Ja echt top
Ook podcast gerelateerd! Ik heb vandaag opnames gehad voor een podcast, twee collega’s zijn een podcast gestart en vroegen of dat ik gast wilde zijn in een van hun eerste afleveringen. Gaat over docent zijn en wat daar bij komt kijken. Was echt heel leuk om te doen, ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden ook. Ben nu al deels vergeten wat ik allemaal gezegd heb haha. Komt over een paar weken op spotify te staan en ze nemen dus een hele reeks op!
Ugh ja indd, ik proef echt te weinig zelfspot bij ze. Is wel echt een van mijn favo irritainment podcasts, samen met Leonie’s verbouwing en POM.
Ja ik vond het ook altijd wel leuk maar ga zo slecht op die focus van EJ op optimalisatie/productiviteit. Pffff doe rustig. Alexander die relt vind ik altijd wel mooi (zoals vandaag op twitter)
Haha vond Alexander ook wel leuk hoe die terugkeek op de rel met Kees, ik hou wel van een beetje irritant doen, denk altijd dat ik me met hem echt uren kan vermaken, al is het pratend over het songfestival. EJ kan ik ook slecht handelen met z’n boekjes en workshops.
Wat een doorzettingsvermogen heeft hij gehad zeg! Leuk inkijkje achter de schermen. Bedankt voor het delen!
Ik ben aan Partners In Crime begonnen van Kees van der Spek, ik houuuu van die man en zijn verhalen dus vind het helemaal leuk. Staan nu 4 afleveringen online met collega’s Alberto Stegeman en Mick van Wely
Ik ben bijna klaar met de restjesavond afleveringen van Teun en Gijs, ik moet steeds hardop lachen tijdens m’n wandeling en tegenliggers denken volgens mij steeds dat ik ze begroet met zo’n hele blije glimlach ofzo.
En binnenkort een nieuw seizoen cocainekoorts! Daar ben ik heel benieuwd naar, vond het echt een leerzame en eye-opening podcast.
En Landmassa vind ik ook een goede tip voor een podcast, ze worden ook steeds leuker. Gaat over “ruimte” (meer openbare ruimte, ruimtelijke ordening en ook architectuur).
Ik leer er altijd heel veel van. Bijvoorbeeld over zo’n mega gebouw wat ze in Parijs willen neerzetten in de vorm van een toblerone haha. Oh en dat er iemand is die in Amsterdam o.a. winkeliers belt om te checken of de ruimte boven de winkel gekocht kan worden om als woning te gebruiken.
Ik luisterde vroeger ook graag naar Vink, maar toen ging Mischa Blok weg en ben ik even afgehaakt. Vond de combi Stan, Mischa en Vincent wel prima werken. Begrijp nu dat zij weer terug is? Dat is voor mij juist reden om misschien weer te gaan luisteren .
Hmm, dat nieuwe format klinkt idd wel ‘vol’. Ga het iig eens proberen!
Ik heb denk ik alle Nederlandstalige over true crime gehad. België ook al gekeken en elke dag zoek ik weer maar kom nog steeds niks tegen. Mocht iemand nog een geweldige weten die bv slecht te vinden is dan hoor ik het graag
De volksjury ken je dan waarschijnlijk al? Zijn twee Belgische meiden. Vind ik persoonlijk heel leuk, maar moet je wel van houden
Ook het geheim van rijswijk en het geheim van wijsman al geluisterd?
Volgens mij heeft @Luzarl ooit een mega-lijst van true crime podcasts in dit topic gepost, kun je misschien met de zoekfunctie wel vinden.
Je kan even lid worden van deze groep op fb. Bij de vastgezette berichten staat een bericht van mij met meer dan 50 Nederlandstalige podcasts (en heel veel Engelse en zelfs wat Duitse) en de comments staan ook bomvol
Ja die heb ik toen idd opgeslagen. En de volksjury vind ik minder worden door het vele geklep voor het begint. Kan natuurlijk doorspoelen maar veel al geluisterd.
Ik weet dat niet iedereen hier fan is van Napleiten, maar de nieuwste aflevering vind ik een aanrader.
Het gaat over een man die een heftig verkeersongeluk heeft veroorzaakt. Later blijkt dat hij bijna vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol n zijn bloed had. Alleen had hij niks gedronken, hij leed aan een zeldzame aandoening waardoor je lichaam die alcohol aanmaakt.
Het gaat vooral over hoe hij gediagnosticeerd werd, het lijdensweg naar de rechtszaak en het gezeik met het cbr.
Oh ja echt een bizar verhaal is dat
Ik vind moordzaken, de stemmen van assisen en napleiten ook goed in dat genre.