Podcasts (Deel 1)

Nieuwe seizoen van eetgeheimen van Miljuschka staat online. Vind het wel lekker wegluisteren.

5 likes

:dizzy: mediocre white man met connecties zijn :dizzy:

5 likes

Nee ik vond hem dus altijd heel leuk bij camping life. Echt zo’n gezellige vader die er ook nog knap uit zag. Maar meeeeeen ik kon hem hier echt niet hebben.

3 likes

Wow, alle afleveringen ook in een keer! Vind dit ook een leuke podcast, leuk dat geklets over eten. Vond de aflevering met Richard Groenendijk erg grappig

1 like

Jaaa die was echt top!

@tessel @pastelzwart Haha ik zat in de auto en zat echt met gekromde tenen, haha maar ik ben wel team Alexander en ik vind die TopNotch-gast ook een beetje een dweil. Op basis van de podcasts vind ik het maar een gladjakker, met waarschijnlijk een goede money-mindset, want echt een inhoudelijke visie heeft ie niet. Wat een oppervlakkig gewauwel.

4 likes

Ooh heerlijk. Ik kon het ongemak nauwelijks aan.

Overigens is de nieuwe Televisië over de Smaakpolitie weer top. Echt mijn favoriete podcast van dit moment.

4 likes

Haha ja dinsdag is ook echt mijn favo podcastdag! Ik moet soms echt wel hard lachen om de Shitshow door hoe ze dingen vertellen en je merkt wel dat ze dingen zwaar overdrijven waardoor ik wel leuk vind. Maar op sommige momenten kan ik ze ook echt niet uitstaan. Vooral als het over feministische onderwerpen gaat of andere maatschappelijke onderwerpen hebben ze soms echt een boomer-instelling vind ik. Zo van ‘zeur nou maar niet, er gaat al zo veel goed’ en het moet allemaal nog wel een beetje leuk blijven. En daar vind ik het lastiger doorheen luisteren. Maar blijf het toch luisteren haha.

3 likes

Haha ja daarom ben ik qua shitshow ook afgehaakt.

En ja ik was er vroeg bij, @Flippie, ik werd om half zes wakker en heb toen even in bed geluisterd :smiley:

2 likes

Haha ja snap ik goed. Ben zelf een paar afleveringen gestopt, maar toen ik niets meer te luisteren had en geen leuke nieuwe kon vinden toch maar weer verder gegaan. Maar denk dat ik op een gegeven moment wel weer ga afhaken haha.

Haha echt zo grappig dat Marc Marie zo hard moet lachen tijdens hun nieuwste aflevering, ik lag ook te grinniken in bed toen ik het luisterde :laughing:
En vond dat ze het probleem, van een vrouw met een collega van 30 jaar ouder, ook echt goed bespraken en goed advies gaven. En goed dat ze het eerdere probleem maar hebben laten gaan, balen dat het nodig was kan me ook echt vinden in de redenering erachter.

16 likes

Ja ik dacht dit ook, maar vond dat ze laatst dan heel makkelijk waren over iemand van 20 met seksdates met een man van 16 jaar ouder. ‘Tja meerderjarig is meerderjarig, doen wij niet moeilijk over’. Terwijl ik daar n.a.v. discussies in het youtuberstopic wel van mening veranderd ben.

4 likes

Ahhhhh ik vond dit ook zo pijnlijk. Maar vond het ook overduidelijk een dis van Alexander, dus snapte de reactie van Kees helemaal. Ik geloof Alexander ook niet echt, dat hij het echt niet snapte, of mist hij gewoon totaal een radar?

Edit, ik lees nu verder, noem je Kees de Koning nou een mediocre white man met connecties? Dat vind ik wel een absolute onderschatting van wat deze man voor de hiphop/muziekwereld in Nederland betekent heeft.

@pastelzwart Ik weet niet of je hem verder kent, maar ‘cool doen en mensen binnenhalen’ is wel een beeetje kort door de bocht haha. Hij heeft het grootste hiphoplabel van Nederland opgezet en nu heeft hij met deze mensen een podcastlabel opgericht.

Ik vind hem zelf ook altijd een beetje moeizaam hoor, daar niet van, maar vind dat jullie wel erg snel over zijn staat van dienst heenspringen.

Nee Alexander zat echt kritische vragen te stellen om een antwoorden uit hem te krijgen, dus ik denk dat hij het antwoord zelf ook wel wist. Maar snapte dat wel want het leek alsof die Kees geen idee had wat hij eigenlijk doet? Waar is z’n visie/missie, het lijkt ook net alsof iemand bij NRC zei oh zullen we een aandeel in jullie nemen? Want jullie maken wel leuke podcasts. Kees kwam echt ontzettend naïef over in ieder geval (maar dan wel weer het haantje willen zijn door soort van stoere dingen te zeggen waaruit nog meer blijkt dat hij echt weinig idee heeft van waar hij het over heeft (of hij doet alsof)).

