Ik ben in 2020 naar ze gaan luisteren tijdens de eerste lockdown en toen gebruikte Ype het volgens mij al…
hahah oké laat maar dit is onbegonnen werk
Haha ja daaarvoor gebruikte hij het al! Het is een beetje een groetjes / kusjes achtige mengeling volgens mij. Love it. Net als “Halloi”. Maar ik twijfel of dat nou van Ype is eigenlijk?
Ze hebben een wikipediapagina van de eeuw toch? Misschien staat het daar?
Ik dacht dat het iets wat wat Ype en Nico tegen elkaar zeiden. Ze hebben het weleens vaker gehad over dat ze een ‘taal’ hebben.
Edit: dit is de pagina
https://eeuwvandeamateur.fandom.com/nl/wiki/Eeuw_van_de_Amateur_Wiki
Aah Tjits Chat stopt! Jammer
Net de podcast Amsterdam Atlantis van DOCS geluisterd. Ik weet niet precies waarom, maar de documentairemaakster zat in mijn irritatie zone. Ik denk dat haar zogenaamde “onwetendheid” over de strijd tegen de zeespiegel en de Amsterdam bubbel hier een aandeel in had
Tipje:
Gaat over een opera dat eenmalig was opgevoerd in Westerbork
Ik vind kroegpraat best wel een leuke podcast maar de aflevering van deze week is voor mij echt zo niet relatable.
De gast heeft het over het organiseren van vrijgezellenfeesten en heeft het dan over bedragen van 750 en 450 euro per persoon….
Is dit normaal of leef ik echt in een hele andere bubbel
Natuurlijk is dat niet normaal.
En ja tuurlijk leeft iedereen in een eigen bubbel. Als dat een groep is met (voor mij) fucking hoge inkomens en ze zijn gewend aan zulke (vind ik decadente) uitgaven, dan vinden zij 400-700 euro waarschijnlijk wel normaal…
bizar. vraag me af wat je dan gaat doen voor zulke bedragen? vast naar het buitenland in een villa ofzo?
Ze zegt zelf dat het voor een groep Gooische vrouwen was en ik vind Liesbeth Rasker alles heel erg relativeren. Vond die tegenstelling wel leuk.
Goed
Deze man is zo goed, wil zijn nieuwe boek ook heel graag lezen
Ik wist helemaal niet dat dit al 20 jaar bestaat. Leuke informatie over hoe het gemaakt word en werkt. Als ik die muziekfragmenten zo hoor klinkt het wel als een gezellig concert. Jammer eigenlijk dat het op het Songfestival niet zo was.
Ik vind Dit komt nooit meer goed altijd wel vermakelijk, maar ik ben nu het gelijknamige boek van Roos en Malou aan het luisteren via storytel en ik hoor nu echt voor de 3e keer het verhaal van Roos over die dive master die haar wel zag zitten op een vakantie van 15 jaar geleden .
Die kwam ik ook tegen, maar ik heb ook een hele tijd Tussen Dertig en Doodgaan geluisterd en op een gegeven moment kon ik Malou niet meer uitstaan Maar misschien is het in een andere podcast anders, misschien toch het proberen waard! Bedankt voor het meedenken in ieder geval, ook voor @Barbie @Modena @Ikbeneenkonijn !
Voor mij onmogelijk om af te luisteren.
Ik weet niet zo goed wat ik van deze podcast vind. Aan de ene vind ik het fijn dat je ook de andere kant van een rechtszaak kan horen. Naast alle rechtszaken podcasts van journalisten, advocaten, officier van justitie etc.
Maar andere kant hoor je echt veel vergoelijking van de gasten. Ik vind het moeilijk
Heb de eerste afgeluisterd. Die andere twee kwam ik niet doorheen. Vond ze bijna pocherig overkomen.