Podcasts #2

Tipje:

Gaat over een opera dat eenmalig was opgevoerd in Westerbork

4 likes

Ik vind kroegpraat best wel een leuke podcast maar de aflevering van deze week is voor mij echt zo niet relatable.

De gast heeft het over het organiseren van vrijgezellenfeesten en heeft het dan over bedragen van 750 en 450 euro per persoon
.
Is dit normaal of leef ik echt in een hele andere bubbel

Natuurlijk is dat niet normaal.

En ja tuurlijk leeft iedereen in een eigen bubbel. Als dat een groep is met (voor mij) fucking hoge inkomens en ze zijn gewend aan zulke (vind ik decadente) uitgaven, dan vinden zij 400-700 euro waarschijnlijk wel normaal

9 likes

bizar. vraag me af wat je dan gaat doen voor zulke bedragen? vast naar het buitenland in een villa ofzo?

1 like

Ze zegt zelf dat het voor een groep Gooische vrouwen was en ik vind Liesbeth Rasker alles heel erg relativeren. Vond die tegenstelling wel leuk.

Goed

7 likes

Deze man is zo goed, wil zijn nieuwe boek ook heel graag lezen

3 likes

Ik wist helemaal niet dat dit al 20 jaar bestaat. Leuke informatie over hoe het gemaakt word en werkt. Als ik die muziekfragmenten zo hoor klinkt het wel als een gezellig concert. Jammer eigenlijk dat het op het Songfestival niet zo was.

3 likes

Ik vind Dit komt nooit meer goed altijd wel vermakelijk, maar ik ben nu het gelijknamige boek van Roos en Malou aan het luisteren via storytel en ik hoor nu echt voor de 3e keer het verhaal van Roos over die dive master die haar wel zag zitten op een vakantie van 15 jaar geleden :roll_eyes:.

3 likes

Dit is echt de weirdest combinatie ooit
Maxime Hartman en de Boers zussen

8 likes

Die kwam ik ook tegen, maar ik heb ook een hele tijd Tussen Dertig en Doodgaan geluisterd en op een gegeven moment kon ik Malou niet meer uitstaan :o_o: Maar misschien is het in een andere podcast anders, misschien toch het proberen waard! Bedankt voor het meedenken in ieder geval, ook voor @Barbie @Modena @Ikbeneenkonijn !

3 likes

Voor mij onmogelijk om af te luisteren.

2 likes

Ik weet niet zo goed wat ik van deze podcast vind. Aan de ene vind ik het fijn dat je ook de andere kant van een rechtszaak kan horen. Naast alle rechtszaken podcasts van journalisten, advocaten, officier van justitie etc.

Maar andere kant hoor je echt veel vergoelijking van de gasten. Ik vind het moeilijk

1 like

Heb de eerste afgeluisterd. Die andere twee kwam ik niet doorheen. Vond ze bijna pocherig overkomen.

1 like

De tweede is wel oké. Want dat gaat echt over een jonge jongen en die betuigd soort van spijt
De derde ben ik nu mee bezig. Maar weet niet of ik daar doorheen kan komen. Deze gast heeft zijn vrouw namelijk mishandeld

Het klinkt een beetje lullig van mij, maar al die drie komen niet bijster snugger over. Alsof ze niet over verdere consequenties kunnen nadenken

Ja omdat dit ook echt in 90% de gevallen het geval is in de realiteit. De mensen die in de rechtbank komen voor strafbare feiten zijn zeer zelden echt kwade genius, eerder het tegenovergestelde. Ik ben pas in de tweede aflevering maar ik vind het tot nu toe een heel realistisch beeld schetsen van hoe mensen tot dergelijke daden komen (en inderdaad het gebrek aan het kunnen inschatten van consequenties)

7 likes

Dit is echt een interessante podcast

Het gaat over iemand die een hersenontsteking kreeg en daardoor z’n geheugen verloren is. Echt mega intrigerend omdat je je er zo weinig bij voor kan stellen hoe het is om je complete geheugen te verliezen en wie je daarna dan bent/wordt.

Vooral in het begin ook wel heftig omdat z’n ouders aan het woord zijn en de vriend die bij hem was toen hij zo ziek werd.
Oh @Kees sorry ik zie dat jij hem al in april gedeeld hebt in dit topic :sweat_smile:

13 likes

Alle mensen die ik niet kan uitstaan in een podcast. Wow.

4 likes

Ja, hij stond recent ook in de Volkskrant met een erg interessant intereview. Knap hoe hij zichzelf heeft opgewerkt! Ik hoop dat het kabinet zijn aanbevelingen uit het boek gaat meenemen/lezen. Vast een illusie maar ok.

3 likes

Om uberhaupt naar Vita en Elise te luisteren zou je al geld toe moeten krijgen. Met nadruk op luisteren. Goede vriendinnen kijken ook wel eens naar hun vlogs dus ze zullen ook wel iets hebben maar ik vind hun intonatie en drama enzo echt zo storend dat ik nog nooit een video heb gekeken. Een podcast luisteren lijkt me echt de hel.

2 likes