Podcasts #2

Pocketcast

8 likes

Overcast, veruit de beste app wat mij betreft

1 like

Die is alleen voor apple

1 like

Ik gebruik Antennapod want die is opensource. Werkt prima.

1 like

https://www.parool.nl/columns-opinie/opinie-de-havermelkelite-is-niets-nieuws-omarm-dat-je-lid-bent-van-een-kudde~bce69d56/

Want ga je als voormalig havermelkelitair met een zelfgemaakte hoed gemaakt van ontbijtkoek over straat, dan zul je niet alleen door de havermelkelite met de nek worden aangekeken, maar ook alle andere mensen op straat zullen je raar aankijken. Duiven daarentegen, die zullen je geweldig vinden. Maar dat is een moeilijke groep om je bij aan te sluiten. Heel exclusief.

Nu houd ik hierover op. Tenminste dat probeer ik

4 likes

Ik kan die parool misdaad podcast niet meer luisteren omdat een van hen altijd zo tering hard in die mic loopt te ademen :confounded:

2 likes

Maar is dat Havermelkelite account nou een parodie of echt serieus? Ik heb het nooit begrepen en vind het vooral heel ergerlijk, maar misschien is dat dan de ‘grap’?

2 likes

Het is een semi-parodie waar onder het mom van zelfspot toch stiekem wordt opgeschept

6 likes

Ik heb die podcast van het AD over Weiteveen geluisterd. Bizar hoe ze die vermoorde familie victim blamen door de vertellen dat ze altijd rechtszaken aanspanden tegen aannemers etc, en de vrouw van de moordenaar uitgebreid aan het woord laten.

1 like

Ik heb het nog niet geluisterd, dus vergeef me als dit een domme vraag is, maar is dat niet nodig om het hele verhaal goed over te brengen? Wat ik erover heb gelezen was dit een jarenlange strijd en is dat ook die man z’n verdediging, dat zij hem helemaal gek gemaakt zouden hebben, dus dan is het wel journalistiek om die kant ook te vertellen. Of is dat te kort door de bocht?

1 like

Nouja, hij heeft die mensen dood gemaakt dus ze kunnen hun kant van het verhaal niet echt meer vertellen

5 likes

Ik vond wel dat ze zich daar op glad ijs begaven. Het was al wel bekend via de media dat zij rechtzaken is begonnen.
Weet niet of het iets heeft toegevoegd aan het verhaal. Verbaasd mij inderdaad dat die vrouw aan het woord is aangezien de rechtzaak nog plaats moest vinden. Als podcastmaker had ik haar eruit gelaten. Tenzij de familie van de slachtoffers ook aan het woord waren gekomen. Maar logisch dat zij dat niet zagen zitten.

7 likes

Ja true, ik zal eerst es gaan luisteren. Ook inderdaad bizar dat zo snel zo’n podcast er al is, die rechtszaak is nog niet eens afgerond

4 likes

Het stelt ook niet zoveel voor: 4x een kwartiertje met veel hetzelfde

1 like

Is ook de reden waarom ik niet ga luisteren. 16 januari gebeurde het drama en 15 februari kwam de eerste podcast aflevering online. Ik heb dan weinig vertrouwen in het onderzoek dat er vooraf gedaan werd voor de aflevering. Het komt over als effectbejag van het AD

7 likes

Daarom ben ik gestopt met luisteren. Vond de toon ook vervelend (sensatie achtig). Normaal gesproken wel een fan van true crime maar vond dit een beetje over de top.

3 likes

Ja, is veelll te snel.

In ‘we zouden het toch zo doen?’ wordt EGF genoemd. Ook dat daar dun zijn werd geïdealiseerd. De aflevering gaat over zelfbeeld en de twee presentatoren zijn dun.

2 likes

Vond ik ook van de supermarktmoord

Ah dat verklaart waarom ik het altijd verwarrend vind haha

2 likes

Morgen is de eerste aflevering van monsters in het bos. Ik ben heel benieuwd naar deze serie.

Adres onbekend is trouwens een tip om te luisteren.

En nog voor Taylor Swift fans is Taylors Era wel een aanrader.

10 likes