2 likes

Nou ja, zij reageren natuurlijk op iets wat ingestuurd was (dus er is een bepaalde afstand, het is geen direct gesprek dat gevoerd wordt) en bij het probleem van eerder van diegene van 20 die seks had met iemand van 16 jaar ouder ging het probleem helemaal niet over grenzen stellen of dat diegene zich ongemakkelijk voelde bij het leeftijdsverschil of de machtsverhouding. En hier was daar natuurlijk wel sprake van, het probleem ging daar ook over. Ik begrijp wel dat zij daar dan niet ongevraagd dingen over gaan zeggen of adviseren, aangezien die hele podcast super luchtig en licht is qua onderwerpen (dat merk je ook wel aan het feit dat ze dat probleem over vaccinaties ingetrokken hebben omdat ze die beerput niet willen opentrekken).
Ik begrijp je punt hoor, maar ik denk dus dat ze een duidelijke lijn aanhouden om het wat luchtig te houden ook, dat is de insteek van de podcast.
Edit: misschien hadden ze dan bij dat eerdere probleem ook het standpunt ‘meerderjarig is meerderjarig, daar doen wij niet moeilijk over’ niet moeten uitspreken, vind ik ook wel.

1 like

In dit geval geloof ik ook wel dat hij het een beetje op gevoel doet en niet echt een plan heeft. Zo is hij TopNotch ook gestart en hij is nu in een positie dat hij iets kan beginnen op basis van gevoel (wat natuurlijk eigenlijk gevoel is, gebaseerd op jarenlange ervaring) en dat dat dan gewoon gaat rollen. Ben het wel met je eens dat daar niet echt een interessant gesprek uit kwam. Maar als Alexander inderdaad al niet eens die podcast heeft geluisterd, zich super slecht heeft voorbereid en dan zo’n dis over KPN geeft, snap ik wel dat je een beetje kribbig reageert.

1 like

Ik denk juist dat hij het heel goed weet en echt wel een strategie heeft (ook al is de strategie heel veel proberen en kijken wat werkt), maar dat hij daar in dit stadium nog niet veel over wilt delen omdat er nog super veel te winnen is op podcastgebied. Dus dat hij mensen gewoon nog niet wijzer wil maken. Wat overigens zijn goed recht is hoor haha. Maar dat vond ik heel erg doorschemeren in het gesprek waardoor hij super vage en slome antwoorden gaf. En ik denk dat Alexander dat ook door had en hem een beetje probeerde te prikken om toch nog wat los te krijgen. Maar goed, vond het van allebei mega kinderachtig eigenlijk haha.

1 like

Haha oke, maar dat was wel heel erg de indruk die ik kreeg met dit podcastlabel. Bij Topnotch zal het een ander verhaal zijn hoor. Hij kon niet echt onder woorden brengen wat hij nou deed qua podcasts? Hij was niet echt inhoudelijk betrokken, daar had hij mensen voor en ook geen langetermijn visie. Hij leek niet erg betrokken bij NRC, niet echt te weten hoe en wat zij nou bereiken en een eigen app hebben ontwikkeld.

Ik vond het ook van beide wat kinderachtig indd, ze hadden beiden wel een plan maar wilde de ander niet echt in de kaarten laten kijken ofzo.

@Junebug85 het was ook inderdaad een heel ander soort probleem, ik vond het contrast gewoon zo groot omdat deze man echt (terecht) helemaal met de grond gelijk gemaakt werd maar de vorige keer geen enkele kritische vraag gesteld werd.

1 like

Oh ik vond dat geen dis eigenlijk, wat zou hij moeten dissen? Alexander doet dat zelf net zo goed dus ik snap niet waardoor Kees zich zo liet kennen. Het is toch zo? En dat is toch niet erg?

@quarterlife Ja ik weet niet, het kwam op mij over, zeker toen het over het NRC ging, dat hij ook niet wist wat daar de plannen op langere termijn waren. Toen kwam hij met een vaag verhaal over een platform in Zweden maar het klonk niet alsof hij echt precies het klappen van de zweep wist en waarom hij zelf nou in zee gegaan was met het NRC. Daar zou je toch een duidelijk verhaal voor jezelf bij “moeten” hebben. Maar dat zal dan zijn “go with the flow” mentaliteit zijn die hem blijkbaar geen windeieren heeft gelegd dus het is ook niet erg maar wel mega opvallend dus ik snap de toon van het gesprek wel. Overigens was Ernst Jan nog erger vond ik haha zo paternalistisch dat hij een paar keer zei “Bij NRC hebben ze gezegd dat
” “NRC hun visie is heel duidelijk
” haha jaaahaa jij weet het Ernst

2 likes

Ahh ja ik interpreteer het wel echt anders. Het lijkt me super onwaarschijnlijk dat een ander bedrijf zo’n groot aandeel in je bedrijf krijgt zonder dat je het hebt over wat je daarmee wilt bereiken. Daar moet wel een strategie achter zitten want anders kom je nooit tot een deal. En NRC probeert ook super groot te worden met podcasts en wil die informatie ook echt nog niet delen met andere media. Maar goed, maakt ook niet uit haha. Kan van alles achter zitten natuurlijk en we zullen het niet snel weten hoe het echt zit.

2 likes