Podcasts (Deel 1)

Haha ja hun weerzin voel je tussen de regels door druipen gewoon. Geloof ook echt niet dat dat een succes gaat worden.

2 likes

Hahaha ‘De Hond vindt dat zijn "eer en goede naam"zijn geschaad.’

Misschien kan hij tips krijgen van een bepaalde klusjesman hoe hier mee om te gaan :woman_facepalming::woman_facepalming:

3 likes

@Evenveel de podcast ‘dat kan mijn nichtje ook’ is idd leuk! Niet dat ik nu denk dat ik meer snap van een schilderij An sich, maar eigenlijk wordt wel duidelijk dat achtergronden informatie wel heel handig is van een kunstenaar zijn leven/reden waarom die zulke kunst maakt, wil je de kunst wat begrijpen.

Wel vind ik dat we echt wel teveel dwepen met oude kunstwerken en soms ook wel erg vergezochte uitleg bij een kunstwerk. Maar dat is een algemene ergenis

En nog een luistertip. Over vluchteling en integreren in Nederland. Vind het mooi verteld en echt erg wat die buren deden.

5 likes

Mijn eerste podcast tip in dit topic:

Bananas.
Een Amerikaanse Podcast waarin gekke/opvallende nieuwsberichten van over de hele wereld worden besproken.

Echt een leuke luchtige podcast voor tussendoor!

3 likes

Deze brak echt m’n hart, ik stond te huilen op het station toen ze vertelde over die garagedeur :pleading_face:

1 like

Ik luister de podcast De dood van Robert, daarin onderzoeken twee journalisten het overlijden van een jongen in een beschermd wonen-instelling en de rol van die instelling, de crisisdienst GGZ en de politie. Triestmakend, maar wel interessant!

https://pca.st/podcast/25c5b390-4f5c-0139-3398-0acc26574db2 (Pocket Casts-link).

1 like

Heb je hem helemaal afgeluisterd?

Ik vond het interessant beginnen, maar uiteindelijk gaat het bij hun alleen maar om “wie is de schuldige” en dat vond ik op een gegeven moment heel vervelend worden. Toen ik de reviews las las ik dat ook in bijna allemaal terug. Vond ik heel jammer!

3 likes

Ben nu bijna klaar, maar ik vind dat wel meevallen eigenlijk, ze evalueren zichzelf ook en stippen dat zelf ook aan. Ik ben het wel met ze eens dat het ook heel irritant is dat er bijna zo wordt gedaan van “ja shit happens”. Ja, het is nooit 100% te voorkomen, maar hier zijn duidelijk dingen niet goed gegaan! En wat erg dat die directe familie ook zo weinig antwoorden krijgt.

1 like

Marc Marie & Aaf zijn echt mijn hoogtepunt van elke zaterdagochtend. :heart_eyes:

16 likes

Ik moet zeggen dat ik deze aflevering een mini beetje saai vond, al die kunstenaars interesseerden me niet zo haha

3 likes

Ik voelde me wel aangesproken toen ze over Klimt begon :laughing:

2 likes

Ik ben nu The Drop-out aan het luisteren, over Elizabeth Holmes. De podcast is al wat langer uit en werd eerder in dit topic al genoemd, maar er zijn nieuwe afleveringen omdat de rechtszaak tegen haar binnenkort begint. Ik vind het een fascinerend verhaal, kwam het toevallig tegen in de krant laatst en ben echt in een soort rabbit hole gevallen.

6 likes

Na alle enthousiaste verhalen hier heb ik gisteren een aflevering van Marc Marie en Aaf geluisterd. Maar ik vond het ontzettend warrig en zo van de hak op tak, niet mijn ding.

Dan nog een tip als je van informatieve podcasts houdt met gekke weetjes: Ologies with Alie Ward.
Ik heb de aflevering over seals and walruses geluisterd en dan komt een onderzoeker daarover vertellen en hij beantwoordt ook vragen van luisteraars. Bijvoorbeeld ‘hoe voelt blubber?’ ‘did you ever boop a seals nose?’ ‘why do they look so cute?’ (grote ogen want ze moeten onder water kijken) en ‘why do they do the banana pose?’

2 likes

Qua timing heeft het er misschien mee te maken dat er nu ook een film over is (gereleased 2 september) die hetzelfde perspectief pakt als de podcast.

1 like

Omg er zijn Below Deck podcasts! Nog niet geluisterd maar ga ik wel doen. Eentje is zelfs door Kate! :heart_eyes:

1 like

WHAT where??? Ik ga morgen op vakantie dus I need haha

Edit: Duh, kan zelf ook zoeken. Hier dus: Spotify

Hahaha heerlijk! Ik dus ook snel op vakantie en blaar he

Ben vandaag begonnen aan “Eitje”
Luistert lekker weg! En blijft een interessant onderwerp.

Een podcast over een kinderwens en de illusie van vanzelfsprekendheid rond het maken, nemen, krijgen en willen van kinderen.

In de serie “Eitje” probeert podcastmaakster Malou van der Starre als single dertiger invulling te geven aan haar kinderwens. Ze vindt het al een hele stap om het alleen aan te gaan, zo zag ze het niet voor zich. En dan blijkt het ook nog eens niet zomaar te lukken. Tijdens haar zoektocht spreekt ze met vrienden en bekenden die ook merken dat het krijgen van kinderen geen vanzelfsprekendheid is.

3 likes

Ik heb het idee dat ik bij Teun & Gijs alleen maar naar reclame aan het luisteren ben tegenwoordig, echt een beetje klaar mee.

4 likes

Ik val er prima mee in slaap, verder luister ik ook niet meer.

1 like