Podcasts (Deel 1)

Ik vind het ook een beetje de grote Anne Janssens & Nynke de Jong show worden ja! Love Hanneke & Alex wel echt, maar Nynke begint iets te vaak in m’n irritatiezone te komen, evenals Anne. Daarbij vind ik het ook echt véél spon. Ring, Squla, auto.nl én kinderboeken.nl in 1 aflevering?!

En, maar dat vind ik bij alle podcasts die dat doen trouwens, ik vind het echt meeeeega irritant dat die Ring reclame al afleveringen lang hetzelfde is. Een keer opnemen en er gewoon voor knallen, hoe lui kan je zijn?!

4 likes

‘De grote Anne Janssens en Nynke de Jong show’.

Haha ja precies dit ja!! Alex en Hanneke sneeuwen helemaal onder in het verbale geweld van Nynke en Anne terwijl zij de hele podcast juist hun eigenheid gaven.

Anne en Nynke lopen alleen maar af te geven op, ja wat niet eigenlijk (laatste aflevering zelfs op hun eigen luisteraars die geen vriend van de show zijn) en te roeptoeteren over resp. Woerden (uitgemolken grap) en influencers/BN’ers (wannabe). Oja en over hoe geweldig hun eigen podcast is.

Tijd voor een comeback van Alex en Hanneke, aka het zuchtend ouderschap.

En een laatste oja over dat draaiboek, my God, heb er een of niet, i couldn’t care less, maar kap met het erover te hebben.

Tot zover mijn instagramloze avond, eindelijk tijd om mijn gram te spuien over een podcast :no_mouth:

3 likes

Hear, hear! Ik ben echt fan van het eerste uur. Ik heb iedere aflevering van Ik ken iemand die geluisterd. Waar je verwacht dat een draaiboek zorgt voor wat extra structuur en inhoudelijke voorbereiding lijkt het tegenovergestelde het geval. Het is een rondje ‘hoe was je week?’ omgeven door reclames. Het geouwehoer wordt ook steeds slapper, de anekdotes beginnen zich te herhalen. Ik denk vaak op het moment dat de afkondiging begint, dat de echte podcast nog moet beginnen. Dat dit het intro was: even kletsen over niks en dan naar het onderwerp van de aflevering. Maar dan is het alweer klaar en was het echt alleen kletsen over niks.

Terwijl ik het vroeger, toen ze nog een thema behandelden, altijd heerlijk vond als ze even afdreven en kletsten over andere dingen. Maar nu gaat het echt nergens meer over. En al helemaal niet over kinderen en opvoeden. Geen vriend van de show dus voor mij. Het boeit me overigens ook niet hoeveel iedereen weegt. Ik vind het wel een slimme zet om mensen op die manier over te halen om te betalen. Want het boeit veel mensen blijkbaar wel.

5 likes

Soms kom ik wel eens een Vlaamse podcast tegen op pidcastluisteren.nl, maar weet iemand een plek waar je specifiek Vlaamse podcasts kunt vinden?

Niet één specifieke plek, wel een paar tips:

https://m.standaard.be/podcasts-ds

2 likes

Ik heb, volgens mij op aanraden van hier, de dood van Robert geluisterd. Heel interessant, maar heb wel echt mixed feelings aan het eind.

3 likes

Ik luister ze al jaren en vind ze de afgelopen tijd zo slecht. Er zijn nooit meer gasten (ja eentje laatst…) en het begin is altijd: draaiboek, reclame, vrienden van de show en dan rond de 20 minuten beginnen ze pas. En dan gaat het ook nog es nóóit meer over kinderen?! Echt stom. Baal er echt van, want ik was echt mega fan.

Ik moet ook echt huilen dat zoveel podcasts nu naar Spotify over gaan. Pocketcast is echt mijn favoriete app, maar er gaan er zoveel over nu. En ik vind het meeste op Spotify onvindbaar. Volgens mij gaan zelfs de Dutroux podcasts van NRC over naar hun eigen nrc app, daar snap ik de logica al helemaal niet van.

3 likes

Ik vond het ook een interessant verhaal maar heb het gevoel dat er meer in had gezeten ofzo. En ik vond het irritant dat er zeker in het begin heel vaak pathAloog werd gezegd in plaats van pathOloog.

Heb laatst El Tarangu geluisterd en die vond ik ook heel leuk. Gaat over een wielerlegende die overleden is en dan jaren later wordt een andere oud-wielrenner ineens door hem gebeld of ze samen een hapje kunnen gaat eten.

Ik zat te wachten op een nieuwe aflevering van de schaduw van Dutroux maar die staat er helemaal niet bij mij

Komt alleen in de NRC-audio-app.

Thanks!

Oh, zijn ze geswitchet?

Oh wat jammer. Ik heb zo’n hekel aan al die verschillende streaming diensten. Ik wil lekker alles op een plek. Gelukkig is het ook via de website te beluisteren. De Schaduw van Dutroux - NRC

1 like

Oh nooo, weet je ook waarom alleen nog daar?

1 like

De app is gratis! Zal wel zijn om meer mensen naar die app te krijgen. Alle andere podcasts die er gemaakt worden, staan daar ook op.

1 like

Iris Enthoven heeft die interviewreeks die ze ook op Youtube zet. Het is dat Edino er zit, anders had ik iets met dit soort titels nooit aangeklikt

1 like

‘KIND van RUINERWOLD’ lekker respectloos hey

1 like

Jarenlang DOODZIEK gemaakt door je eigen MOEDER!

1 like

Het eerste half uur had ik het idee dat ik naar hun vergadering zat te luisteren. “hoeveel vrienden hebben we er bij? O leuk. Dat moeten we eigenlijk wel vieren, iemand ideeën?”
Joh deel de uitkomst een keer in de podcast, maar de brainstorm hoef ik niet te horen.

2 likes

Ik moest toch even hardop lachen bij Geuze&Gorgels wanneer Monica zegt dat Kaj zijn stenen maar moet gaan opladen bij Es Vedra en de rest van Ibiza ook wat belachelijk maakt😂

2 likes