Podcasts (Deel 1)

Hmm, dat nieuwe format klinkt idd wel ‘vol’. Ga het iig eens proberen!

1 like

Ik heb denk ik alle Nederlandstalige over true crime gehad. België ook al gekeken en elke dag zoek ik weer maar kom nog steeds niks tegen. Mocht iemand nog een geweldige weten die bv slecht te vinden is dan hoor ik het graag

3 likes

De volksjury ken je dan waarschijnlijk al? Zijn twee Belgische meiden. Vind ik persoonlijk heel leuk, maar moet je wel van houden

3 likes

Ook het geheim van rijswijk en het geheim van wijsman al geluisterd?

4 likes

Volgens mij heeft @Luzarl ooit een mega-lijst van true crime podcasts in dit topic gepost, kun je misschien met de zoekfunctie wel vinden.

1 like

Je kan even lid worden van deze groep op fb. Bij de vastgezette berichten staat een bericht van mij met meer dan 50 Nederlandstalige podcasts (en heel veel Engelse en zelfs wat Duitse) en de comments staan ook bomvol

1 like

Ja die heb ik toen idd opgeslagen. En de volksjury vind ik minder worden door het vele geklep voor het begint. Kan natuurlijk doorspoelen maar veel al geluisterd.

Ik weet dat niet iedereen hier fan is van Napleiten, maar de nieuwste aflevering vind ik een aanrader.

Het gaat over een man die een heftig verkeersongeluk heeft veroorzaakt. Later blijkt dat hij bijna vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol n zijn bloed had. Alleen had hij niks gedronken, hij leed aan een zeldzame aandoening waardoor je lichaam die alcohol aanmaakt.

Het gaat vooral over hoe hij gediagnosticeerd werd, het lijdensweg naar de rechtszaak en het gezeik met het cbr.

10 likes

Oh ja echt een bizar verhaal is dat

1 like

Ik vind moordzaken, de stemmen van assisen en napleiten ook goed in dat genre.

2 likes

Jaaaa zeker

1 like

Ik vind napleiten echt een super interessante podcast! Kijk elke keer uit naar donderdag :sweat_smile:

4 likes

Vind dat ook een super leuke podcast! Maar vind dit wel een spoiler, jammer dat ik het verhaal al kende bij het begin.

2 likes

Ik heb ongeveer de beschrijving van de aflevering zelf overgenomen, maar ik blur het anders wel

3 likes

Aah dan heb ik niks gezegd hoor! Die lees ik nooit, haha. Vind het van deze podcast wel leuk dat er juist vaak een twist in zit, net zoals met die hooligan aflevering bijvoorbeeld.

Blij met de Podcast tips hier in het topic! Ben nu bezig in The Missing Cryptoqueen. Wat een verhaal!

2 likes

Die stem van die jongen van de schrik van Roden kan ik best hebben, maar hij spreekt allemaal komma’s uit die er niet (horen te) staan en dat is een taalergernis de luxe voor me :weary:

Ik ga nu, een kopje thee zetten om te kalmeren.

5 likes

Zijn er nog meer mensen die naar Bloody Sunday in Roermond luisteren? Bloody Sunday in Roermond | NPO Radio 1

Hoezo is er een IRA aanslag gepleegd in Nederland en heb ik daar nog nooit van gehoord? Ik heb geschiedenis gestudeerd en ben ik Noord Ierland geweest dus je zou denken dat dit wel ooit voorbij is gekomen, maar ik had hier dus nog nooit van gehoord.

8 likes

Bijna niemand. Serie the spectacular gaat daar over, is ook recent uitgekomen

4 likes

Ik luister ook naar de podcast. Heb een geschiedenis opleiding gedaan (lero), ook nog nooit wat van gehoord en ben wel geïnteresseerd in het onderwerp.

2 likes

Jaaa dit vind ik ook. Deze podcast is qua verhaal te gek, maar zijn intonatie is echt lastig. Heb het artikel daarover die hierboven gedeeld werd gelezen en daarom doorgezet en het losgelaten, maar het is wel echt jammer dat veel mensen daardoor kritisch zijn (mijn zus luistert altijd dezelfde podcasts als ik, maar bij deze zei ze “Sorry hoor Douwe, maar dit trek ik niet.”)

1 like