Podcasts (Deel 1)

Ik heb de nieuwste This American Life geluisterd en hij is weer prachtig. Echt heel mooi gemaakt en zo integer verteld.
TW het gaat over abortus en aangeboren afwijkingen.

2 likes

Ik ben zelfs maar door 1 aflevering geraakt. Goed verhaal waarschijnlijk, maar de uitwerking vind ik ook zó saai. Ik vind de acteur ook niet goed gecast. Hij klinkt niet als een barman, maar als een theateracteur (geen idee hoe een barman dan wel ā€˜hoort’ te klinken :grinning:). Ik zit me ook constant af te vragen wie de acteur is (ik ben zelf Vlaams en wsl is het een heel bekende acteur), ook al niet goed om ā€œin het verhaal te komenā€ā€¦

Blijkbaar zorgt de podcast toch voor enige animo (of het geld dat je ermee kan winnen), want op deze site wisselen mensen tips uit: Help Louis Podcast: Hints & Tips - Win €25.000

1 like

Haha Monica Geuze die in haar podcast met Kaj Gorgels (de aflevering van gisteren) met de xylofoon van Marc Marie Huijbrechts zit, en dan ook nog de opmerking maakt dat het leuk is om zo’n pingeltje tussen de items te doen. Hoop voor haar dat dat stokje ontsmet is tussendoor want Marc Marie zit er altijd mee in z’n mond volgens mij :grin:

4 likes

Haha ja dat stokje vindt alle openingen van zijn hoofd, heb het al in zijn oor zien zitten en richting zijn neus :joy:

2 likes

Als gewone pensionado zou ik 'm inderdaad wel geloofwaardiger vinden :grinning:

Haha, in de nieuwe aflevering van de Eeuw nemen ze dat boek van Bonnie (de YouTuber) lekker een beetje op de hak :grinning_face_with_smiling_eyes: Snap ook niet helemaal waarom dat naar hen wordt opgestuurd, die twee zijn toch echt het tegenovergestelde van de doelgroep van dat boek?

3 likes

Ooeeh ik ga weer eens de Eeuw luisteren

Ah hoor het echt net en het viel wel mee, het is idd niet de doelgroep en dat zeggen ze zelf ook.

Haha: het doortrekken van deelvraag ā€œen waar lag je toenā€ naar Botte op bezoek bij Bram door Ype… :joy:

2 likes

Haha ja zelfs de titel van de aflevering is ā€œen waar lag je toenā€.

1 like

Oh dat zie ik nu pas, hahaha lol.

3 likes

In de aflevering van vandaag zitten ze onder zijn oksel :thumbsup:

:partying_face:

2 likes

oee wat voor aflevering is dit geworden?

1 like

Een na laatste aflevering van The Dropout geluisterd. Vind het echt spannend! Zijn er meer mensen die het luisteren en wat denken jullie hoe de jury gaat oordelen?

Overigens verbaas ik me nav deze podcast wel echt over het Amerikaanse rechtssysteem. Het lijkt zo willekeurig om een jury te hebben van bij elkaar geplukte burgers die dan een oordeel moeten vellen. Zonder ervaring, zonder opleiding etc.

2 likes

Ik heb zo gelachen weer om Marc Marie en Aaf.

ā€˜Als je een god ziet langs komen met zijn broek op z’n knieeĆ«n, kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het Zeus is’.

:joy:

8 likes

Ja spannend he! Ik vond het laatste stuk van de government wel sterk, denk dat ze wel de bak indraait al schijnt dat dus nog lastig te worden. Dacht altijd dat het me best interessant leek om in zo’n jury te zitten, maar aan de andere kant kun jij dan dus medeverantwoordelijk zijn voor iemand die misschien wel onschuldig een gevangenisstraf krijgt :fearful:

2 likes

Ik denk dat ze op meerdere charges not guilty wordt verklaard. Ging echt heen en weer deze podcast, maar vind het verweer een stuk sterker en uiteindelijk is het beyond a reasonable doubt. Ik geloof sws al niet dat ze een kwade genius, met een sterk vooropgezet plan is. Eerder het silicon valley, fake it till you make it

2 likes

Ik heb pas een paar afleveringen van het 2e seizoen geluisterd maar idd, dat jurysysteem. Zó bizar. Ook dat beide partijen hele strategieĆ«n hebben om zo’n jury naar hun hand te zetten.

Het kan zijn dat dit nog beter wordt hoor, maar ik merk dat ik het best wel naar vind hoe de podcastmakers het ā€˜emotional abuse’ verhaal framen. Ze zeggen niet direct dat het niet waar is (althans tot nu toe), maar ik vind het er best wel dik bovenop liggen met opmerkingen zoals ā€œZe zegt dat er sprake was van emotionele mishandeling maar kijk deze sms’jes waarin ze zegt dat ze van hem houdtā€ of ā€œZou iemand die emotionele mishandeling heeft meegemaakt echt binnen een paar jaar een nieuwe vriend en een baby hebben?ā€. Zo onwetend en potentieel schadelijk zijn dat soort opmerkingen. Dat je van iemand houdt of binnen een paar jaar je leven weer oppakt zegt echt helemaal niets over of er wel of geen sprake was van emotionele mishandeling.

1 like

Ik vroeg me ook af wat dat hele ā€˜emotional abuse’ verhaal te maken heeft met de vraag of ze wel of niet schuldig is.

Wellicht spoiler

Samenvatting

Eigenlijk niets. De zaak draait er volgensmij om of zij bewust mensen heeft voorgelogen over wat ze wel en niet konden waarmaken. Die relatie heeft er dus niets mee te maken, en de aanklager benadrukt ook naar de jury dat ze zich niet bezig hoeven te houden over of die relatie wel of niet abusive was. Ik vind het hard gezegd ook niet relevant, en denk dat het manipulatief is ingezet om Elizabeth als slachtoffer te schetsen

2 likes