Ja herkenbaar. Ze was natuurlijk ook wel heel jong toen ze daar heen ging, en sindsdien heeft ze alleen maar IS propaganda over zich heen gekregen. Ze lijkt zich alleen vervolgens niet echt in te kunnen leven in een journalist/het britse volk. Zeg gewoon dat het heel erg is en dat je hebt ingezien dat IS hele slechte dingen doet
Ik vind juist dat iedereen zo hard voor haar is. Ze was 15 jaar toen ze daar heen ging. Ze heeft al die tijd in het kalifaat gewoond. Ze heeft drie kinderen gekregen en ook verloren. Ze moet niet met bloemen onthaald worden en dat ze in de gevangenis zit lijkt me ook terecht. Dat ze zo wordt afgerekend op wat ze gezegd heeft en haar staatburgerschap is afgenomen vind ik te ver gaan.
Ik vind dat het wel aan te rekenen is. Het afnemen van de nationaliteit vind ik vrij ver gaan (simpelweg omdat je dan statenloos eindigt) maar verder heeft ze zoveel momenten gehad om zich te bedenken en geeft ze zo weinig inzicht in wie ze is en haar beweegreden. Ben helemaal voor meewegen dat ze minderjarig is, maar dat pleit niet vrij van de consequenties
Maar is iemand statenloos maken de juiste consequentie voor wat we weten dat ze gedaan heeft? Het lijkt meer voor de bühne, om een soort statement te maken ādat wij dit niet pikken!!ā
Nee, heb er verder nul verstand van, maar ik vind dat dus ook te ver gaan
Weet niet of ze statenloos is want haar ouders zijn Bangaldeshi (zeg je dat zo?) dus misschien heeft ze nog een Bangladeshi paspoort? Ik kreeg de indruk dat ze heel erg werd afgerekend op wat ze gezegd heeft in dat vluchtelingen kamp terwijl ze toen a) in de gaten werd gehouden door ex-kalifaat leden b) net vers uit dat kalifaat kwam inclusief brainwash c) net bevallen was van een kind dat ze nauwelijks te eten kon geven. Tuurlijk is haar wat aan te rekenen en ze zit ook (terecht) in de gevangenis
Nee die moeten haar niet
Doen ze bij Tussen dertig en doodgaan express de reclames zo bizar lang om het te doen lijken dat het niet zo TERING irritant is. Het is niet geloofwaardiger en die stemmetjes die ze opzetten maakt het helemaal irritant.
Oh bijzonder. Dan is het gewoon illegaal wat de engelse hebben gedaan⦠Ik vraag me af of ze hetzelfde hadden gedaan als het een wit bekeerd meisje zou zijn geweest. Waarschijnlijk niet.
ik luister sinds een paar weken niet meer naar tussen dertig en doodgaan en ik mis het echt totaal niet haha werd echt zo gek van die herhaling de hele tijd
Het hebben van een nationaliteit is een mensenrecht
precies dit. van superfan en abbo op de extra podcast ben ik totaal afgehaakt. ze zijn een soort persiflage van zichzelf geworden.
Ja ik volg m ook! Imo is het een zwaar beschadigde vrouw. Op je 15e naar syrie afreizen doe je ook niet als je goed en stabiel in je leven staat. Tel daar een soort gedwongen huwelijk bij op, leven in een oorlogsgebied, 3 kinderen verliezen en dat alles zonder vangnet. Imo moeten deze vrouwen teruggehaald worden naar het land van herkomst en daar evt berechten.
Is dit een vergelijkbaar verhaal als Laura. H?
Ik vind het vooral erg dat het hele niet terugwillen halen/afnemen van nationaliteit populistisch gerotzooi voor de bühne is. Tot nu toe moet je ze vroeg of laat toch altijd ophalen (je hebt ook die groep moeders en kinderen in nl waarbij uiteindelijk bleek dat ze wel opgehaald moesten worden).
Er zijn genoeg 15jarigen die weten dat het geen verstandig idee is om naar IS gebied af te reizen. Verder met je eens dat ik het ook vrij bizar vind hoe āonvergeeflijkā dit is voor samenleving&politiek.
Is gewoon populisme. En gemakzucht, geen zin in problemen dus we pakken haar gewoon haar paspoort af en we hoeven er niet meer mee te dealen.
Mwa ik snap op zich wel dat je wilt weten of iemand oorlogsmisdrijven heeft gepleegd.
Ik denk dat het heel lastig is om zoān podcast te maken als je je er niet van verzekert dat je het verleden van je hoofdpersoon enigszins adequaat vertelt. Je kunt het risico niet nemen dat jij niet kritisch bent en er later een verhaal over een serieuze positie binnen de staat of het hebben van Yezidi slavinnen uit komt.
@Leuk123 lees je ook strips? Ik kwam een podcast over strips tegen, stripjournaal. Best wel leuk!