Podcasts (Deel 1)

Ik ook! Verwachtte er niets van, maar heb alles in 1,5 week geluisterd, haha, heel interessant om een zaak vanuit advocatenperspectief te horen, zonder alle sensatie en bevooroordeling die er meestal in de media bij komt.

Nu ik alles in zulke korte tijd heb gehoord heb ik wel iets minder vertrouwen in de politie. :face_with_hand_over_mouth: Gaat best regelmatig over niet kloppende proces verbalen (PV’s :crazy_face:) en tunnelvisie en valse bekentenissen onder druk in verhoorkamers.

7 likes

Mijn podcast feed overgezet naar antenna pod. Mijn nieuwe ontdekking is alle geschiedenis ooit!

5 likes

Ja! Heel fijne stem. Bij de laatste dans ook iedere keer over zijn eigen liedje, maakte hij echt een gimmick van :joy:

3 likes

Wat een chille feed dit :fist:

3 likes

Ja klopt! Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik maar een paar afleveringen van ze geluisterd heb, maar ze hebben een reeks over grensoverschrijdend gedrag binnen de scene, en die zijn heel sterk.
Ook axie in de maxi is een activistische podcast, maar dan over ouders met kinderen, heel tof!
Radio kookpunt en het redelijke midden zijn ook activistisch, doch niet op het niveau van eerdergenoemden.
Radio kookpunt heeft echt heel goede afleveringen, ik vind het echt heel jammer dat hij al sinds september geen podcasts meer maakt. Mijn favoriete aflevering is nummer 13: de revolutionaire herfst van 1918.
Bij het redelijke midden luister ik mee vanaf seizoen 2, sindsdien hebben ze ook vrouwelijke hosts en dat vind ik heel fijn, want ik luister liever niet te veel naar mannen haha.

2 likes

Hahaha ik dacht naar aanleiding van jouw post: laat ik radio kookpunt eens checken, die kende ik nog niet. Maar zodra ik de stem van de host hoorde realiseerde ik me dat ik die ooit heb gedate en m’n hart toch nog steeds wel een minibeetje gebroken is :joy: Jammer, klinkt verder wel echt leuk!

3 likes

Hier hetzelfde!! Interessante podcast. Wel soms heftige verhalen…

Ik heb eindelijk alle 76 afleveringen van ā€œFair Gameā€ uit.
Het is een podcast van Leah Remini en Mike Rinder, twee voormalige, zeer hooggeplaatste Scientology leden, over het ā€˜fair game’ proces wat komt kijken bij het verlaten van de Scientology ā€œkerkā€.

Ik heb in het verleden best veel onderzoek gedaan naar Scientology. Heb uiteraard Going Clear en The Aftermath gekeken. Talloze boeken gelezen en artikelen van onderzoeksjournalisten en heb zelfs briefcontact gehad met een voormalig Nederlands lid van Scientology.
Ik dacht echt dat ik ā€œallesā€ al wist, maar deze podcast brengt nog zo veel meer stuitende gebeurtenissen aan het licht.

3 likes

Echt een hele leuke tip deze podcast! De eerste twee al geluisterd en wil de rest ook zo snel mogelijk horen. Het is fijn om naar te luisteren, leuke sfeer en af en toe is het ook gewoon grappig. Ik had verwacht dat het vrij taaie stof zou zijn, maar valt echt heel erg mee. Ze leggen ook veel dingen uit in duidelijke taal. Ik vind het ook leerzaam. Het doet mij ook wel een beetje denken aan dat advocaten programma dat linda tv eens heeft uitgezonden. Dat is wel een aanrader ook.

Edit: misdaad advocaten heet het. Zo te zien kan je via kijk het nog terugkijken.

https://www.kijk.nl/programmas/misdaad-advocaten

4 likes

Ik luister nu eens de eeuw van de amateur. Maar ligt het aan mij of is die Johan Goossens echt een ongelofelijke onsympathieke man? Ik heb het na ongeveer drie kwartier echt afgezet.

1 like

Oh dat had ik juist vorige keer bij Lieven! Vond de aflevering nu leuk

Oh haha vond het juist een leuke aflevering en vond hem een leuke gast, heb je dat stuk over zijn boek nog gehoord? Denk dat ie juist wel sympathiek is, maar ook erg sarcastisch.

3 likes

Zin in dit!!

17 likes

Ooooooh wat HEERLIJK :heart_eyes:

4 likes

Ik heb echt kinderachtige humor maar ik vind het ZO grappig dat Teun en Gijs altijd expres Snolleke Bolleke verkeerd zeggen en Marc Marie doet dit ook bij Roland Molenwijk :joy: :joy:

11 likes

MM en Aaf-liefhebbers: shout-out naar de xylofoon!
Te koop bij Intertoys.

21 likes

Haha wat leuk, echt een chille titel ook

1 like

Oh ik vond hem over die Afrikaanse mensen ā€˜ze zijn helemaal gek geworden’ en naar over M allemaal. Maar misschien miste ik het sarcasme dan :sweat_smile:

1 like

Guido den Optrekker :rofl:

7 likes

Ik weet van al die mensen niet hoe ze echt heten :sweat_smile:

Ik ben begonnen met Surviving Skye, ik volg een gelijknamig account op Tiktok. Gaat over een Amerikaans meisje dat vermist raakt in Japan, vlak na aankomst daar. Misschien kent zelfs @Luzarl hem nog niet.

3 likes