Podcasts (Deel 1)

Stil in mij is trouwens ook heel tof!

In Stil in mij gaan radiomakers Bas Menting en Mart Meijer op zoek naar rust in het hoofd. Ze onderzoeken samen met Quest Psychologie hoe ver je moet gaan om je gedachten stop te zetten, en of dat überhaupt wel mogelijk is. Dat doen ze aan de hand van twaalf experimenten. Alles voor het antwoord op die ene vraag: kun je aan niks denken?

8 likes

Love Gijs en Marcel maar word wel een beetje simpel van élke dag die WRTS reclame in een podcast van een kwartier.

10 likes

Ja, die stomme reclame steeds!

2 likes

Dat wilde ik gisteren ook al komen posten inderdaad. Ik vind die stijl van reclame maken in de podcast van Teun en Gijs wel chill, en prima dat ze er minuten voor uittrekken. Maar hier is het gewoon out of place. Ik ga niet akkoord met 33% reclame. :cry:

Edit: verder is het wel heel erg: Marcel raast 12 minuten en Gijs grinnikt. Maargoed, wel vermakelijk. Perfect voor tijdens mijn dagelijkse ochtend opruimrondje door het huis.

7 likes

Haha, die WRTS reclame is idd heel irritant maar ik heb weer hardop zitten lachen om het palmolie verhaal en het typetje dat Marcel dan doet :joy:

7 likes

ja ook echt niet chill je dag te beginnen met zo’n lange reclame, zat helemaal chagrijnig op de fiets gister.

Ik haal m’n amusement maar uit de stem van Marcel die kutreclames moet inspreken, en duidelijk de boodschap heeft gekregen niet te cynisch over te komen en nu zijn fake enthousiaste stem tevoorschijn tovert, die alsnog cynisch klinkt.

8 likes

Ben het helemaal eens met wat jullie zeggen over de WRTS reclame. Maar buiten dat zit ik tot nu toe wel elke dag grinnikend in de bus naar mijn werk als ik die podcast luister. Vind de combinatie van Gijs en Marcel ook wel goed werken (ik weet dat ze al lang vrienden zijn en meerdere dingen samen hebben gedaan) grappig om te zien dat daar toch weer een andere dynamiek is dan bij de Krokante Leesmap bijvoorbeeld waar Marcel ook in zit. Dat is nog steeds één van mijn favoriete podcasts, net als Teun en Gijs vertellen alles. En ook wel een fijn format zo’n korte podcast aan het begin van de dag!

3 likes

Ja ik denk wel dat ze even iets nieuws moeten verzinnen voor de manier waarop ze reclame maken in zo’n korte podcast. Het werkt bij Teun en Gijs inderdaad goed door hun dynamiek en de lengte van de podcast, maar als een podcast zo kort is dan moet je denk ik een ander format gebruiken. En het past ook gewoon niet bij Marcel om zo’n suf verhaaltje op te hangen want het komt zo nep over. Denk wel dat ze nog iets anders gaan verzinnen dat beter past de komende weken haha.

2 likes

Ik ga Snobcast van Jort Kelder een kans geven. Hoe heurt het eigenlijk vond ik altijd heerlijk

De laatste aflevering van Stoorzender vind ik echt een aanrader. Hierin geeft Bappie Kortram, trans model en oprichter van het platform Kutmannen, een stoomcursus ‘trans 101’ om cis-mensen op te voeden.

Bappie praat heel makkelijk en komt echt als een toffe gast over.

1 like

O ik werd vanochtend helemaal ongemakkelijk van Weer een dag toen ze Lil Kleine bespraken. Gijs deed er eerst een beetje lacherig over (die hoorde je nog op de achtergrond grinniken) en Marcel had het (sarcastisch?) over dat eerst de feiten op tafel moeten komen.

Ik vond het een beetje pijnlijk en een te gevoelig onderwerp voor een luchtige en grappige podcast

9 likes

Ja ik vond het vooral heel kut dat Gijs zei ‘hoe lang LAAT ze zich nog mishandelen door hem’

PARDON

12 likes

Oo ja dat inderdaad ook nog! Want de schuld ligt natuurlijk altijd bij het slachtoffer…

4 likes

Leek me ook wel leuk maar vond het echt heel saai

Was er al een beetje bang voor dat dit zo zou gaan. Jammer

Ben benieuwd wat de prijs van deze dienst gaat worden en welke podcasts zich gaan aansluiten

2 likes

hoop dat het enigszins betaalbaar blijft, de deense is namelijk goed aan de prijs (8 euro) :confused: (voor een service die tot nu toe voornamelijk gratis is)

Dat gelach was echt heeeel ongemakkelijk en ongepast

Ik moet ook echt stoppen met die podcasts van Gijs luisteren want de laatste tijd heb ik echt seksuele dromen over hem hahaha, misschien moet dit naar het opbiechttopic

5 likes

Ik vind dit echt een leuke, vandaag ontdekt en veel doorgeluisterd!
Geeft me ergens Monica Geuze Fanpodcast-vibes (twee jonge vrouwen uit hetzelfde studiegebied in een inhoudelijk gesprek met een gast, goede vragen, beetje filosofisch) maar dan niet snobistisch. Ik word er enthousiast van om weer meer boeken te lezen, hoe mooi is dat.

Ze gaan dus elke keer in gesprek met een gast over diens favoriete boek en eten iets wat in dat boek voorkomt (het eten is vaak niet zo belangrijk uiteindelijk). De presentatoren zijn neerlandici. Ik vind het ook fijn dat het niet over de actualiteit gaat.

5 likes