Ik vind Zogenaamd Succesvol wel leuk! Niet heel diepgravend maar gewoon thema’s waar dertigers mee te maken hebben. En je hoort goed dat het twee goede vriendinnen zijn die ook regelmatig om elkaar moeten lachen. Dus lekker vermakelijk.
Ik luisterde altijd napleiten en pro forma maar nu komen er al maanden geen nieuwe afleveringen terwijl ze geen stop hebben aangekondigd, of wel?
Jawel, in de laatste aflevering van Napleiten zeiden ze dat ze in de loop van dit jaar weer terugkomen.
Wouter zegt op X dat ze ‘soon’ weer terugkomen!
Thanks! Wel een brede range ‘loop van het jaar’ haha
Napleiten is er weer vanaf 8 maart
Ah dat is al snel, thanks voor de tip! Christian was even te druk met Marengo zeker
Haha ja daar dacht ik ook meteen aan toen deze week de uitspraak was. Maar blij dat ze er volgende week weer zijn want is toch wel een van mijn favo podcasts!
Ik ga steeds zo lekker op de your confessions van closet confessions. De laatste aflevering is echt unhinged. Vind ze super lief, eerlijk en supportive als mensen echt iets hebben en als het een bullshit verhaal is, is het een soort opbiechttopic met alleen maar omg reacties.
O dit ga ik aan heel veel mensen aanraden
Ik ben inmiddels weer afgehaakt bij ‘Zij is van mij’ van Saskia Belleman over femicide. Het niveau ligt vrij laag of ze gaan heel uitgebreid bespreken dat het vooral om de dynamiek tussen twee partners gaat, en niet dat de man daadwerkelijk de vrouw VERMOORD.
Nou zeg. Ik ben nu bij aflevering 5 en daar zit toch een partijtje victim blaming in. Er is een psycholoog die letterlijk zegt dat vrouwen eerder moeten zeggen dat ze iets niet willen…
Dan vraagt Saskia of hij bedoelt dat je als vrouw medeverantwoordelijk bent voor de uitbarsting die er bij een man kan plaatsvinden en dan zegt die psycholoog dat dat inderdaad zo is.
Ja hier zat ik ook bij te cringen. En in dezelfde aflevering ook die man met zijn hulpgroep (weet de naam ervan even niet meer) die de hele tijd wil benadrukken dat er ook heel veel vrouwen bij hem aankloppen omdat ze gewelddadig zijn hoor!! Eerlijk gezegd geloof ik dat niet eens, er zijn er vast een paar maar de verhoudingen zijn echt niet 50/50.
Het onderwerp is zó interessant en belangrijk, dat mag echt zoveel meer aandacht krijgen maar deze podcast is het gewoon niet.
Echt zonde want onder een nieuwsartikel over femicide gingen de reacties ook weer helemaal los over ‘er worden ook mannen vermoord hoor?!!!’
In de wijze woorden van Grapperhaus: de T is nu eenmaal de T
Haha ja ik vind het verhaal ook wel boeiend maar ik moet ook een beetje lachen om de klungeligheid waarmee de journalisten het aan elkaar proberen te praten
Ja ik ook…het is niet meer hetzelfde
Oh ik vind het eigenlijk leuker dan verwacht! Maar ik ging er ook vanuit dat het zou tegenvallen Ik verwacht eigenlijk wel dat de laatste aflevering van het ‘seizoen’ met Tom is.
Ja?? Gaan ze verder? Beste bericht van de dag! Wel jammer zonder Tom, maar toch!
Ja vreselijk, ben daarom afgehaakt maar ik haak sowieso bij elke podcast met dit soort rollenspellen af. Kan daar niet tegen