Podcasts (Deel 1)

Podcast over Media ging hierover! Ze hadden het toen over een prijs van 5 euro volgens mij. Alexander is door die app ingehuurd als PR.

2 likes

Net klaar met napleiten, nu opzoek naar een nieuwe Nederlandse podcast over misdaad

2 likes

Ik weet niet of je op zoek bent naar een true crime onderzoekspodcast over 1 specifieke zaak, maar ik heb net Het Geheim van Wijsman afgeluisterd. Zijn een paar afleveringen over 1 moordzaak, luistert wel lekker weg vind ik.

Misschien is deze podcast hier al vaker behandeld, maar wel de moeite waard dus!

6 likes

Dankjewel voor de tip! ik ga zo de eerste aflevering luisteren

Volgens mij heeft bijna heel Nederland deze al geluisterd, en het gaat niet per se helemaal over misdaad, maar De brand in het landhuis is heel erg goed.

5 likes

Weer een dag van Marcel en Gijs wordt niet 's ochtends vroeg opgenomen, maar (ws. eind van) de vorige dag. Marcel verspreekt zich supervaak: ‘Vanmiddag eh ik bedoel gistermiddag.’ :grin:

Logisch ook, want er is ook in gemonteerd en zo’n editor moet daar ook tijd voor hebben. Maar zo’n toneelstukje voelt een beetje als Sinterklaas voor grote mensen: denk je nou echt dat men het niet door heeft haha?

2 likes

Wat wordt er dan in gemonteerd? Dat hoor ik namelijk niet echt, vraag me nu af of ik echt zo slecht op zit te letten tijdens het luisteren hahaha

4 likes

Sowieso de muziek onder de reclame, intro en outro en volgens mij ook die wekker soms. Kan ook nog in geknipt zijn om m op de goede lengte te krijgen.

In die van vandaag zaten volgens mij 2 versprekingen.

4 likes

Is dat zo? Is wel een risico, want dan kun je dus niet al het nieuws meenemen. Dan val je toch vrij snel door de mand?

Ik vond het geluid van Gijs vandaag trouwens erg slecht.

4 likes

Oh ja de geluidjes dat is zo, maar het is me niet opgevallen dat er ook geknipt wordt in het gesprek. Bij POM zei marcel dat ze ‘s ochtends om 6 uur bellen en dat het om 06:30 online komt, dus dan is er kwartiertje de tijd om er wat van te maken. Geen idee of dat mogelijk is of niet. Ben wel benieuwd wat de waarheid is.

2 likes

Als je het 's avonds laat doet, valt het wel mee denk ik qua actualiteit. Maar er kan natuurlijk altijd 's nachts iets gebeuren. De toekomst zal het uitwijzen.

Maar door die versprekingen ben ik ervan overtuigd dat het geen 6:00 uur is. Mogelijk geloof ik vooral in mijn eigen overtuiging, dat kan natuurlijk. đŸ€·

@Diorshow hm, een kwartiertje om te editen en online te zetten, is wel heel krap. Dan zou er tijdens het gesprek ook gelogd moeten worden om de editor al mee te geven op zoveel seconden doen we X en op zoveel seconden start Y. Want als de editor de opname zelf moet luisteren, is dat kwartier al voorbij.

3 likes

Ja was mij ook al opgevallen in eerdere afleveringen. Ook toen met z’n verjaardag klopte er niets van qua tijd.

4 likes

Ja, daar ging het ook mis idd!

Het is nu wachten op het moment waarop Gijs zich in de podcast met Teun na wat gin tonics een keer verspreekt. Over dat ie bv. iedere ochtend om 8 uur opstaat ofzo.

Verder: love Gijs echt hoor, ook al geloof ik m hier niet helemaal.

2 likes

Oh dit vind ik wel interessant, want het leek me al zo sterk dat ze beiden elke dag voor 0600 zouden opstaan en zo ‘fris’ overkwamen, maar omdat ze het zo stug volhouden zou ik het ook wel heel flauw vinden als dat niet zo blijkt te zijn
 en een beetje gĂȘnant als dat dan uitkomt, toch? Misschien dat ze het alleen bij uitzondering savonds doen, als er eens iets tussenkomt ofzo (edit; als ze wat slaap moeten inhalen :wink:)?

2 likes

Dit is gewoon een ironische act van hun toch? :joy: Ze zeggen niet voor niets elke ochtend: Tjonge jonge, vroeg he? Ja echt heel vroeg. Jeetje wat is het weer vroeg. Nou, ik zet mn wekkertje aan hoor!

6 likes

Ja, ze klinken ook niet net wakker, maar benadrukken wel steeds: wat is het vroeg hĂš.

Edit: @Branko bovenstaand zei jij dus ook.

Wat @Rosalala zegt zou ook nog kunnen: dat ze een uitwijk hebben naar de avond indien nodig.

Maar alleen al het feit dat er een kwartier is om de boel te editen en online te krijgen. Ik weet niet op hoeveel platforms het staat (ik luister via Spotify) en hoeveel tijd dat laatste kost, maar een kwartier om te monteren Ă©n overal te uploaden en publiceren? I don’t buy it.

Ik vond het Ronde huis van de Stentor (denk ik? Vond het op Spotify) echt een misser. Je weet nou nog nauwelijks wat er zou gebeurd moeten zijn, wat voor- en tegenstanders nou precies qua argumenten aanvoeren etc. Mist echt enorm aan diepgang. Lijkt bijna alsof het alleen maar previews zijn

3 likes

Maar elke avond een podcast opnemen is toch nog veel meer gedoe dan elke ochtend? Zit je dan op elk feestje ever waar je nog naartoe gaat, ja jongens, ik kruip even in de kast onder een deken, even een akoestisch ideaal geheel maken voor m’n podcast, tot zo!
Kun je echt niets meer aanvangen met je leven.

1 like

Misschien wijken ze in dat geval uit naar de ochtend? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik schat dat Marcel zich vanmorgen zeker 52x versproken heeft dus laten we er vanuit gaan dat ze de podcast* ‘s avonds opnemen. Wel bijzonder dat op de eerste dag het ‘Mark Overmars-nieuws’ besproken werd, aangezien dat toch heel laat naar buiten kwam toch? Mazzel haha.

*Podcast Weer een Dag trouwens

5 likes