Podcasts #2

Danique (van most wanted) en Pieter zijn ook samen een podcast begonnen. Ik had verwacht dat zij wel een leuke dynamiek samen zouden hebben, maar ik vond het vooral saai en Danique vervelend

2 likes

Wat denken die nou weer voor interessants te kunnen vertellen dan :yawning_face:

12 likes

Ik heb het idee dat een podcast van een stel vaak geen succes is. Ik heb ook al een paar keer een aflevering van Kinderachtig de podcast geprobeerd omdat ik Chris bij Man man man echt super leuk vind, en ik wilde zijn podcast met zijn vriendin ook heel graag leuk vinden maar ik vind die dynamiek tussen hen gewoon vaak echt heel cringe. Ik kan het lastig uitleggen maar het is de manier waarop ze tegen elkaar praten ofzo, met een bepaald stemmetje/toontje, alsof ze echt met z’n tweeĆ«n zitten te praten. Ik denk dat ze niet zo tegen elkaar praten als er vrienden bij zijn zeg maar, een beetje kinderlijk ofzo (past wel weer bij de titel van de podcast haha). En Charlot vind ik heel vaak nogal zeurderig/negatief overkomen, maar goed ze zit ook in een burn-out dus dat is niet zo gek natuurlijk en mag je haar ook niet kwalijk nemen, maar het maakt wel dat ik de podcast minder leuk vind om naar te luisteren. Ze hebben een tijdje terug zelf een tweede kat genomen en nu zit ze de hele tijd te zeuren over die kat, die ook niet echt wat fout lijkt te doen ofzo maar zij vindt die kat gewoon te veel en laatst noemde ze het zelfs een kutkat. Dat stoort mij ook ontzettend en vind dat dan ook sneu voor die kat.

3 likes

Ik heb net een podcast van hen geluisterd en snap inderdaad wat je bedoeld. Vooral ongemakkelijk als zij bepaalde zaken benoemen die zij overduidelijk privƩ al eerder hebben besproken, maar nog zo geforceerd in de podcast overdoen en het net niet overkomt. En sneu idd voor die kat, dat soort mensen snappen vaak niet dat een kat (ook een tweede) tijd en energie vergt.

3 likes

Dit vond ik ook, en de geforceerde rubriekjes en reclames maken het ook niet beter (dat hoort bij Tonny media blijkbaar). Terwijl ik denk dat ze wel hele leuke mensen zijn, het voelt nu te onnatuurlijk. Heb het halverwege afgezet.

2 likes

Ik luister de mondkapjes miljonairs op podimo over allemaal vergelijkbare deals in Europa. Echt wel heel interessant. Ze zijn nu bij Sywert en volgende week spreken ze hem ook. Blijf me verbazen dat deze vent zijn handen in onschuld blijft wassen.

1 like

Oh ik had hier hoge verwachtingen van, maar vind hem toch wel een beetje taai. Misschien omdat die AI stemmen toch een beetje emotie missen ofzo? Ben helaas niet door de eerste heen gekomen

3 likes

Ben deze week ook aan deze podcast begonnen. Ondanks dat het erg interessant is, kon ik me soms alleen maar focussen op de AI stemmen . Vind het monotoom klinken

Ik ben op zoek naar een nieuwe podcast, heeft er hier iemand misschien een tip? Ik zoek podcasts waar je niet echt bij na hoeft te denken, een beetje in de trant van Altijd Wat. Het liefst Nederlandstalig!

De mediameiden? Vind het zelf altijd wel vermakelijk

2 likes

Ik ken Altijd wat niet, maar heb het even gegoogled. Misschien Dit komt nooit meer goed? Ik kan dit niet bingeluisteren maar het is wel vermakelijk en de gasten zijn vaak heel leuk.

4 likes

Ik vind ā€˜De hete brij’ erg leuk!

7 likes

De afleveringen zijn wat kort maar als het gaat om kletspodcasts vind ik Niet lullen maar poetsen van de Rotterdamse poets Queen ook leuk. Het gaat niet alleen over schoonmaken.

5 likes

Ik ben begonnen met De Erfenis en wat kunnen zij toch altijd goede podcasts maken. Echt goede verhalen en mooi gemaakt. Aanrader!

7 likes

Same, heb al meerdere keren met tranen op de fiets gezeten! Vind wel de afleveringen van die nederlandse minder fijn (mirke geloof ik?), het doet me een beetje denken aan een groep zeven voorleeswedstrijd. Ze leest woorden zo gewichtig voor, alsof ze extra wil benadrukken dat het echt heel belangrijk is allemaal.

2 likes

Je hoort heel goed dat het een Nederlander is die een deel Vlaams overgenomen heeft, waardoor ze zo’n inbetween accent krijgt.

5 likes

Ik heb dit bij Monsters in het bos, maar dan andersom (een Belg die Nederlands heeft overgenomen). Ik vind die podcast overigens wel echt een aanrader, maar ergerde me soms dus wel hieraan haha.

(Erg hypocriet want ik ben een Nederlander die Vlaams heeft overgenomen)

4 likes

Ooooh die ga ik eens luisteren dan! Ik vind Belgen over het algemeen beter in Nederlands overnemen dat Nederlanders Vlaams, vind die intonatie die Nederlanders krijgen moeilijk om naar te luisteren.

2 likes

Weet niet of dit al is aangeraden

Heb pas de eerste aflevering geluisterd, maar ik vind het wel een aanrader. Je leert ook wat over CuraƧao (iets waar ik bar weinig van weet)

En Gibbs hield in de eerste aflevering de tempo goed erin

3 likes

Oh nee ik vind vaak dat Belgen die NL (en dan vooral randstedelijke accenten) overnemen vaak heel overdreven articuleren. Maar ik snap andersom ook heel goed dat Nederlanders die Vlaams overnemen ook heel ergerlijk moeten klinken hoor haha