Podcasts (Deel 1)

Hot take: in de basis liggen hun idealen niet zo ver uit elkaar denk ik. :scream:

Ik denk dat ze wat betreft ‘deeltijdprinsesjes’ niet helemaal op een lijn liggen. En dienstplicht.

Het is wel een christelijke podcasts, maar het is interessant omdat het een inkijkje geeft in vertalen van boeken. In deze podcasts dan de bijbel. Ze hebben de nieuwe bijbelvertaling uit 2004 opnieuw doorgelopen, revisie. Sinds 1993 zij de al met deze vertaling bezig. Staat op Spotify; NBV21

3 likes

Die liggen toch mijlenver uit elkaar. Damn honey = zelf weten. Schimmelpik = shamen, opleggen en belachelijk maken van vrouwen. Sander is ook echt geen feminist.

5 likes

hahahahha love dit

Luistert iemand ‘in de schaduw van Dutroux’? Wat een verschrikkelijk verhaal (dat wist ik), maar zoveel wist ik niet. Heel mooi in elkaar gezet!

5 likes

Ik luister de serie ook en ik baal een beetje dat ik steeds een week moet wachten op een nieuwe afleving. Ik zou de hele serie in een keer willen luisteren. Echt heel mooi verteld en ze hebben bijzondere invalshoeken.

2 likes

Ik vind het ook super interessant! Heb best veel gelezen en geluisterd over Dutroux, maar deze invalshoek is ook nieuw voor mij.

Ook bezig met de Tumor Tapes, al paar keer de tranen in m’n ogen gehad. :pleading_face: Heftig hoor!

1 like

Ben nu Who’s Your Daddy aan het luisteren, van 3FM/EO, over een jongen die nooit contact met zijn vader heeft gehad en hem nu gaat opzoeken. Best kwetsbaar!

2 likes

Ik weet niet of dit al eerder genoemd is. (Heb niet helemaal teruggelezen), maar crimetok vind ik zo’n leuke/interessante podcast! Gaat over moordzaken. Sommige zijn opgelost, andere niet. Heel interessant om te luisteren en zo bizar! Aanrader vind ik! Prettige stem ook.

1 like

Ik vind haar juist heel erg oplezen/voorlezen, net zoals misdaad meiden

O wat grappig. Terwijl ze zegt dat ze alles uit haar hoofd doet. Ik zal die andere ook even luisteren!

Ik heb hem helemaal geluisterd en ik ben echt niet voldaan. Het voelt niet af en afgeraffeld. Bleh.

5 likes

Ik heb de brand in het landhuis al heel lang geleden geluisterd dus ik weet niet meer wat er gebeurde, maar wat had dat te maken met deze podcast?

Zijn er hier mensen die Ik ken iemand die podcast luisteren? Over opvoeden en kinderen.

En zo ja: wat vind je er de laatste tijd van?

1 like

Ja ik wel. Maar merk dat ik ze vaak niet afluister de afgelopen tijd

1 like

ik heb toevallig laatst een recente aflevering geluisterd, was op zoek naar een nieuwe podcast en deze werd aangeraden in dit topic. Maar het is niet mijn ding, ben sowieso niet de doelgroep (heb geen kinderen) en de helft bestond uit reclame, of een lange lijst met voornamen. En daarnaast, ik vond het een beetje rommelig ofzo.

@grace ahh daar deed dr bones me ook aan denken! Vind het wel echt een interessant verhaal, dus ga er sowieso mee verder, maar ik vind de journalisten niet erg prettig om naar te luisteren eigenlijk, beetje ongemakkelijk en geen fijn stemgeluid. Van mij mag Manuela die hele podcast wel doen, want die vind ik wel heel prettig om naar te luisteren!

1 like

Heb je dr death wel eens geluisterd? Zelfde type verhaal, tikje erger.

1 like

Ik luister vaak als ik door mijn andere podcasts heen ben
 Ik vind zelf dat het steeds meer random geklets, inside jokes en anekdotes is ipv inhoudelijke onderwerpen rondom het ouderschap. Op zich kan geklets ook wel leuk zijn, maar het hangt hier soms dan net te weinig samen ofzo?
Vind het iig niet leuk genoeg om te gaan betalen.

Ook vind ik alle hosts op zich heel sympathiek, maar begin ook (juist?) bij hen moeite krijgen met de hoeveelheid info die ze over hun kinderen delen. Gaat soms echt om kwetsbare dingen. Die kinderen zijn nu nog jong, dus merken dat zelf niet zo, maar de hele omgeving luistert wel mee dus dat kan later best een ding worden

1 like

Oja, heel herkenbaar jullie reacties over Ik ken Iemand die. Ik ​dacht, even checken of ik nou zo veranderd ben dat ik het niet meer leuk vind, of dat het toch aan de veranderingen bij de podcast ligt.

Vond het altijd lekker down-to-earth, nuchter en herkenbaar. Het format over elke keer een specifiek onderwerp werkte goed. Was lange tijd een van m’n favoriete podcasts.

Vandaag heb ik m voor het eerst na 30 minuten (podcast duurde 50 min.) echt afgezet, nadat ik alleen nog maar reclame, teasers naar het betaalde gedeelte en oeverloos gezwets over de nieuwe vrienden van de show had gehoord. En dit was de vorige keren ook al zo.

Hosts vind ik ook minder leuk geworden (met name Anne (super dominant in het gesprek) en Nienke (super vaak aan het name droppen). De dynamiek tussen hen ook niet zo leuk meer, sinds Anne Janssens van producer een van de hosts is geworden

Tot zover mijn review haha. Gelukkig genoeg andere podcasts maar toch jammer :raised_hands:

3 likes