Ik luister de nieuwste Zelfspodcast en hoewel ik die geprivilegieerde houding van Sander en Jaap (en met name Sander) eerst vaak nog wel grappig vond, gaat het me nu wel een beetje tegenstaan merk ik. Het is makkelijk om kritiek te hebben op mensen die ‘goedkope’ spullen kopen in plaats van ambachtelijk gemaakte duurdere varianten van diezelfde spullen, en grote uitgaven te doen aan bijvoorbeeld keukens en meubels voor in huis, maar bij geen van beiden komt het in hun hoofd op dat het gros van Nederland helemaal geen vermogen meekrijgt van hun ouders en misschien überhaupt nooit een huis zal kunnen kopen. En dat geldt niet, zoals zij het doen overkomen, alleen voor de armste/laagopgeleide laag van de bevolking.
Ik besef me dat ik dit net zo goed tegen een muur had kunnen zeggen en dat dit ook een beetje is waar de zelfspodcast mee groot is geworden maar het begint me nu wel een beetje tegen de borst te stuiten en moest het even kwijt en ja ik ben ook gewoon zuur omdat ik zelf tot de groep behoor die ik hiervoor noemde. Misschien moet ik maar gewoon stoppen met luisteren want de hilariteit van het begin is er voor mij al langer af