Ik ga ‘m nu luisteren!
Kooyman had een interview gehouden met het Parool, naar aanleiding van zijn nieuwe Havermelkelite podcast
https://www.parool.nl/kunst-media/het-lief-en-leed-van-de-havermelkelite-wordt-nu-ook-in-een-podcast-gedeeld-ik-wil-ze-bewust-maken-van-hun-kuddegedrag~bede8847/
Een podcast leek Kooyman een logische stap. “Ik miste nog een echt verdiepende podcast over het stadsleven. Er zijn genoeg podcasts waarin mensen kletsen over trends, maar ik wil ze met een journalistieke insteek ontleden en verklaren.”
Nou ik weet er nog wel eentje. ‘Amsterdam, wereldstad’, de podcast van het Parool wat Amsterdamse fenomenen bespreekt. De laatste aflevering ging over waarom het zo moeilijk is om van de Zuidas een levendige woonwijk te maken. Kooymans is zelf nota bene een keer te gast geweest bij die podcast
Genant
Die gast zit echt in mijn irritatie zone.
Ja bij mij ook. Heb ontvolgd toen ie alleen maar israel content deelde en nooit met een woord repte over palestina, ugh
Bij mij nieteens, ik heb ook een abo op zijn nieuwsbrief. Maar ik denk wel dat het voor hem lastig is om relevant te blijven
Pfff ja dat genavelstaar van hem over de Havermelkelite
Dank voor de tip! Bijzonder verhaal! Zeker al die dingen waar hij tegenaan liep qua taal en sociale normen.
God ja zo doodvermoeiend, viel mij ook op de laatste tijd. Vandaag dacht ik ook echt waaaarom luister ik hier naar. Ik vind Botte vaak echt zo slecht luisteren en judgy.
Ja ik moet zeggen dat ik Paulien wel mis… Zij maakt de afleveringen toch echt een stuk leuker. Hoewel ik er nog steeds wel graag naar luister hoor, maar ik mis de afleveringen over bijvoorbeeld de verkeerd ingeschatte sociale situaties of ongemakkelijke voorstelrondjes enzo, en toen spraken ook veel meer mensen de eeuwofoon in
Ik vind Botte steeds onsympatieker worden en altijd zo moeilijk. Ik weet niet of ik het eerder beter kon hebben of dat het toegenomen is maar ik luister soms een aantal afleveringen niet omdat ik er geen zin heb. Was vroeger echt de podcast die ik meteen luisterde als hij online was.
Ik heb laatst een aantal oude afleveringen (ook met Paulien) opnieuw geluisterd en dan merk je echt een verschil met de afleveringen van afgelopen jaar ongeveer. Ook hoe Botte vaak gereageerd nu inderdaad. Hopelijk komt de oude vibe nog een keer terug.
Jaa maar ik luister nog steeds graag (half oplettend maar), die stemmen zijn zo vertrouwd geworden. En het ingesproken verhaal erg goed haha
Ik ben zonder dat ik iets met Koningsdag, het koningshuis óf Emmen heb gaan luisteren naar de podcast over Koningsdag in Emmen dit jaar (Kroon Op Emmen). Gemaakt door Bas van ManManMan en ik zit er zo van te genieten. Echt geweldige mensen spreekt hij, met zo’n goede verhaallijn ook erin en zo leuk in elkaar gezet zonder dat het saai wordt, ook als je echt niks met het onderwerp hebt.
Oooh I love Bas! Dit ga ik ook luisteren. (Serieus als manmanman zonder Domien was geweest zou ik dat weer / nog luisteren… )
Die vent moet vooral blijven schrijven zodat hij wat langer de tijd heeft om na te denken over hoe hij lekker gevat fenomenen kan benoemen en duiden en standpunten kan innemen. Hij is ‘live’ gewoon niet leuk/ niet zo leuk als hij denkt dat ie is.
Ja en hoezo praat hij over ‘ze/hen’ terwijl hij zelf (ookal voordat hij ging duiden lol) overduidelijk hme was/is
Wat vind je niet fijn aan podcast addict?
Ik gebruik al jaren podcast republic en vind die fijn, maar weet niet of en hoe die verschilt van addict.
Wou al podcast addict noemen, maar die dus niet
Waar ik laatst achter kwam dat je via de podimo app ook podcasts kan luisteren als je geen abbo hebt (spuit 11). Alleen die achter de betaalmuur zitten natuurlijk niet. Voor de rest is het alleen geen fijne app, dus eigenlijk heb je niets aan dit verhaal