Nee Alexander zat echt kritische vragen te stellen om een antwoorden uit hem te krijgen, dus ik denk dat hij het antwoord zelf ook wel wist. Maar snapte dat wel want het leek alsof die Kees geen idee had wat hij eigenlijk doet? Waar is z’n visie/missie, het lijkt ook net alsof iemand bij NRC zei oh zullen we een aandeel in jullie nemen? Want jullie maken wel leuke podcasts. Kees kwam echt ontzettend naïef over in ieder geval (maar dan wel weer het haantje willen zijn door soort van stoere dingen te zeggen waaruit nog meer blijkt dat hij echt weinig idee heeft van waar hij het over heeft (of hij doet alsof)).
Nou ja, zij reageren natuurlijk op iets wat ingestuurd was (dus er is een bepaalde afstand, het is geen direct gesprek dat gevoerd wordt) en bij het probleem van eerder van diegene van 20 die seks had met iemand van 16 jaar ouder ging het probleem helemaal niet over grenzen stellen of dat diegene zich ongemakkelijk voelde bij het leeftijdsverschil of de machtsverhouding. En hier was daar natuurlijk wel sprake van, het probleem ging daar ook over. Ik begrijp wel dat zij daar dan niet ongevraagd dingen over gaan zeggen of adviseren, aangezien die hele podcast super luchtig en licht is qua onderwerpen (dat merk je ook wel aan het feit dat ze dat probleem over vaccinaties ingetrokken hebben omdat ze die beerput niet willen opentrekken).
Ik begrijp je punt hoor, maar ik denk dus dat ze een duidelijke lijn aanhouden om het wat luchtig te houden ook, dat is de insteek van de podcast.
Edit: misschien hadden ze dan bij dat eerdere probleem ook het standpunt ‘meerderjarig is meerderjarig, daar doen wij niet moeilijk over’ niet moeten uitspreken, vind ik ook wel.
In dit geval geloof ik ook wel dat hij het een beetje op gevoel doet en niet echt een plan heeft. Zo is hij TopNotch ook gestart en hij is nu in een positie dat hij iets kan beginnen op basis van gevoel (wat natuurlijk eigenlijk gevoel is, gebaseerd op jarenlange ervaring) en dat dat dan gewoon gaat rollen. Ben het wel met je eens dat daar niet echt een interessant gesprek uit kwam. Maar als Alexander inderdaad al niet eens die podcast heeft geluisterd, zich super slecht heeft voorbereid en dan zo’n dis over KPN geeft, snap ik wel dat je een beetje kribbig reageert.
Ik denk juist dat hij het heel goed weet en echt wel een strategie heeft (ook al is de strategie heel veel proberen en kijken wat werkt), maar dat hij daar in dit stadium nog niet veel over wilt delen omdat er nog super veel te winnen is op podcastgebied. Dus dat hij mensen gewoon nog niet wijzer wil maken. Wat overigens zijn goed recht is hoor haha. Maar dat vond ik heel erg doorschemeren in het gesprek waardoor hij super vage en slome antwoorden gaf. En ik denk dat Alexander dat ook door had en hem een beetje probeerde te prikken om toch nog wat los te krijgen. Maar goed, vond het van allebei mega kinderachtig eigenlijk haha.
Haha oke, maar dat was wel heel erg de indruk die ik kreeg met dit podcastlabel. Bij Topnotch zal het een ander verhaal zijn hoor. Hij kon niet echt onder woorden brengen wat hij nou deed qua podcasts? Hij was niet echt inhoudelijk betrokken, daar had hij mensen voor en ook geen langetermijn visie. Hij leek niet erg betrokken bij NRC, niet echt te weten hoe en wat zij nou bereiken en een eigen app hebben ontwikkeld.
Ik vond het ook van beide wat kinderachtig indd, ze hadden beiden wel een plan maar wilde de ander niet echt in de kaarten laten kijken ofzo.
@Junebug85 het was ook inderdaad een heel ander soort probleem, ik vond het contrast gewoon zo groot omdat deze man echt (terecht) helemaal met de grond gelijk gemaakt werd maar de vorige keer geen enkele kritische vraag gesteld werd.
Oh ik vond dat geen dis eigenlijk, wat zou hij moeten dissen? Alexander doet dat zelf net zo goed dus ik snap niet waardoor Kees zich zo liet kennen. Het is toch zo? En dat is toch niet erg?
