Podcasts (Deel 1)

Maar ze leggen toch gewoon uit wat de gedachtegang van de procespartijen is? Het is niet hun persoonlijke gedachte. Het is hoe er in de rechtszaak tactisch wordt omgegaan met een dergelijke verklaring, waarbij het inderdaad relevant is om ook aandacht te besteden aan bewijs voor het tegendeel. Dat hele rechtssysteem is super nasty, maar werkt wel zo

Ja klopt, op voorhand reageerden ze heel sceptisch, vond ik ook. Maar ik vind het ook wel terecht hoor, dat je zo een verdedigingslinie met de nodige scepsis benaderd in een dergelijke zaak. Die Sunny ontkent dit ook echt bij hoog en laag dat er sprake was van misbruik in de relatie.

Uiteindelijk komt dit aan de orde in de rechtszaal, omdat Elizabeth en haar advocaat dit verhaal uit de doeken doen. En dan vind ik ze (de podcastmakers) er veel genuanceerder op reageren.

En uiteindelijk inderdaad wat anderen ook zeggen, leggen ze uit (dat doet de aanklager in de rechtszaal ook) dat het in the end niet uitmaakt of zij in een abusive relatie zat met Sunny, voor de zaak waar ze voor terecht staat.

Maar het is natuurlijk wel context die de verdediging met een reden erinbrengt.

Ja ik denk dit ook wel, dat ze niet voor helemaal guilty gaan.

Een kwade genius is ze denk ik ook zeker niet. Ik denk dat zij oprecht geloofde dat haar idee de potentie had een succes te worden.

Maar dat ze, toen het bedrijf bijna failliet ging, dus juist daarom bereid was om de boel te verdraaien en investeerders voor te liegen. Maarja dat is dus ook de redeneerlijn van de aanklagers. Mij hebben ze wel overtuigd haha :sweat_smile:

Geen idee wat daarvoor als strafmaat gehanteerd wordt. Als ze er helemaal mee wegkomt zou ik dat toch ook niet rechtvaardig vinden.
Edit: 20 jaar zie ik [Rechtszaak tegen 'megafraudeur' Elizabeth Holmes voorbij, jury aan zet | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl] Wel echt veel :scream:

Maarre, ze hadden voorspelling gedaan nog voor Kerst een verdict. Nog niks gelezen in de krant :innocent:

Ja dit idd, wel echt een mega verantwoordelijkheid.

En geen sudoku spelen!

Ik heb de podcast ook geluisterd, alleen bij de laatste afleveringen ben ik wat afgehaakt want ik vond de tijdsinvestering wel erg groot worden. Vooral als er telkens dezelfde dingen worden herhaald.

Ik ben wel enorm benieuwd wat de jury gaat beslissen. Volg de nieuwssites niet echt dus zal het hier wel lezen!

1 like

Spoiler over Help Louis

Marc Marie en Aaf hebben het nu als suikeroom in hun podcast, het is een samenwerking tussen de postcode loterij en Tonny Media? Wat slecht dit zeg!

2 likes

het voelde al aan als een of ander bullshit verhaal, die podcast. Maar door die sponsors kunnen ze natuurlijk wel de podcast blijven maken, dus allemaal prima. Vraag me vanuit de postcode loterij wel een beetje af of dit echt werkt als reclame want wie luistert er nou naar die podcast?

3 likes

Er komt een podcast over Anton de Kom. Hij heeft Wij slaven van Suriname geschreven en was verzetsstrijder in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De podcast heet Ik ga strijden en er is alleen nog een trailer beschikbaar. Ik ben benieuwd

8 likes

Nou ongeveer een uurtje later en er staan drie afleveringen online van deze podcast

3 likes

Ben zojuist trotse bezitter geworden van het ā€˜hallo jongens’ shirt :smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Ze praten hier over in de nieuwste POM. Conclusie: Alexander vindt Alexander ook een irritant zuigend ventje en hij bedoelde het wel vervelend

2 likes

Dat hoofd van Gijs :rofl:

Ik luister de podcast over de schat van Serooskerke. Tof verhaal maar er vallen zoveel stiltes, ik denk steeds dat mijn oortjes kapot zijn🤣

2 likes

Ik ben sinds een paar uur geleden petje af lid en tot nu toe erg leuk en chill zonder reclame!

2 likes

Ja vind ik ook @pastelzwart!

4 likes

Moest erg lachen om de restjesavond van Teun en Gijs, dit zijn wel m’n favoriete soort afleveringen haha

5 likes

Ja maar dat eeeeten van die varkensnek ik ging baaaad

Maar ik heb wel extreme misofonie :joy:

2 likes

Hahaha ja dat hadden ze van mij ook wel achterwege mogen laten maar moest er ook wel weer om lachen

1 like

Ja same hahaha was goede exposure therapie

1 like

Oooh er is ook nog jus!! We zijn de jus vergeten!!!

Hahaha zelfs voor mij als niet misofoon ging het erg ver

1 like