Podcasts #2

Dit viel mij ook op bij Podimo. Ik dacht dat daarvan juist het idee ook was dat je betaald en dus ook reclame vrij luistert maar ik heb nu al meerdere keren reclame gehad.

4 likes

Bij Podimo exclusive podcasts of gewone podcasts die ook op Podimo staan?

2 likes

Ja irritant en ik krijg ook echt een rare mix tussen Vlaamse (ik woon in BE) en Nederlandse reclames😅… hiervoor heb ik geen premium!
Heb dan liever spon van de makers zelf tussendoor.

1 like

Even een shoutout naar Co en zo, echt een fijne kletspodcast. Ondanks dat ik niks met kinderen heb. Ben ook groot fan van Aaf en Lies!

7 likes

Love Co en Zo inderdaad. Leuke hosts en interessante gesprekken. Hoewel ik wel het idee heb dat ze meer over zichzelf praten bij de hoofdthema’s dan per se co-ouderschap, maar dat vind ik zelf niet erg. Meer om de verwachting bij te stellen.

1 like

Ja ik heb het oa bij alle geschiedenis ooit gehoord en pro forma

1 like

Alle geschiedenis ooit was er al voor podimo, was het niet in 1 vd eerdere afleveringen?

3 likes

Iemand die de spindoctors luistert? Raymond en Julia zijn wel fel geworden tegen elkaar sinds er verkiezingen zijn.

3 likes

Ja heerlijke podcast #teamJulia all the way

2 likes

Zo leuk er zijn drie nieuwe afleveringen van Lawines Razen. Dit keer over drie legendarische vertalers van de allergrootste klassiekers van de kinderliteratuur. Mooie ontwikkeling ook dat vertalers steeds meer in de belangstelling staan.

Edward van de Vendel doet het goed als interviewer vind ik.

Zo jammer dat de liefde van nu niet meer te luisteren is via spotify maar dat je de Volkskrant app moet hebben. Ik vind het wel handig dat je zoveel mogelijk kan vinden op een app.

9 likes

Ik krijg op Podimo ineens Zweedse reclame tijdens een podcast? Zo’n ingeplakte dus niet een reclame die door de podcasters zelf is ingesproken. 1) dacht dat ik betaalde om geen reclame te krijgen en 2) de laatste keer dat ik in Zweden was had ik nog geen smartphone dus hoezo denken ze dat ik Zweedse reclame nodig heb? (is tijdens de vorige aflevering van MM en Isa)

2 likes

Ik heb het drie maanden gehad en ben echt genezen. Mooi concept waar ik zeker achter zou staan als ze zich niet zo op de 2 BNer podcasts zouden zichten en die klote app eens fixen

4 likes

De nieuwe podcast van AudioCollectief Schik is er. De Erfenis! Volgens mij wel een mooie (na de eerste aflevering te luisteren).

6 likes

Nog bedankt voor de tip, heb ook de eerste aflevering geluisterd en vind het erg interessant!

3 likes

-weg-

3 likes

Ik weet niet wat het de laatste tijd met damn honey is maar ze zitten soms zo dom te lullen. Aflevering over onderwijssegregatie. Dan zegt Anousha Nzume: “wat ik ook nog wil zeggen vmbo-t dan heb je nog geen startkwalificatie”. Nydia of Marie Lotte “ja want dan moet je eerst nog werken of stage lopen” (klopt niet) Anousha “zo’n bekende nederlandse juridische molen met uwv, met belastingdienst, zoals het ook is gelukt met de zorgtoeslagenaffaire…” (que) “het is dus niet zo ik heb vmbo t gehaald dat diploma is iets waard wat zeg je tegen kinderen?”

Nou je zegt dat het goed is als 15/16 jarigen nog even doorleren en je een machtsmiddel hebt om ze achterna te zitten als ze dat niet doen. Echt waar luister ik naar??

En dan is een van haar adviezen dat we overstappen naar het amerikaanse high school systeem want haar zoon heeft het daar zo goed en dan zijn we van de niveau’s af. Nee dat is zo’n lekker systeem voor gelijke kansen.

17 likes

Dat heb ik al veel langer met Damn Honey, daarom luister ik er niet meer naar. Keer over het spoorwegmuseum, dat plaatjes van conducteur uit het verleden alleen maar mannen waren en dat ze daar ook best plaatjes van vrouwen bij konden zetten of zoiets. Het kwam niet eens in ze op dat het misschien gewoon historisch correct was omdat vrouwen niet in zo’n beroepen werkten. En zo was het nog wel vaker, met de gast mee praten ook al klopte het niet wat diegene zei. Ik snap dat het misschien niet hun insteek is en ik niet (meer) hun doelgroep maar ik miste iets meer algemene ontwikkeling/kennis die ik bij hen wel had verwacht.

29 likes

Ja same, ik luister dus alleen nog maar als ik het thema interessant vind, maar elke keer weer zitten er zulke incorrecte dingen in. Ook het meelullen met de gast inderdaad. Alsof ze gewoon in kennisontwikkeling al een tijd stil staan.

13 likes

Ja, dit viel mij ook al op. Ze praten altijd mee met hun gasten, en het is ook geen journalistieke podcast waarbij je de hele tijd kritisch moet zijn, maar als je iets hoort waarvan je denkt ‘que?’, mag je best om uitleg vragen. Heb het idee dat ze haar bijv. dan heel hoog hebben zitten en dan dus denken dat alles sowieso klopt wat zij zegt.

Anousha begon op een gegeven moment ook een opmerking tégen erfbelasting?! Als je vermogen (en dus kansen) beter wil verdelen ben je daar toch juist voor :sob:
Nou is ze natuurlijk niet de enige Nederlander die denkt dat dat betekent geld afpakken ook al heb je amper iets, maar goed viel me wel op.

9 likes

Luistert iemand ook hun extra aflevering? Daarin zijn ze elkaar soms best een beetje zat.