Podcasts (Deel 1)

Ik vind interview podcasts fijn voor ‘s nachts ter afleiding als ik wakker word en ga piekeren. Ik luister nu naar:

• Groenteman in de kast
  • Nooit meer slapen
  • Kunststof
  • Onze man in Deventer
  • sinds kort ook: De geknipte gast

Mocht iemand nog aanraders hebben hoor ik het graag!

4 likes

Love Gijs, maar ik vind hem zo’n aparte interviewer soms haha. Die Groenteman in de kast afleveringen bestaan altijd voor de helft uit Gijs die zegt, ‘nou naam gast, het is wat allemaal he, het leven’ :joy:

12 likes

En de andere helft uit stiltes. :joy:

3 likes

Ja ik mag m wel maar het is overduidelijk een trucje inderdaad. Wel mooi als hij er toch weer een eigenschap of karaktertrek uit weet te filteren waarvan de geïnterviewde verbaasd zegt: “ja, zo heb ik het eigenlijk nooit gezien, maar nu je het zegt…”
En ik val er prima mee in slaap :joy:

3 likes

Ik gebruik ok podcasts om mee in slaap te vallen, naast die jij al noemt vind ik deze daar ook prima voor:

• wat ik wou dat ik wist
  • eetgeheimen
  • taboe
  • Yous en Yay
  • met z’n alle de podcast
2 likes

Hahaha heerlijk die POM met Marcel, tegen Alexander, over het verdedigen van Ali B.: je bent niet de enige, je zit in een gezelschap, jij bent onderdeel van de groep Lange Frans.

:joy::joy::joy: Lachte hardop.

2 likes

Ja zeker! Je merkt echt heel duidelijk dat mensen juist door die stiltes gaan doorpraten dus wat dat betreft is het wel effectief

2 likes

Dank! Ik ga ze beluisteren! (Bekijken wilde ik eerst typen maar dat heeft weinig zin. Of zijn er meer die ook naar de vormgeving kijken van de podcast :joy:)

1 like

Nu ik “fair game” uit heb ben ik opzoek naar meer Engelstalige podcasts over cults.

Het liefst met/gemaakt door mensen die er zelf in eentje gezeten hebben.
Mag ook christelijk fundamentalisme/lds/Jehova’s witness betreffen.

Ik ben heel nieuw als het op podcasts aan komt ( hallo aan de steen waar ik onder heb gelegen) en zie door het gigantische aanbod de bomen door het bos niet.

1 like

Heb je al een soort god geluisterd ?

6 likes

Nee! Ben echt helemaal nieuw, dus alle tips mbt het onderwerp zijn welkom.
Dank je wel!

1 like

Ik luister Was I in a Cult. Hierin worden oud cult leden geïnterviewd. De interviewers hebben zelf ook in een sekte gezeten(de een mormoon, de ander in een acteur sekte)

Er worden wel grappen gemaakt over de tijd in de sekte, daar moet je van houden.

Het is wel in het Engels

2 likes

Super, dat klinkt precies als wat ik zoek.
Fair game heeft ook een luchtige inslag, vind ik juist wel prettig met zo’n zwaar onderwerp.
Engelstalig heeft m’n voorkeur, dus dank je wel voor de tip :smiley:

3 likes

Vanochtend meteen de eerste aflevering van Weer een dag geluisterd. Ik moest lachen (ondanks het witte heteromannen gehalte)

4 likes

Nee precies dat vond ik ook vervelend. Maar ik moet wel altijd lachen om Marcel. Hopelijk zijn ze morgen (morgen alweer!) iets minder witte heteromannen-achtig.

4 likes

Hahaha had ik ook gedaan, moest zo hard lachen bij dat stukje :joy::joy:

Ik moest vanmorgen wel lachen om Marcel en zijn sarcasme over dat hij iedereen dickpick stuurde, om te tonen hoe belachelijk het is.

10 likes

Hahaha ik ook, ‘Oekraïne, die stuur ik ook gewoon een dickpic’

3 likes

Ik was helemaal eens met de Herman waardering bij Televisië :smiley:

5 likes

Normaal ben ik geen fan van Marcel, maar deze podcast vind ik echt top haha!

2 likes