van het gesprek gewoon wordt vergeten en ik erger me daar zo aan.
Nederlanders praten zo extreem door elkaar heen ook.
Prima, maar kom er op terug aub of knip het er uit.

3 likes

Ik luister graag eerste dingen maar ik irriteer me de laatste steeds meer aan Mignon. Ze maakt alles zo groots en weet zogenaamd overal veel van, maar heeft niet altijd gelijk. Ik vind haar verder op insta leuk, maar ik merk dat ik de podcast soms minder graag luister, ook omdat ik hun mening niet altijd deel.

8 likes

Ja ik vind haar echt vervelend. Ze zit ook echt vol oordelen, dat is natuurlijk niet zo erg maar ik vind dat ze anderen echt niet in waarde laat. (Voorbeeld die fabriek van Marco waar ze echt niet op gezien wil worden, belachelijk dat hij er 1 heeft blablablabla)
Denk trouwens wel dat ze zo is opgevoed. Als ik hoor hoe die moeder van haar over bepaalde dingen denkt dan is het vrij logisch dat je zo oordelend bent.
Ze zit een beetje elitair te doen. Dat doet ze ook op insta, echt belachelijk dure woorden gebruiken die heel makkelijk zijn te vervangen door normale mensen taal. Wat probeer je te bewijzen?

5 likes