Kaj en Monica?
Net klaar met de Tumor Tapes en dat is geen aanrader om te luisteren op de fiets, of je moet het niet erg vinden openlijk je tranen weg te vegen.
Oh, en als mensen van hardlopen/hardloopverhalen houden van niet-profs: Nog even over de marathon vond ik ook echt mega leuk, van Nydia van Voorthuizen (bekend van Damn, Honey!) en een vriend van haar. Ging over hun aanloop naar de Amsterdam Marathon.
Yes Kaj en Monica klopt @Ikbeneenkonijn hun podcast heet Gorgels & Geuze dus daar verwijst het naar. (Ze vallen onder het zelfde label als MMA)
Shout out naar Griezel en Greuzel!
SHOUT OUT
Gewoon weer lachen
Heb sowieso weer heel erg moeten lachen om de podcast van MM en Aaf vandaag
Ah vandaar, ik had al zitten googlen maar er kwam niets naar boven. Bedankt voor de opheldering.
Corine Koole heeft een nieuwe podcast voor de Volkskrant zag ik gisteren. Vond het al stom dat er van twee kanten niet meer nieuwe afleveringen kwamen. De podcast heet āde liefde van nuā en het zijn weer interessante verhalen en weer goed geĆÆnterviewd. Maar misschien ben ik wat dat laatste betreft een beetje bevooroordeeld want ik vind haar werk tot nu toe sowieso erg tof.
Ik vind deze podcast ook interessant, maar ik vind haar soms een beetje een nare, bevooroordeelde toon hebben. Kan er niet echt mijn vinger op leggen wat het precies is, maar soms doet ze zoān onaardig lachje terwijl ze haar vraag stelt ofzo? Vooral in die aflevering met Tammie (trans vrouw) vond ik het merkbaar, hoewel de reacties van Tammie daarop wel echt geweldig waren.
Oh ja dat herken ik wel! Dat is idd een nadeel. Zelf dacht ik dat het wat aan haar stem ligt, die klinkt ook al gauw wat irritant zalfig en wat neppig maar ik denk niet dat ze dit elke keer bewust doet. Ze onderbreekt soms ook op een beetje stomme botte manier en idd soms lijkt ze wat te willen schuren en komt ze gemenig over. De twee die ik nu had geluisterd vond ik dat niet zo opvallen, maar ze doet dit idd wel.Of ze dan vooroordelen heeft of deze scherp wil stellen wordt mij ook niet altijd zo duidelijk. Dus herken absoluut wat je zegt.
Het voordeel vind ik wel dat de opnames altijd heel rustig en duidelijk zijn en dat over het algemeen goed de tijd is om uit te praten voor de vervolg vraag komt. En dat er wel echt een duidelijk verhaal komt dat ook nog best too the point is. Vind al die eindeloze podcast heel irritant en dit is altijd strak en toch persoonlijk.
Ja ik vind het ook wel interessante gesprekken, maar tegelijkertijd haar ook bevooroordeeld. Ik heb het idee dat ze soms nog een beetje te veel in āhokjesā denkt en haar vragen daardoor soms wel sturend/bevooroordeeld overkomen. Maar tegelijkertijd merk je ook wel dat ze hier wel in veranderd in de loop van de afleveringen.
Ja dit inderdaad. Het is wel echt heel goed ge-edit denk ik, dat ze die combinatie van to the point maar wel rustig kunnen behouden. Ik denk dat ik alle relatiepodcasts gewoon vergelijk met Esther Perel (Where should we begin) maar dat is niet eerlijk, want zij is echt de koningin van de perfecte vraag stellen op het perfecte moment met de perfecte toon.
Ik was ook groot fan van Esther Perel maar heb volgens mij even een overkill gehad haha. Kan haar echt niet meer horen. Vind die nieuwe korte afleveringen waarin ze met 1 iemand belt nu wel leuk, maar die nieuwe afleveringen met die beste vrienden vond ik echt niet te doen. Die collegaās vond ik ook maar saai.
Zij is idd echt the Queen ja. Vind haar boeken ook echt fantastisch. Maar zij is ook echt psycholoog toch? Denk dat je dit verschil Ook goed kan merken.
Ik luister de podcast āTaboeā van Corine en Ronit Palache en daarin doet Corine soms ook wel uitspraken die me echt verbazen. Laatst bv over mannen die huilen. Dat vergelijkt ze dan met mannen die snoepen (āmannen die taartjes bestellen na het etenā) en dat vond ze echt vreselijkā¦
Dat vond ik zulke oppervlakkige uitspraken voor iemand die probeert verder te gaan dan clichés en de liefde in vele facetten in beeld te brengen⦠deed voor mij echt een beetje afbreuk aan haar als persoon/interviewer
Vond Teun en Gijs weer erg grappig A wie wel
Ohhh ik had helemaal geen zin om straks naar buiten te gaan om een rondje te lopen maar nu wel. Thanks
Hahah ik ook. Ik ging ook stuk om dat stukje over nierfalen en ātheo-rietjeā
Ik wil trouwens echt een āhallo jongensā shirt
Ik ooook! Edit: op alle drie de dingen hahaha