Podcasts #2

Hopelijk gaat zijn vervanger dan weg!

3 likes

Denk eerder dat ze gaan afwisselen

3 likes

Wow zelfs de snippets op insta zijn echt tergend saai

2 likes

Intro staat erop!!

2 likes

Heb net de 4-delige podcast ‘De Echo van Mh17’ geluisterd.

Erg heftige podcast. Zo knap hoe de nabestaanden hierover kunnen vertellen en hoe zij hun leven hebben opgepakt, na zoiets vreselijks.

Bizar dat het 10 jaar geleden is.

7 likes

Ik luister nu ‘vriend van Volkert’, vind het zo’n bizar en interessant verhaal! Gaat over een vriend van de moordenaar van Fortuyn, en wat zijn rol is geweest. Best veel bizarre wendingen. Echt een aanrader.

10 likes

Ik ben deze nu ook aan het luisteren. Vind het erg indrukwekkend.

1 like

Excuus als deze al is genoemd maar ik heb gisteren in een ruk eentje van CBS geluisterd met als titel Blood is thicker the Hargan Family murders. Waargebeurd met ook veel geluidsfragmenten van (ik neem aan) bodycams van de detectives.

4 likes

Ik luister nu het Habbo-mysterie, wel goed verteld en een schrijnend verhaal.

2 likes

Ik ben hieraan begonnen omdat de inhoud me aanspreekt maar ik ben ermee gestopt. Het lijkt meer op een luisterboek dan een podcast, ze lezen alles zo saai voor!! Ze zijn helemaal niet in gesprek met elkaar. Als er andere mensen aan het woord zijn is het wel oke, maar ook dat herhalen ze al voorlezend voor :frowning:.

Nu nog meer bewondering voor audiocollectief schik die vast ook dingen voorlezen maar het veel natuurlijker doen overkomen đŸ«¶.

1 like

Oh hier ben ik ook heel benieuwd naar, ben net begonnen! Vind het ergens wel jammer dat het maar 20min per aflevering duurt.

2 likes

Er hoort wel een docu serie bij. Die wordt sinds gisteren iedere avond uitgezonden op NPO 2. De docu en podcast vullen elkaar goed aan.

5 likes

Ja ik ben wel blij met je tip, want het idee vind ik ook heel mooi! Heb je het al helemaal afgeluisterd?

Ik vind dit zelf wel een aanrader. Het is fascinerend hoe een heel goed idee, zo waardeloos is uitgepakt

Tweede seizoen van Tante Jos. In seizoen één ging het over gelauwerd verzetsheld Jos. In het tweede seizoen gaat het over haar oom Matje. Hij zat in de waffen ss

1 like

Wat zijn er toch veel leuke podcasts de laatste tijd

4 likes

Het is soms wel even zoeken met Nederlandse podcasts. Maar op dit moment zijn er wel aardig wat onderzoekspodcasts

Of erachter komen dat jouw opa geen verzetsheld was, zoals hij altijd beweerde.

3 likes

Ik vind de podcast “veroordeeld” een aanrader! Hierin gaat een strafrechtadvocaat in gesprek met mensen die veroordeeld zijn voor een misdrijf en waarom ze dat hebben gedaan, wellicht een tip voor mensen die dit interessant vinden

18 likes

Vind het voorlezen juist totaal niet storend. De teksten waren prachtig. Vooral dat stuk over het mos💛

4 likes

Ik lees hier vaak mee voor de tips, heb inmiddels teveel te luisteren voor de tijd die ik heb :grimacing:

Habbo luister ik nu, zo’n bijzonder verhaal.

En niemand bleef onaangeraakt is ook heel mooi, dank voor wie die hier tipte!

Vandaag zat ik De echo van MH17 te luisteren terwijl ik aan het werk was, zet 1 van m’n kinderen ineens muziek aan. Morgen maar even verder luisteren, want erg indrukwekkend.

Verder een niet populaire mening: ik luister al jaren naar ‘Ik ken iemand die’ en ik vind dat wel lekker wegluisteren :grin:

Ontvoerd op zich ook interessant, maar vaak zulke lange pauzes dat ik twijfel of m’n oortjes het nog doen.

Moorden in het noorden vond ik ook leuk voor tijdens een wandelingetje.

2 likes