Moet je niet vanuit een onderwerp een podcast willen beginnen i.p.v. ondersom?
Ja thanks! we hebben wel al duidelijk waar we het over willen hebben, maar dit is echt de eerste inhoudelijke meeting die we er vrijdag over gaan hebben.
Wat voor soort tips zou je dan graag willen horen?
Beetje algemeen omdat geen idee waar je podcast over gaat:
Investeer in een goede microfoon.
Zorg dat het format bij je onderwerp past.
Denk na over de dynamiek tussen jou en je mede-presentator en hoe die gaat inzetten (als je beiden gaat presenteren tenminste).
Wat een afkortingen haha wat is IKID?
āIk Ken Iemand Dieā Podcast die oorspronkelijk over opvoeden en kinderen ging, soort van, en nu gaat t overal en nergens over.
Haha televisiƫ over Ellie Lust, geweldig. Echt zulke sympathieke jongens
Ik luister af en toe een (oude) aflevering van Televisiƫ omdat ik hem hier zo vaak voorbij zag komen, en het is inderdaad een leuke podcast! Ik was ook blij verrast toen een van mijn favorieten - Het Familiediner - vorige week werd besproken.
Is dit ook een leuke podcast als je nooit (reguliere) tv kijkt?
Probeer maar, er zitten ook afleveringen bij over vroegere programmaās die je misschien wel kent
Ok, tnx!
Ja! Ik kijk bijna nooit tv maar heb bijvoorbeeld wel genoten van de aflevering over programmaās die ik als kind graag keek, zoals Loenatik en Te land, ter zee en in de lucht
Maar ook De Dansmarathon wordt besproken, waar ik helemaal niets van heb gezien, maar vond het toch een leuke aflevering om te luisteren haha.
Haha ok klinkt goed, ik ga hem op mijn lijstje zetten!
Ik vind de Krokante Leesmap echt zo grappig, ga echt stuk om die droogheid van Marcel
Ik heb vandaag deze podcast helemaal geluisterd Mathilde's Mysterie | NPO Radio 1
Het is true crime, want het gaat uiteindelijk over de vraag of zij vermoord is of niet, maar buiten dat klinkt Mathilde echt als een fascinerend persoon, wat de podcast ook heel boeiend maakt. Ik had voor de podcast nog nooit van haar gehoord eigenlijk, ga me zo maar eens wat meer verdiepen in haar leven.
Ja ik ging echt dagenlang googlen over haar leven
Heb deze ook geluisterd vond het idd echt heel interessant!
Dat is precies wat ik nu aan het doen ben! Heb het boek over haar ook op mn verlanglijstje gezet.
Mijn moeder vond haar ook een heel interessante vrouw, ze heeft de podcast helaas niet geluisterd maar ik wel, super tof dat ze ook naar die zus (toch?) gingen enzo
Ja klopt, ze interviewen ook haar zus. Ik zag dat een tentoonstelling over haar (ok eigenlijk over haar man) is niet al te ver van mij vandaan en ik ben morgenmiddag erg vroeg klaar met werken dus ik ga morgen eens kijken. 6 uur geleden had ik nog nooit van haar gehoordā¦maar ik wil die jurken wel eens in het echt zien!