@quarterlife Ja ik weet niet, het kwam op mij over, zeker toen het over het NRC ging, dat hij ook niet wist wat daar de plannen op langere termijn waren. Toen kwam hij met een vaag verhaal over een platform in Zweden maar het klonk niet alsof hij echt precies het klappen van de zweep wist en waarom hij zelf nou in zee gegaan was met het NRC. Daar zou je toch een duidelijk verhaal voor jezelf bij “moeten” hebben. Maar dat zal dan zijn “go with the flow” mentaliteit zijn die hem blijkbaar geen windeieren heeft gelegd dus het is ook niet erg maar wel mega opvallend dus ik snap de toon van het gesprek wel. Overigens was Ernst Jan nog erger vond ik haha zo paternalistisch dat hij een paar keer zei “Bij NRC hebben ze gezegd dat…” “NRC hun visie is heel duidelijk…” haha jaaahaa jij weet het Ernst
Ahh ja ik interpreteer het wel echt anders. Het lijkt me super onwaarschijnlijk dat een ander bedrijf zo’n groot aandeel in je bedrijf krijgt zonder dat je het hebt over wat je daarmee wilt bereiken. Daar moet wel een strategie achter zitten want anders kom je nooit tot een deal. En NRC probeert ook super groot te worden met podcasts en wil die informatie ook echt nog niet delen met andere media. Maar goed, maakt ook niet uit haha. Kan van alles achter zitten natuurlijk en we zullen het niet snel weten hoe het echt zit.
Mijn two cents: Alexander is soms gewoon een zuiger en een irritant ventje, maar Kees is op dit moment gewoon onzeker over wat hij aan het doen is, (en heeft duidelijk ook nog geen idee,) en vat daarom iedere vraag op als een vorm van kritiek.
Echt vermoeiend gesprek.
Hahaha ik vind dit een goede samenvatting van bovenstaande.
@pastelzwart Verder wel met je eens dat hij vrij vermoeiend is en ook heel defensief kan doen. Volgens mij is hij echt iemand die je aan jouw kant moet hebben, anders heb je een probleem.
Ben niet heel erg verbaasd, vond de laatste twee seizoenen ook echt wel minder.
Oké inmiddels heb ik er 4 ofzo geluisterd en ik vind het wel jammer dat de vragen/opmerkingen echt bij elke gast hetzelfde zijn. Oké Miljuscka, we weten nu wel dat je sambal door je yoghurt doet en van curry houdt.
Ik had ook wel zoiets verwacht. Volgens mij wisten ze ook geen onderwerp meer te verzinnen. En de halve aflevering ging over andere dingen, nauwelijks over het onderwerp van de week.
Ah nee ben ook niet verbaasd. Was ook al een poos afgehaakt.
Vind het eigenlijk wel knap van ze. Zijn genoeg podcasts die door gaan omdat het zo’n succes is en zij zien zelf ook in dat ze hun hoogtepunt voorbij zijn en maken andere plannen.
Mijn nieuwe podcast verslaving is Celebrity memoir bookclub. Twee dames die velen memoirs lezen en daar over kletsen. Ik vind het geweldig! Beetje neuzen in boeken van bekende mensen zonder dat je ze echt hoeft te lezen. Wel het geklets aan het begin doorspoelen, normaal houd ik wel van klets podcasts (Marc Marie en Aaf, volksjury) maar bij deze podcast vind ik het echt niet boeiend. Het geklets over de memoirs daarentegen kan niet lang genoeg doorgaan!
Leuk, heb me geabbonneerd!
Ik vind The Dropout echt zooo boeiend. Geen kleine man is ook weer erg sterk, van Schik. Ik vreet alles wat zij maken met plezier. En ik ben ook net begonnen met Een soort god, tot nu wel boeiend. Kan alleen haar accent nog niet helemaal plaatsen
Jammer! Benieuwd waar ze nu mee gaan komen. Ik hoop stiekem wel dat ze podcasts blijven maken.
Ja ze lijkt dat wel een heel spannend feitje van zichzelf te vinden, lekker gek Na één keer wisten we het ook wel indd.
The Dropout is idd echt een enorme aanrader!
Ook omdat het op dit moment gaande is, echt zo spannend wat die jury straks gaat doen!
Haha ik vond de Shitshow wel weer mooi met die ingezonden brief/dat ingezonden berichtje