Ken ik inderdaad niet maar ik luister nooit Engels!
Ik ben onlangs begonnen aan âDit komt nooit meer goedâ en dat bevalt me prima! Ook elke keer andere gasten dus als je iemand niet leuk vindt, kan je ook prima aflevering skippen, altijd fijn.
Er is een nieuwe true crime podcast De zwarte dag van Hans. Ik heb nog alleen fragmenten via Argos gehoord, maar het klinkt veelbelovend.
De Zwarte dag van Hans is een onderzoek naar de schimmige dood van een oud-inlichtingenmedewerker. Journalist Koen Voskuil probeert met een team van deskundigen antwoorden te vinden op vragen als: Wat deed een voortvluchtige oplichtster in zijn huis? Wanneer en hoe is Hans van de Ven overleden? En welke zakelijke belangen speelden een rol?
Ja! Ik heb vandaag de eerste 2 afleveringen geluisterd en toen zag ik dit opeens:
https://www.ad.nl/binnenland/om-laat-lichaam-oud-mivder-opgraven-voor-nieuw-onderzoek~a2afeb8b/
Ik heb vanochtend de argos aflevering geluisterd en doe klink veel belovend
Volgens mij nog niet in dit topic voorbij gekomen, maar ik luister met plezier naar deze podcast:
Sounds like a cult
Amerikaanse podcast, 2 vrouwen (fijne stem) bespreken onderwerpen die cult-ish overkomen, zoals LuLaRoe, the royal family, astrologie etc. en geven het uiteindelijk een beoordeling in een van de categorieĂ«n: âlive your lifeâ, âwatch your backâ of âget the fuck outâ.
Wat een goeie tip, dank je wel!
Voor ik ga slapen luister ik vaak naar podcasts als Myths and Legends, Cabinet of Curiosities en Noble Blood. Kent iemand dit soort rustige verhalende podcasts in het Nederlands? Ik lees en luister zo veel in het Engels, dat ik echt wat meer moet gaan zoeken naar Nederlandstaling dingen. Iemand tips?
Ik heb deze ook een tijdje geleden ontdekt, heel leuk! Ook fijn dat de afleveringen meestal maar een halfuur duren, past goed bij een korte wandeling.
3 podcasts die ik ook luister:
- maintenance phase: elke aflevering gaat over een ander onderwerp rond diet culture en eettrends (vb de opkomst van fat camps, keto-dieet, the biggest loser)
- fat mascara: wat beautybloggen was, maar nu in de vorm van een podcast. Ze bespreken zowel trends, specifieke producten maar er zijn ook afleveringen waarbij ze cosmetische chirurgen en dermatologen interviewen over ingrepen en skincare. Heel gevarieerd.
- in vogue: the 1990âs. De titel spreekt voor zich: podcast van vogue over modegeschiedenis, er bestaan nu ook afleveringen over de jaren 2000 maar zo ver ben ik nog niet.
Heeft iemand al geluisterd naar het nieuwe seizoen van Cocaïnekoorts? Ik had er echt zin in maar had geen idee dat het nu om één andere man zou draaien (Piet Costa) dus ik dacht we gaan verder waar we waren geeïndigd in het vorige seizoen en was compleet de draad kwijt.
Ik weet niet of het daardoor kwam dat ik het ook niet heel interessant vind, of dat het gewoon tot nu toe ook niet zo heel interessant is.
Hahaha dat Teun en Gijs Matthijs van Nieuwkerk gewoon gestrikt hadden voor de podcast van vandaag ik ging echt helemaal stuk
Ja ik moest ook zo lachen! Vond het wel een soort van âstoerâ van zowel Hanneke als Matthijs⊠ben benieuwd of Jan Slagter volgende week belt
Ik denk dat Gijs het met zijn andere programma helemaal verpest heeft bij Jan hahaha
Jaaa dit zou ik heel leuk vinden. Net als confrontaties bij POM, ben in het echt soms best conflictvermijdend maar bij podcasts
Ik ben eraan begonnen en vind het tot nu wel interessant, omdat ik Jan Meeus fijn vind vertellen, maar ik zit ook een beetje te wachten tot de âverhaallijnenâ van seizoen 1 en dit seizoen bij elkaar komen. Ik weet niet of dat gaat gebeuren, maar anderzijds: dat moet toch haast wel?
Ja en ook omdat in de tussentijd ook zoveel is gebeurd weer sinds het eerste seizoen! Dus ben benieuwd. Tot nu toe wel fascinerend om weer een inkijkje te krijgen in hoe het eraan toegaat.
Ja heel erg herkenbaar haha!
Ja dit is zoân leuke podcast! Ik dacht eerst dat het gewoon 2 vriendinnen zijn die maar wat kletsen, maar zij weten er echt veel vanaf. Die Amanda heeft ook een heel boek geschreven over de taalkundige aspecten van sektes of zo. Best interessant.
Vind dit wel een heftige aflevering.