Podcasts (Deel 1)

Bestaat er eigenlijk een leuke podcast die gaat over het verstandig met je financiën omgaan, waarbij de focus niet zo ligt op beleggingen?

Haha oh weer heerlijk gelachen om Marc-Marie z’n rectificatie aan het begin van de podcast onder het dekbed.

11 likes

Misschien Op Orde van de Damn Honey ladies?

Ja, dat vroeg ik me ook af! Want bedoelde hij dat het niet pas was gebeurd of was het héle verhaal uit z’n duim gezogen?!

In een spoiler voor wie wil wachten op The Drop-Out aflevering:

1 like

Hij bedoelde toch dat het wel was gebeurt maar dat ze de podcast wat in het voren opnamen, dus dat het gebeurde toen de winkels nog open waren. Of heb ik er dat maar van gemaakt? (Al denk ik wel dat hij het wat smeuïger maakt dan het echt gebeurt.)

7 likes

Ik ben nu 9/12 aan het luisteren, gaat over ‘the aftermath’ van 9/11. Is erg mooi gemaakt.

Oja dat zou het goed kunnen zijn!

Dank voor jullie vele tips in de loop van het topic, heb er al veel van versleten. Ik heb ook twee aanraders, voor liefhebbers van true crime maar dan een beetje anders:

• Bad Women, the Ripper retold. Niet heel slim gekozen titel want juist een mooie feministische inslag.
  • Het geheim van Wijsman. Intrigerend verhaal over een misdaad van precies 100 jaar geleden.
3 likes

Dit haalde ik er ook uit ja.

Heerlijke podcast weer. Zo zonde dat ze steeds korter moeten.

Ik heb het nog niet gehoord maar het doet me eraan denken dat ze een tijdje terug de namen van nieuwe vrienden van de eeuw gingen oplezen (dus normaal: Susan, Jeroen, Sien) en Bonnie zich blijkbaar onder haar bedrijfsnaam had ingeschreven. En toen zei Ype volledig onbegrijpend "Bij Bonnie…?? :o_o:’ haha. Het klinkt natuurlijk ook een beetje gek als je een gewone naam verwacht en niet weet wat het is.

Heb me vandaag gewaagd aan een paar afleveringen Geuze en Gorgels (ja ik wilde iets hebben zonder al te veel diepgang, dat is wel gelukt :stuck_out_tongue: ) maar vind Monica best wel onsympathiek overkomen, terwijl ik dat normaal bij haar wel mee vind vallen. Wel een paar keer om gelachen, maar niet iets wat ik structureel nog verder ga luisteren.

Nu Restjesavond deel II luisteren van Teun en Gijs :heart_eyes:

4 likes

Ik luister momenteel de podcast De schrik van Roden, van Trouw. Ik vind het een heel interessante podcast! Zal hieronder de omschrijving plaatsen;

Alle afleveringen zijn al beschikbaar in de podcast app van NRC!

11 likes

Ja! Vind het heel interessant en de jongen/man heeft een fijne stem.

1 like

Haha ja en het grappige is dus dat zijn stem eerst een probleem was voor de podcast;

Maar ik luister ook graag naar zijn stem!

1 like

Nahh, wat stom! Ik vind het juist heel prettig luisteren. Je hoort wel dat hij jong is, maar dat vind ik ergens ook wel leuk.

3 likes

Pfff ik luister de nieuwste MM en Aaf, en ik vind het probleem van de week en de oplossing echt shocking. Het probleem is dat een meisje date/sekst met een jongen die snel klaarkomt, zij komt dus (?) nooit klaar tijdens seks met deze jongen en zij weet niet hoe ze dit ter sprake moet brengen. Oplossingen van het internet: hij moet eerst even een keer aftrekken oid of maar gewoon verder na de eerste keer klaarkomen. Of ze moeten meer moeite steken in het ‘voorwerk’. Ik vind de term ‘voorwerk’ zo suf. Dat is vaak DE kans voor vrouwen om klaar te komen, hoezo is dat dan ‘voorwerk’. Alsof het allemaal gaat om penetratie. Gaat er niemand zeggen dat deze jongen in dit geval even opgevoed moet worden, dat hij begrijpt dat hij best even zijn best moet doen voor zijn sekspartner? Echt een rare manier van dit probleem bespreken.

16 likes

Ik heb de podcast niet geluisterd, maar het lijkt alsof ze idd helemaal langs haar heengaan en zich focussen op de jongen alsof het ‘zijn probleem’ is. Van tevoren een keertje extra aftrekken zodat je misschien een minuut langer kunt penetreren gaat echt niks oplossen voor hun seks, denk ik

3 likes

Nou zij benoemt ook heel duidelijk dat ze liever wil dat die penetratie langer duurt, dus die eerste praktische oplossing snap ik wel. Dan alsnog moet je het met hem bespreken, want anders snapt hij niet dat het een probleem is voor haar. Maar ik zou gewoon zou graag willen dat ze benoemen dat je seks hebt met elkaar zodat het voor beiden leuk is. Geef haar mee hoe het gesprek aan te gaan, ook al is dat lastig.

2 likes

Ja ik had het idee dat die hele tmobile advertentie waarbij ze de oplossing voor het probleem via internet moesten opzoeken nogal afdeed aan de kwaliteit van de oplossing waar ze mee kwamen. Gelukkig wordt het probleem ook op Instagram gezet waar mensen kunnen commenten met hun oplossing, hopelijk kwam daar wel iets fatsoenlijks uit.

1 like